2015-12-07, 21:48
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Någon annan som uppmärksammat bilden på kroppen i FUP?

Fyfan, jag fick en riktigt illamående känsla när jag såg bilden. Stackars henne

Bilden ser ju ut att vara tagen dagtid...Så de måste alltså säkrat området och väntat tills det blev ljust innan man rörde kroppen?
(enligt google så gick solen upp 04:42 den 5 Aug)
Citera
2015-12-07, 21:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Mådde riktigt dåligt av att läsa FUP:en. Kan nog aldrig föreställa mig vilka tankar som rusat genom denna tjejs huvud när hon blev överfallen. Sjukt vilket som, men samtidigt en otrolig tur att de fick fast GM så fort. Även om han är ute inom 8-10 år tror jag (hoppas!) rättsmakten kommer hålla ett öga på denne sjuka individ.
Jag tror inte att polisen har rätt att punktbevaka honom?
Citera
2015-12-07, 21:55
Avslutad
Tusen tack Harry_! Råkar du ha fler avmaskerade bilder? Får det inte att fungera.
Citera
2015-12-07, 21:56
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Bilden ser ju ut att vara tagen dagtid...Så de måste alltså säkrat området och väntat tills det blev ljust innan man rörde kroppen?
(enligt google så gick solen upp 04:42 den 5 Aug)
Det är inte säkert, i stockholm är det knappt mörkt under denna tiden på året. Går solen upp 04:42 så är det hyfsat ljust redan vid 03:00.
Citera
2015-12-07, 21:58
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Tusen tack Harry_! Råkar du ha fler avmaskerade bilder? Får det inte att fungera.
Jag har samma problem
Citera
2015-12-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att polisen har rätt att punktbevaka honom?

han kommer ju förmodligen få villkorligt eller fotboja då har dom rätt att punkbevaka honom, ett tag iallafall
Citera
2015-12-07, 21:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Jag skulle tro det, med tanke på att det mesta lär vara maskat med hänvisning till förundersökningssekretessen om jag förstått det rätt. Den borde ju rimligtvis betraktas som hävd nu?

Kan ju ge det ett försök imorgon när tingsrätten är öppen.

Nej, den är sekretessbelagd precis som bilderna ni avmaskerar i tråden.
Det finns en orsak till att man maskerar bilderna, och RPU.
Slasken lär inte heller komma ut eftersom den tillhandahålls av polisen, och dom lämnar inte ut den.
Citera
2015-12-07, 22:05
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det finns flera saker som talar för dråp men det är rätt mycket slumpen som avgör och hur domstolen känner inför brottet och brottslingen.

Men saker som talar för dråp är att han är närapå sinnessjuk, att brottet inte varit särskilt förslaget, att offret antagligen inte led en längre tid.

Man var frikostigare förr med att rubricera som dråp istället för mord. Idag är det mycket svårare och färre döms för dråp.

Är det möjligt att dömas för dråp när man våldtar och skändar liket efter dådet? Låter mycket märkligt tycker jag, det pekar ju mot ett motiv för att döda.
Citera
2015-12-07, 22:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Ett riktigt case för Freud den här snubben. Det verkar ju onekligen vara något konstigt i förhållande till modern.

I förhör uppger KA att hon slagit honom. Hon verkar inte särskilt intresserad av hans hälsa, då hon själv säger att hon känner till hans diagnos men inte vet vad den innebär och har inte ens googlat på det. Sen uppger ju KA själv att han gillar att titta på incestporr med temat mor och son.

Samtidigt verkar fadern ha varit den omvårdande. Fixat jobb till sonen, sett till att han fått hjälp av psykiatrin, tagit med honom till Liseberg osv.

Ja, detta med incesttemat, hennes till synes likgiltiga attityd gentemot sonens problem och känsla av att hon avskyr och skäms för honom. Detta mm från förhören får mina freudklockor att ringa som går att koppla till att relationen till mamman varit dysfunktionell sedan tidig barndom. Med reservation för missar i resonemanget så - Får bilden av att de haft en osund närhet genom för tät fysisk kontakt, sovit tillsammans osv, vilket lett till en frustrerad bindning som blivit sexualiserad , kanske i form av att sonen fått fylla ut ett känslomässigt tomrum hos mamman som hon sedan abrupt avbrutit av någon anledning genom att straffa, håna och slå honom. Kan ha varit ett mönster som upprepat sig för att så bilda ett komplext trauma där sonen blandar ihop att modern gör honom illa med sexuell upphetsning. En vrede blandad med maktlöshet som under uppväxt o tonår byggs upp mot att mamman stöter bort honom och avvisar honom hennes kärlek vilket skapar värdelöshetskänslor och självhat. Ett ganska klassiskt bakgrundstema hos många sexualförbrytare, åtminstone de som det brukar talas om, vilket det tycks finnas indikationer på kan vara frågan om här också.
Sen reagerade jag på att K tagit så hårt vid sig av en barndomskamrat en flicka som han tydligen varit fäst vid som tagit livet av sig. Att detta kan ha påverkat honom inom ramen för känslomässighet i kombination med död i det att han överraskats av att han blivit upphetsad av att fantisera sexuellt om henne som död.
Eftersom K inte hade debuterat sexuellt innan han nu på ett ögonblick blev nekrofil, så ligger det också när till hands att han drivits av självhat att tänka att om han nån gång skulle få ligga så vore det med någon som var död eftersom ingen ville ha honom. Mycket paralleller till Eklund här.
Citera
2015-12-07, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Angående Dahmers pappa så hittar du på eller har en lögnaktig källa. Hans pappa är för övrigt halvt känd inom sin sfär inom kemi då han är/var professor i kemi, knappast så att hans pappa skulle vara så omdömeslös att erkänna att han själv haft sådana tankar - om han haft sådana - vilket det inte finns skäl att tro.

Vad gäller skilsmässor så kom den när Dahmer redan hade sjuka tankar. Och skilsmässan var inte särskilt uppslitande, mängder med par skiljer sig men deras barn blir inte kannibalistiska seriemördare.

Dahmer hade väl en fysisk hjärnskada och personlighetsstörning SAMT psykiska sjukdomar!? Typ tappad på skallen som barn, eller från någon misshandel?

Han var förvisso 18 år när han begick sitt första mord.
Citera
2015-12-07, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Ja, flera indicier pekar onekligen åt det hållet; det är ingenting annat än en grov generalisering att Aspergers syndrom alltid indikerar hög intelligens. Kristoffer må suga upp fakta som en svamp men han är då för dum för den kontextuella biten. Att likt fröken Ur rabbla detaljkunskaper om velociraptorer, kalibern på Schwerer Gustav eller Mika Häkkinens farbrors alla mellannamn lär inte generera något toppjobb. Någon språkligt geschäft lär han inte heller syssla med.

Jupp, alla jag har träffat med Aspegers har varit stendumma.
Citera
2015-12-07, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Håller helt med, vi kan knappast lasta pappan för detta, han verkar ha varit väldigt mån om att hjälpa Kristoffer. Pappan är ju även den förälder som såg till att skrevs in på vuxenpsykiatrin i Upplands Väsby. Att den behandlingen sedan inte hjälpte kan knappast pappan beskyllas för.

Förmodligen för att pappan är bekant med exakt samma lustar men lyckats behandlats. Genetik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in