2015-12-07, 18:53
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
https://smdb.kb.se/catalog/id/001733631#

Går och ser om Arne kommenterade och i så fall ser genom matchen. All or nothing.
Ok jag avvaktar KRAFTIGT så länge.
Citera
2015-12-07, 18:55
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
https://smdb.kb.se/catalog/id/001733631#

Går och ser om Arne kommenterade och i så fall ser genom matchen. All or nothing.

Det är bo hansson som kommenterar, men kolla gärna igenom den också. Det KAN vara hansson som säger det.
Citera
2015-12-07, 19:01
Medlem
Steff83s avatar
Tyvärr inte Arne som kommenterade den matchen, utan Bosse Hansson..Arne kommenterade Sverige-Brasilien som gick samtidigt i denna sista gruppspelsomgång.
Citera
2015-12-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Sovjet hade upphört existera 1990. Landet hette Ryssland!
Sovjetunionen upplöstes 1991, min vän...
Citera
2015-12-07, 19:05
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Den sekvensen har väl gått samma öde till mötes som "Tintin i Kongo" i bibliotekshyllorna, när antivardagsrasisterna fått samma bidrag som lades på att utrota glassen Nogger Black.

//Brute
Har du provat att googla Nogger och Tintin i Kongo. Och jämföra?
Citera
2015-12-07, 19:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Måste vara en jädra maktkamp på SVT då, där vissa gör sitt yttersta för att dölja det medan andra gör sitt yttersta för att lyfta fram det. Vilken jävla härdsmälta.

Eller så betraktas det som en fullständigt oviktig grej som bara är ett lösryckt citat om en mörk avbytarbänk.
Hade det varit en oviktig grej så hade dom bara kunnat gå ut med ett litet svar och säga det eller varför inte säga som det är..Dom måste ju själva inse att snöbollen rullar vidare om dom inte agerar..

Nu har ju även etablerad media i form av Aftonbladet..tidningen där det först publicerades...snappat upp det..Hur ska SVT stå emot nu?
Citera
2015-12-07, 19:08
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Den sekvensen har väl gått samma öde till mötes som "Tintin i Kongo" i bibliotekshyllorna, när antivardagsrasisterna fått samma bidrag som lades på att utrota glassen Nogger Black.

//Brute

Såsom varande den enda öppna yrkesverksamma journalisten i den här tråden vill jag påpeka att det här dravlet om censur av klippet i fråga är såväl okunnigt som korkat.

Finns ingen som helst drivkraft inom mainstreammedia att tysta ned eller mörklägga någonting, allra minst spektakulära citat från mediepersonligheter. Tvärtom, på gott och ont är den sortens storys bland de mest tacksamma att skriva om: enkla att rapportera, och tids- och klickeffektiva. Om Hegerfors citat gömmer sig i något klipp i något arkiv någonstans är det enda skälet att det inte kommit fram hittills att ingen kommit på att leta just där.

Försök hålla lite nivå på era fantasier om medias mörkläggning, är ni snälla.
Citera
2015-12-07, 19:11
Medlem
exceptionals avatar
Citat:

//Brute
Skillnaden är ju att både Nogger glass och Tintin i Kongo har existerat vilket Hegerfors referat aldrig gjort.
Citera
2015-12-07, 19:13
Medlem
usb3s avatar
Vill minnas att jag sett ett klipp på youtube när detta citat fälls. Verkar dock vara bortcensurerat nu.
Citera
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Det är bo hansson som kommenterar, men kolla gärna igenom den också. Det KAN vara hansson som säger det.
Jag tar med mig en diktafon i så fall. Magkänslan säger att vi står för århundradets handlingstvist. Imorgon 11.30, exklusivt i Flashback.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hade det varit en oviktig grej så hade dom bara kunnat gå ut med ett litet svar och säga det eller varför inte säga som det är..Dom måste ju själva inse att snöbollen rullar vidare om dom inte agerar..

Nu har ju även etablerad media i form av Aftonbladet..tidningen där det först publicerades...snappat upp det..Hur ska SVT stå emot nu?

Varför skulle de göra det, de har mig veterligen aldrig hävdat nåt om grodan ifråga? Ska de avsätta en anställd att gå igenom varje match kommenterad av Hegerfors...Hansson.....eh, Jan Svanlund? Det här är vårt problem.
Citera
2015-12-07, 19:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Vill minnas att jag sett ett klipp på youtube när detta citat fälls. Verkar dock vara bortcensurerat nu.

Men för i helvete! Varför finns det då inga gamla döda länkar? Kamma sig pöjk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in