Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Om vi återgår till det viktiga här, hur stor är möjligheten att han sitter inspärrad längre än 8-9 år? Finns det någon chans att han får rättspsykiatrisk vård ändå? Kan RPU:n omprövas på något sätt? Är det någon som vet vilka möjligheter som finns att skydda allmänheten från detta monster? Jag är rädd att han inte går att bota
Det verkar sannolikt att han döms för mord och därefter fängelse. Maxstraffet är 18 år eftersom han inte kan dömas till livstid. Enligt praxis så skall hans ålder ses som en förmildrande omständighet och vanligtvis kommer man ut efter 2/3 av tiden. Får han ett maxstraff med förmildrande omständigheter så landar vi kanske på 16 år och sitter han av 2/3 så kommer han ut efter 10.5 år. Det är nog det troligaste scenariot här. Tror inte försvararen kommer lyckas få det hela som ett dråp.
Känns lite sådär att när han kommer ut så kommer han vara ett par år äldre än vad jag själv är nu. Fullt kapabel till att göra om samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
t0nty
jag ser fyra sår på bilden som har läckt från fup. inga jättesaftiga men nog måste dom vara 2-4cm iallafall.
Men han har inte styckat kroppen, vilket var det jag syftade på. Om ni läser FUP så finns all information.