2015-12-07, 17:36
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Stod det något i FUP:en att kroppen var intakt? I bilden ser benen konstiga ut.. De liksom försvinner i vegetationen.. Han har väl inte huggit av dem eller något sånt?

Sen jag tänkte också på skrapmärken på hennes kropp. Det måste vara ganska tungt att släpa en normaltung kvinna i skogen.. Han kan ju gärna inte ha slängt henne över axeln för att bära iväg henne från spåret.

Så han måste - trots fläsket - vara åtminstone relativt stark.

Kroppen var 100% intakt.

Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Över båda benens underben samt på bröstet låg
mossa. Pinnarna på kroppen låg ovanpå mossan. Pinnarnas placering på kroppen och att
de bitvis korsar varandra visar att de placerats på kroppen av annan.
Citera
2015-12-07, 17:38
Medlem
Darwinists avatar
Om vi återgår till det viktiga här, hur stor är möjligheten att han sitter inspärrad längre än 8-9 år? Finns det någon chans att han får rättspsykiatrisk vård ändå? Kan RPU:n omprövas på något sätt? Är det någon som vet vilka möjligheter som finns att skydda allmänheten från detta monster? Jag är rädd att han inte går att bota
Citera
2015-12-07, 17:40
Medlem
Mamman till KA.

"M*rica säger att Kristoffer har tyckt att det varit skönt att få en diagnos. Själv känner hon att hon är lite rädd att han ska "bli stämplad". Utredningen skedde i Väsby någonstans. Kristoffer är inte helt färdigutredd för man ska kolla om han har ADHD också. Det är planerat att Kristoffer skall till Asperger centrum. Själv vet inte M*rica någonting alls om Asberger och har inte ens googlat på det. Hon har tänkt att sätta sig in i detta senare. Som hon förstått det har han en mildare form av Asberger."

Citera
2015-12-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Kroppen var 100% intakt.

jag ser fyra sår på bilden som har läckt från fup. inga jättesaftiga men nog måste dom vara 2-4cm iallafall.
Citera
2015-12-07, 17:46
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Vilka påföljder kan bli aktuella för honom?

– Det är väldigt beroende av vad den slutliga rättspsykiatriska undersökningen kommer fram till. För det är ju mycket som tyder på att undersökningen kommer att prövas av det Rättsliga rådet, och det hoppas jag verkligen görs eftersom gränsdragningsproblematiken har varit väldigt tydlig i det här målet. Det har väldigt stor betydelse ur samhällsskyddssynpunkt om han får fängelse eller rättspsykiatrisk vård, säger Sven-Erik Alhem.

http://www.expressen.se/nyheter/sven-erik-alhem-livslangt-lidande/

Då fick jag lite svar på min fråga. Vi får väl hoppas att det rättsliga rådet omprövar den rättspsykiatriska undersökningen så han kan hållas inspärrad för lång tid framöver. Det är ju uppenbart att den här killen inte kan släppas på fri fot. Någon med lite insikt i ämnet som vet hur goda chanserna är att han får RPV istället för fängelse?
Senast redigerad av Darwinist 2015-12-07 kl. 17:49.
Citera
2015-12-07, 17:48
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Om vi återgår till det viktiga här, hur stor är möjligheten att han sitter inspärrad längre än 8-9 år? Finns det någon chans att han får rättspsykiatrisk vård ändå? Kan RPU:n omprövas på något sätt? Är det någon som vet vilka möjligheter som finns att skydda allmänheten från detta monster? Jag är rädd att han inte går att bota

Det verkar sannolikt att han döms för mord och därefter fängelse. Maxstraffet är 18 år eftersom han inte kan dömas till livstid. Enligt praxis så skall hans ålder ses som en förmildrande omständighet och vanligtvis kommer man ut efter 2/3 av tiden. Får han ett maxstraff med förmildrande omständigheter så landar vi kanske på 16 år och sitter han av 2/3 så kommer han ut efter 10.5 år. Det är nog det troligaste scenariot här. Tror inte försvararen kommer lyckas få det hela som ett dråp.

Känns lite sådär att när han kommer ut så kommer han vara ett par år äldre än vad jag själv är nu. Fullt kapabel till att göra om samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
jag ser fyra sår på bilden som har läckt från fup. inga jättesaftiga men nog måste dom vara 2-4cm iallafall.

Men han har inte styckat kroppen, vilket var det jag syftade på. Om ni läser FUP så finns all information.
Senast redigerad av Fribbä 2015-12-07 kl. 17:52.
Citera
2015-12-07, 17:51
Medlem
swimp78s avatar
Vilken programvara använder man för att editera bilderna i pdf så att de går att se?
Citera
2015-12-07, 17:51
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Det verkar sannolikt att han döms för mord och därefter fängelse. Maxstraffet är 18 år efter han inte kan dömas till livstid. Enligt praxis så skall hans ålder ses som en förmildrande omständighet och vanligtvis kommer man ut efter 2/3 av tiden. Får han ett maxstraff med förmildrande omständigheter så landar vi kanske på 16 år och sitter han av 2/3 så kommer han ut efter 10.5 år. Det är nog det troligaste scenariot här. Tror inte försvararen kommer lyckas få det hela som ett dråp.

Känns lite sådär att han när han kommer ut är han bara ett par år äldre än vad jag själv är nu. Fullt kapabel till att göra om samma sak.

8-9 år har jag hört är max för hur länge Kristoffer kan sitta i fängelse, då är alla rabatter och villkorlig frigivning inkluderad. Lite hoppingivande är att Sven-Erik Alhem menar att RPU:n kan komma att omprövas så han får RPV och kan komma att sitta inne på obestämd tid.

http://www.expressen.se/nyheter/sven-erik-alhem-livslangt-lidande/
Citera
2015-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Mamman till KA.

"M*rica säger att Kristoffer har tyckt att det varit skönt att få en diagnos. Själv känner hon att hon är lite rädd att han ska "bli stämplad". Utredningen skedde i Väsby någonstans. Kristoffer är inte helt färdigutredd för man ska kolla om han har ADHD också. Det är planerat att Kristoffer skall till Asperger centrum. Själv vet inte M*rica någonting alls om Asberger och har inte ens googlat på det. Hon har tänkt att sätta sig in i detta senare. Som hon förstått det har han en mildare form av Asberger."

Här har vi nog - tyvärr - svaret till många frågor.. Hur sen pappan är/var kan svara på resten av frågorna.

När man sen betänker att ärftlighet spelar en viss roll, då börjar väl bilden klarna.

HUR kan en 9åring exempelvis porrsurfa utan att föräldrarna är medvetna om det?
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Advokaten har ju sagt att hon ska försöka få det här till dråp, man inser ju att det tack och lov en helt omöjlig uppgift när man läser FUP. Borde inte försvaret istället fokusera på att överklaga RPU:n så att killen får rättspsykiatrisk vård och förblir inlåst tills han är 70 i alla fall? Att försöka få Kristoffer frisläppt efter bara ett par år är ju helt moraliskt förkastligt, förstår försvarsadvokaten vilken fara hon utsätter allmänheten för?
I ett rättssamhälle så är försvarsadvokatens uppgift att endast se till sin klients bästa. Det ansvar du talar om, åligger åklagaren. Om du tänker till några varv, så inser du nog snart hur illa det skulle kunna gå om en försvarsadvokat börjar gå åklagarens ärenden (tänk på hela Thomas Quick skandalen tex.)
Citera
Medlem
Citat:
Men han har inte styckat kroppen, vilket var det jag syftade på. Om ni läser FUP så finns all information.

okej så alla lik som inte är styckade är "100% intakt." eller vad menar du?
Citera
2015-12-07, 17:54
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
okej så alla lik som inte är styckade är "100% intakt." eller vad menar du?

Frågan var om underbenen var kapade, jag svarade på den frågan. I den kontexten kan man inte missförstå mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in