2015-12-07, 17:14
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Man hittar det enkelt genom att söka ------>

Men här har du.

De bilderna på kroppen var censurerade, dvs jag fick bara fram en ruta som såg ut så här:

http://imgur.com/89sjMXB

Hur ska jag göra för att få fram bilden eller var det censurerat med meningen? Sorry, jag är inte så teknisk :/
Citera
2015-12-07, 17:14
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Enligt FUP berättar polisen att de haft HÖK (hemlig övervakning av elektronik) på honom sedan 1 maj 2015. Det innebär att man alltså övervakade honom mer än 3 månader INNAN mordet.

Någon som har någon idé varför de gjorde det? HÖK är ganska dyrt för polisen att bedriva en längre tid, så något märkligt är det...
Han besökte ju regelbundet vuxenpsykiatrin i Upplands Väsby vid den här tiden, kanske då att någon läkare eller psykolog bedömt honom som så farlig att han behövde övervakas. Men det verkar underligt att de inte topsade honom förrän efter en månad i så fall. Man tycker ju att han borde ju ha misstänkts direkt om så var fallet.
Citera
2015-12-07, 17:15
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubba60
Läser på aftobladet och låter som pappan varit misstänksam mot sonen. Kan det ha varit han som tipsade polisen?

Mycket möjligt, vad jag vet var det ett anonymt tips som ledde till GM.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Vad innebär HÖK? Det kan inte vara så att man beslutar om HÖK för att komma åt krypterat material o.s.v. i efterhand? Låter märkligt om man har haft HÖK på killen i flera månader innan han gjorde något.
Jo, så är det i det här fallet.
Citera
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
De bilderna på kroppen var censurerade, dvs jag fick bara fram en ruta som såg ut så här:

http://imgur.com/89sjMXB

Hur ska jag göra för att få fram bilden eller var det censurerat med meningen? Sorry, jag är inte så teknisk :/

Det kan du inte, de bilderna du syftar på är borttagna. Hur du ska göra med diverse andra bilder får du väl skapa en egen tråd om.
Citera
2015-12-07, 17:22
Medlem
Jannebigplays avatar
Har nu läst fupen och det kan ju inte vara något annat än ett sexuellt motiv bakom tillsammans med tankarna om att mörda. Bara att kolla på sökhistoriken och hans spel som han hade på datorn. En sjuk, sjuk människa. Borde hållas kvar inom lås och bom.
Citera
2015-12-07, 17:24
Medlem
AdamBombs avatar
Till de som säger att KA kommer få det tufft i fängelset. Det kommer han inte. Antagligen kommer det att gå rätt bra för honom där inne. Han kommer sitta på avdelningar för bara sexbrottslingar och vara helt åtskilda vanliga fångar. Han verkar dessutom fungera bra på institution varför han antagligen inte kommer missköta sig det minsta i fängelset. Och livstid kan han inte få och med tanke på de små resurser Kriminalvården har och att de inte kan tvinga honom till något så är det trist att behöva konstatera att det hade varit bättre om rättspsykiatrin tagit hand om KA. Då hade det blivit medicinering mot hans vilja och ingen frigivning förrän risken för återfall anses mycket låg.

Nu kommer KA komma ut senast när han strax över 30 år gammal och som svensk kriminalvård ser ut nu så kommer han att max ha fått någon timmes terapi i veckan men troligen inte ens det. Kriminalvården har heller inte mandat att tvångsmedicinera någon, faktum är att man inte medicinerar folk nästan alls. Det här är en verkligt tickande bomb som någon kommer att drabbas av om något decennium, jag hoppas bara att det inte blir min dotter!

Sista sången som Ida lyssnade på när hon mördades: https://www.youtube.com/watch?v=dX3k_QDnzHE
Citat:
Waiting in a car
Waiting for a ride in the dark
The night city grows
Look at the horizon glow

Waiting in a car
Drinking in the lights
Following the neon signs

Waiting for the word
Looking at the milky skyline
The city is my church
It wraps me in the blinding twilight

Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Jag är inte pervers, men jag skulle gärna vilja se bilderna på ida, jag hittar dem nämligen inte... går bra med pm! dessutom en "skrämmande sak" jag har oxå haft tankar på att dra ut i ett motionspår och överfalla någon och våldta, och att jag så som KA gillar att kolla på incest t.ex mom and son/son and brother, jag har oxå asperger och lite andra diagnoser, turligt nog har jag inte uppfyllt det som jag har tänkt om, fyfan säger jag bara, det är fan inte värt... hellre dra en runk då och då än att göra såhär mot andra människor
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Jag trollar inte alls, Dock kan jag garantera att jag kan behärska mig och skulle aldrig våldta/döda någon, Allt som jag nämnt stämmer till 100%, Jag har säkert fler likheter med KA, t.ex få vänner,hund,kollar på tabu porr ofta,har aspberger, nästan samma ålder osv. kan bli lätt arg och ibland blir det svart och kan smälla till ordentligt men jag har lärt mig genom åren att ta det lugnt.
Eftersom du har insikt om att ditt tänkande inte är normalt så har du en bra grund att stå på för att du inte ska kliva ner i avgrunden. Försök att bygga vidare på det, om du kan och orkar - insikt är den viktigaste delen i en förändringsprocess. Tex professionell samtalsterapi eller en prata med en förtrogen person i din närhet. Om du bearbetar tankarna så finns det en god sannolikhet att du helt kommer släppa dem, men räkna med att det tar några år av aktiv bearbetning. Men lönen för den mödan är definitivt värt det, ditt liv kommer bli lättare och roligare!
Senast redigerad av AdamBomb 2015-12-07 kl. 17:34.
Citera
2015-12-07, 17:27
Medlem
Hans drifter som drev honom att begå denna hemska handling måste ju varit helt enorma och alla tankar på vilka konsekvenser detta skulle kunna ha måste ha setts som bagateller mot det enorma behovet av att stilla sitt begär. Vad ska egentligen till för att man ska klassas som sjuk nog för att få vård på livstid?

Nu vet jag inte hur det ser ut just i detta specifika motionsspår men i alla de motionsspår som jag varit i runt om i flera olika städer och länder i norden så brukar dessa vara ganska tätt trafikerade alla dagar i veckan så länge det är ljust ute under sommaren.

Det är ju omöjligt för honom att ha någon form av uppsikt angående vilka som befinner sig på spåret vid denna givna tidpunkt och vart de befinner sig på spåret. Han drog ju ner henne på marken och ströp henne i två minuter. Någon kunde ju ha kommit förbi när som helst.

Hon hade verkligen en extrem otur att ingen kom förbi just då och att ingen hörde henne skrika.
Citera
2015-12-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
nej de skulle jag inte säga, elin va ju halvt sönderslagen och placerad på ett väldigt konstigt sätt.
ida va mest död under några grenar.

Stod det något i FUP:en att kroppen var intakt? I bilden ser benen konstiga ut.. De liksom försvinner i vegetationen.. Han har väl inte huggit av dem eller något sånt?

Sen jag tänkte också på skrapmärken på hennes kropp. Det måste vara ganska tungt att släpa en normaltung kvinna i skogen.. Han kan ju gärna inte ha slängt henne över axeln för att bära iväg henne från spåret.

Så han måste - trots fläsket - vara åtminstone relativt stark.
Citera
2015-12-07, 17:30
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, du tänker på generell "HAK". I detta fall handlar det om metadata retroaktivt. Dvs inte mycket mer än masttömningar, loggar av ISP och telebolag, genomgång av datorer och mobiler, etc. Där har man sökt tillbaka till 1 maj 2015, alltså retroaktivt efter mordet, efter misstanken.

Ok! tack för klargörandet =)
Citera
2015-12-07, 17:32
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubba60
Läser på aftobladet och låter som pappan varit misstänksam mot sonen. Kan det ha varit han som tipsade polisen?

Jag fick också den känslan!
Citera
2015-12-07, 17:35
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Hans drifter som drev honom att begå denna hemska handling måste ju varit helt enorma och alla tankar på vilka konsekvenser detta skulle kunna ha måste ha setts som bagateller mot det enorma behovet av att stilla sitt begär. Vad ska egentligen till för att man ska klassas som sjuk nog för att få vård på livstid?

Nu vet jag inte hur det ser ut just i detta specifika motionsspår men i alla de motionsspår som jag varit i runt om i flera olika städer och länder i norden så brukar dessa vara ganska tätt trafikerade alla dagar i veckan så länge det är ljust ute under sommaren.

Det är ju omöjligt för honom att ha någon form av uppsikt angående vilka som befinner sig på spåret vid denna givna tidpunkt och vart de befinner sig på spåret. Han drog ju ner henne på marken och ströp henne i två minuter. Någon kunde ju ha kommit förbi när som helst.

Hon hade verkligen en extrem otur att ingen kom förbi just då och att ingen hörde henne skrika.

Ja, om det gick till så som han beskrivit så hade hon rätt otur. Han berättade ju att han såg del löpare efter mordet och innan. Det går ju rätt snabbt att strypa någon medvetslös, 30-45 sekunder kanske. Han kan ju ha fortsatt strypningen efter han släpat iväg henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in