Till de som säger att KA kommer få det tufft i fängelset. Det kommer han inte. Antagligen kommer det att gå rätt bra för honom där inne. Han kommer sitta på avdelningar för bara sexbrottslingar och vara helt åtskilda vanliga fångar. Han verkar dessutom fungera bra på institution varför han antagligen inte kommer missköta sig det minsta i fängelset. Och livstid kan han inte få och med tanke på de små resurser Kriminalvården har och att de inte kan tvinga honom till något så är det trist att behöva konstatera att det hade varit bättre om rättspsykiatrin tagit hand om KA. Då hade det blivit medicinering mot hans vilja och ingen frigivning förrän risken för återfall anses mycket låg.
Nu kommer KA komma ut senast när han strax över 30 år gammal och som svensk kriminalvård ser ut nu så kommer han att max ha fått någon timmes terapi i veckan men troligen inte ens det. Kriminalvården har heller inte mandat att tvångsmedicinera någon, faktum är att man inte medicinerar folk nästan alls. Det här är en verkligt tickande bomb som någon kommer att drabbas av om något decennium, jag hoppas bara att det inte blir min dotter!
Sista sången som Ida lyssnade på när hon mördades:
https://www.youtube.com/watch?v=dX3k_QDnzHE
Citat:
Waiting in a car
Waiting for a ride in the dark
The night city grows
Look at the horizon glow
Waiting in a car
Drinking in the lights
Following the neon signs
Waiting for the word
Looking at the milky skyline
The city is my church
It wraps me in the blinding twilight
Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Waiting in a car
Citat:
Ursprungligen postat av
Charles13
Jag är inte pervers, men jag skulle gärna vilja se bilderna på ida, jag hittar dem nämligen inte... går bra med pm! dessutom en "skrämmande sak" jag har oxå haft tankar på att dra ut i ett motionspår och överfalla någon och våldta, och att jag så som KA gillar att kolla på incest t.ex mom and son/son and brother, jag har oxå asperger och lite andra diagnoser, turligt nog har jag inte uppfyllt det som jag har tänkt om, fyfan säger jag bara, det är fan inte värt... hellre dra en runk då och då än att göra såhär mot andra människor

Citat:
Ursprungligen postat av
Charles13
Jag trollar inte alls, Dock kan jag garantera att jag kan behärska mig och skulle aldrig våldta/döda någon, Allt som jag nämnt stämmer till 100%, Jag har säkert fler likheter med KA, t.ex få vänner,hund,kollar på tabu porr ofta,har aspberger, nästan samma ålder osv. kan bli lätt arg och ibland blir det svart och kan smälla till ordentligt men jag har lärt mig genom åren att ta det lugnt.
Eftersom du har insikt om att ditt tänkande inte är normalt så har du en bra grund att stå på för att du inte ska kliva ner i avgrunden. Försök att bygga vidare på det, om du kan och orkar - insikt är den viktigaste delen i en förändringsprocess. Tex professionell samtalsterapi eller en prata med en förtrogen person i din närhet. Om du bearbetar tankarna så finns det en god sannolikhet att du helt kommer släppa dem, men räkna med att det tar några år av aktiv bearbetning. Men lönen för den mödan är definitivt värt det, ditt liv kommer bli lättare och roligare!