2015-09-14, 20:16
Medlem
ingen som vet hur han såg ut och om han var svensk?
Citera
2015-09-14, 20:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarKlint
ingen som vet hur han såg ut och om han var svensk?
Jo, någon vet hur han ser ut, och han är svensk.
Citera
2015-09-14, 20:22
Medlem
Det gick alltså inte att genomföra ett förhör på tre dagar, men hemma hos mördarmorsan gick det bra att bo utan att dom anade något, mamman har nog vetat
Citera
2015-09-14, 20:30
Medlem
hippykillers avatar
Det var ett jävla tjöt om mamman.

Jag har en kompis vars tonårsgrabb har några bokstavskombinationer. Han är fungerande i skolan men hemma stänger han in sig på rummet och spelar gitarr och datorspel. Umgås sällan med någon och pratar i stort aldrig med mor och far.

Dom har försökt med allt i 16 års tid men det enda som får honom lugn är sin ensamhet. Dom har gått alla kurser man kan gå, bytt mat intag, dragit ner på ditt och datt.

Vad vet vi om hur denna familje situation ser ut? Det kan ju lika gärna vara mamman som på något sätt fått reda på vad sonen gjort och anonymt anmält honom.

Alla är så jävla bäst på Flashback.
Citera
2015-09-14, 20:52
Medlem
Aa synd för alla.. Svagt gjort av honom tror inte han kunde haft det så dåligt? Han hade iaf ett eget rum att stänga in sig på, Säkert en snäll syrra... jag får damp själv har inget eget rum har en syrra med ADHD som ALLTID ska låta sjunga vad hon än gör när hon går runt, alltid leka, sitter vid datorn med hög volym på låtar o sjunger med..
Citera
2015-09-14, 20:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Vad är klarlagt om MGM? Det snackas om tvångstankar, mobbning, Asperger, misshandel, etc., etc. Vad vet vi egentligen?

Ja, vad vet vi egentligen. Det enda vi vet med säkerhet är väl att han är blyg, tystlåten och tillbakadragen. Kanske har han svårt att konversera. Dessa personlighetsdrag påminner mig om sonen till en mycket kär vän. På samma sätt som människor kan vara ordblinda, var sonen blind för muntlig konversation. Han kunde heller inte ta emot muntliga instruktioner. Man fick skriva ner åt honom. Då förstod han. Han var fantastiskt skicklig på att skriva och läsa, både på svenska och engelska. Han var även ett unikt geni när det gällde dataprogrammering. Tjänade sexsiffriga belopp på ett fåtal år fram till sin död alldeles nyligen. För just den här oförmågan att kunna konversera, att inte kunna nå fram till människor, fick honom att fly in i drogernas värld. Han stod inte ut med att leva instängd i en bubbla, avskärmad från alla andra. Vi vuxna som fanns runt honom räckte inte till för honom.
Citera
2015-09-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Det var ett jävla tjöt om mamman.

Jag har en kompis vars tonårsgrabb har några bokstavskombinationer. Han är fungerande i skolan men hemma stänger han in sig på rummet och spelar gitarr och datorspel. Umgås sällan med någon och pratar i stort aldrig med mor och far.

Dom har försökt med allt i 16 års tid men det enda som får honom lugn är sin ensamhet. Dom har gått alla kurser man kan gå, bytt mat intag, dragit ner på ditt och datt.

Vad vet vi om hur denna familje situation ser ut? Det kan ju lika gärna vara mamman som på något sätt fått reda på vad sonen gjort och anonymt anmält honom.

Alla är så jävla bäst på Flashback.

Jasså? Har din kompis son också mördat någon?
Citera
2015-09-14, 21:36
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jasså? Har din kompis son också mördat någon?

Tror jag inte. Försöker bara nyansera allt hat riktat mot icke juridiskt misstänkta människor.

Ingen förmildrande omständighet men kanske en förklaring som visar på varför familjen inget visste om sonens sjuka fantasier
Citera
2015-09-14, 21:45
Medlem
barnets avatar
Någon som vet hur långt från mordplatsen GM bodde?
Citera
2015-09-14, 21:46
Medlem
Roxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vet "vi" hur stor den här gruppen var? (med tanke på att jag läste någonstans att man innan träff hade toppat hundratals män - förstår dock att alla dessa inte hör till den första gruppen).

Jag skulle dock vilja veta hur polisen resonerade: först tidigare dömda sexbrottslingar, sen… sen…. sen…?

Vart man bor samt ålder, blev själv topsad för att jag matchade dessa kriterier.
Citera
2015-09-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vet "vi" hur stor den här gruppen var? (med tanke på att jag läste någonstans att man innan träff hade toppat hundratals män - förstår dock att alla dessa inte hör till den första gruppen).

Jag skulle dock vilja veta hur polisen resonerade: först tidigare dömda sexbrottslingar, sen… sen…. sen…?

Ja, lite konstigt att man valde att topsa mer än 800 män. Hade man fokuserat på de män som varit synliga på brottsplatsen hade man säkert nått resultat snabbare. M.a.o. man borde ha gått till botten med de vittnen som man visste hade varit i närheten av brottsplatsen. Vilka personer hade de sett? En av dessa var GM.
Citera
2015-09-14, 22:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearOnGreen
Ja, lite konstigt att man valde att topsa mer än 800 män. Hade man fokuserat på de män som varit synliga på brottsplatsen hade man säkert nått resultat snabbare. M.a.o. man borde ha gått till botten med de vittnen som man visste hade varit i närheten av brottsplatsen. Vilka personer hade de sett? En av dessa var GM.
Inte konstigt alls. Inga vittnen som förhördes initialt hade sett, eller i alla fall kunnat identifiera Kristoffer. Detta vittnesmål inkom ju först en dryg månad senare, vilket ledde fram till där vi är nu. Att man har topsat drygt 800 övriga män beror på att man betat av folk boende i området, och som polisen sa så hade man topsat även honom tids nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in