2015-12-07, 09:33
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Gissar på att FUP kommer att bli snortråkig att läsa, hälften kommer att vara censurerat typ.
Varför tror du det?
Citera
2015-12-07, 09:37
Medlem
Hur får man tillgång till RPU:n eller vad det heter? Någon som kan länka?
Citera
2015-12-07, 10:03
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Hur får man tillgång till RPU:n eller vad det heter? Någon som kan länka?
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen
Citera
2015-12-07, 10:04
Medlem
Troians avatar
Åtalas för mord, försök till grov våldtäkt och brott mot griftefridslagen.
Citera
2015-12-07, 10:07
Medlem
JonJansefssons avatar
Stämningsansökan https://minfil.org/G0C9kdb9b5/KA_-_stamningsansokan.pdf

Han har alltså försökt våldta henne innan mordet men misslyckats.

Därefter har han strypt henne och våldtagit henne vaginalt samt analt när hon väl var död. Härlig kille.

Tre trädpinnar ska ha körts ner i svalget på henne, men alltså inte i andra kroppsöppningar.

Som någon nämnt tidigare fanns det även porr med våldsinslag på misstänkte GM:s dator.
Senast redigerad av JonJansefsson 2015-12-07 kl. 10:15.
Citera
2015-12-07, 10:16
Medlem
trapezoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson

Citat:
Andersson har i slutskedet ytterligare skadat och skymfligen behandlat Idas
kropp genom att bryta av tre trädpinnar och pressa in dessa i hennes svalg,
varefter han kvarlämnat den nakna kroppen efter att delvis ha täckt över denna
med trädgrenar/pinnar och mossa

Ja fyfan.
Citera
2015-12-07, 10:26
Medlem
Darwinists avatar
Den här killen kan alltså släppas ut om 10 år, det är fan katastrof
Citera
2015-12-07, 10:28
Medlem
swimp78s avatar
Men "Kristoffer" som ju många av er är på förnamnsbasis med, var ju en i grunden snäll kille som blev mobbad, det var ju så synd om honom, klart man dödar en tjej och våldtar hennes lik analt och skymfar hennes kropp då!
Det måste man ju ha förståelse för att KRISTOFFER pressas till att göra ..

Nej den kväljande "förståelsen" här i tråden för mördrens person och problem i livet är olustig. Jag är 100% säker på att den helt uteblivit om det varit ett liknande psyko med invandrarbakgrund.
Citera
2015-12-07, 10:29
Medlem
Citat:

Han har alltså försökt våldta henne innan mordet men misslyckats.

Därefter har han strypt henne och våldtagit henne vaginalt samt analt när hon väl var död. Härlig kille.

Tre trädpinnar ska ha körts ner i svalget på henne, men alltså inte i andra kroppsöppningar.

Som någon nämnt tidigare fanns det även porr med våldsinslag på misstänkte GM:s dator.

Alltså fyfan i helvete vilken jävla dåre. Fan händer med dessa unga tjejer!? Lisa som hängdes upp levande och sakta tynade bort bland skit och smuts medan gärningsmannen troligtvis runkade framför henne. Och Ida som inte bara blir strypt, också får sin kropp skändad på det mest hemska sätt, som hon vore luft värd. Hela hennes liv, alla hennes upplevelser och drömmar om framtiden var lika värd som hans knull-lust den minuten.

Man får ett barn, värnar om henne i år ut och år in, läser sagor, läxor, går med henne till skolan. Man förklarar drömmar och framtid,man pratar om familj,vänner, pojkvänner, Man längtar till hennes student, när hon gifter sig och får egna barn.

Men istället slutar hon upp som en trasa, värd ingenting för denna sjuka människa. Ett objekt som bara ska knullas, levande eller död.

Jag kan säga såhär, tänker införskaffa en pistol åt min dotter. Och hon ska inte vara rädd att använda den. Även om hon åker i fängelse. För Sverige har blivit såhär sjukt.

ALLTSÅ FÖR I HELVETE
Citera
2015-12-07, 10:29
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Den här killen kan alltså släppas ut om 10 år, det är fan katastrof
Någon som har koll på vad åklagaren yrkar på? Jag skulle tippa på livstid.

Frågan är också om det inte blir det. Även om hans psykiska funktionsnedsättning är förmildrande så är gärningen så pass grov att jag undrar om det inte väger över.
Citera
2015-12-07, 10:31
Medlem
Citat:

Frågan är också om det inte blir det. Även om hans psykiska funktionsnedsättning är förmildrande så är gärningen så pass grov att jag undrar om det inte väger över.

Han kan inte dömas till livstid pga att han är under 21. Han är ute om 8-10 år.

Det värsta är att han nog inte kommer dömas för försök till våldtäkt då det nog kommer anses som "en del av mordet". Eventuellt lägger de ner brott mot griftefriden och går enbart på mord då det inte kommer spela in i strafflängden.

Det skulle vara trevligt att ha något som i Norge, "förvar". Man testar på en 5 års basis om personen är lämplig att vistas ute i samhället. Om han inte är det, så fortsätts förvaringen. Den här killen bör förvaras, gärna utan självmordskontroll.
Senast redigerad av sampanl 2015-12-07 kl. 10:35.
Citera
2015-12-07, 10:32
Medlem
Darwinists avatar
Citat:

Eftersom han bara är 19 år gammal kan han inte dömas till livstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in