Citat:
Ursprungligen postat av
BreatheDeeply
Haha, du behöver inte ta del av några tankar som går emot din uppfattning om verkligheten och vad som är möjligt om du inte vill.

Säger det samma, vad är det där för trams?
Ekologisk hållbarhet är viktigt, vad tror du att du lever av? Vad tror du att Du är? Är du frånskild från naturen?
Vad sägs om att samhället skulle främja självkännedom om sin sanna natur som medvetna varelser? Främja individuell utveckling, glädje, kreativitet, välmående, praktisk kunskap och överflöd istället i sina utbildningssystem så att människor har vad man behöver, lever gott, är nöjda och är tillräckligt trygga, stabila, starka i sig själva och så pass medvetna så att fredliga metoder ter sig som det enda logiska? Så att vi inte är så pass osäkra i vår existens att vi "flyger i luven på varandra av minsta lilla."
Mina teser vidhålls genom historiska fakta, länder som inte håller på sitt våldsmonopol tas snabbt över av andra krafter som brukar våld på ett mer ansvarslöst sätt. Jag anser att din bild av mänskligheten (som jag utgår vilar på den felaktiga tanken om människans godhet) är naiv rent ut sagt eftersom du likt andra fredsskadade västerlänningar verkar utgå att alla skulle fortsätta följa lagen om polisen upphörde att existera. Människor är inte "medvetna varelser", lär dig det eller fortsätt leva i en barnslig fantasivärld där alla är snälla innerst inne.
Ekologisk hållbarhet kan du som sagt behålla för dig själv, vill du leva som "ett med naturen", bo i en grotta.