2015-10-02, 17:32
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tycker det är bra. Hoppas att idéerna får spridning.

...

Men när det gäller alla flyktingarna. Sverige har ett födseltal på 1.9. Då har ändå invandrarna bidragit till att rycka upp det något. (Utrikes födda svenska kvinnor får till 2.17 ungar.)

Det fordras ett födseltal på 2.1 för att folkmängden skall ligga på samma nivå.

Sjuklövern har bjudit in flyktingarna. De vill bara inte medge att socialdemokratisk dagisutbyggnad, feminism, kvoterad föräldraförsäkring, kärnfamiljens upplösning etc etc har gjort att vi struntar i att föda ungar.

Hade vi inte behövt en import av arbetskraft så hade det aldrig funnits en flyktingkris. (Tyskland och en del andra nordeuropeiska länder är nog i samma läge som vi.)

Vill du och ni andra som tycker det låter vettigt hjälpa till att sprida dessa idéer? Idéerna får spridning snabbare ju fler som engagerar sig. Själv har jag satt upp lappar och klistermärken, målat olagligt, hjälpt till på odlingar, pratat med folk jag stöter på, spridit idéerna på olika forum och communitys och så vidare - men tyvärr har jag mest agerat solo vilket inte blir lika effektivt som om man gör det organiserat. Just nu fokuserar jag dock mest på att ta hand om mig själv och styra upp mitt liv då jag råkat förbise mig själv i farten, men jag går ut och gör lite aktivistgrejer nu och då i alla fall.

Så många här som förespråkar att hjälp på plats är det mest humana, kostnadseffektiva och vettiga, vilket stämmer, kan ses som en enorm tillgång! Det betyder att det finns stor potential när det gäller människor villiga att engagera sig för att sprida idéerna om lokalt odlad mat med permanent culture design om man verkligen förstår vad en sådan förändring skulle innebära, för det är verkligen enormt värdefullt. Kanske till och med börja föregå med gott exempel själva och börja odla mat i trädgården eller hjälpa till på olika ekoodlingar. De flesta vill ändå se en värld där det råder trygghet, fred och glädje i, och om inte börja agera för vad man vill skapa i sitt liv och i världen idag, när då?

Nuet är det enda vi har.

>Kärlek<
Citera
2015-10-03, 11:45
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror att Danmark är på rätt spår när de halverar bidragen till flyktingar. Inget fel i att ge dem skydd om de flyr från krig och svält, men att hålla på och ge dem PUT och generäsa bidrag i 10 år är inte hållbart i längden, det är sådant som ger SD eld på sin kvarn.

Om bidragen var mer skrala och dessutom sjönk lite till när ländet man flytt från stabiliseras kunde det vara lite motivation för dem att flytta hem igen.

Tills vidare bör man sätta stopp för byggande av nya moskeer och sluta göra eftergifter mot Islam som bara kommer att leda till samma kaos i Sverige som i länderna de flyr från.

Ja. Moskér är vad kyrkorna var för flera hundra år sedan i Sverige. Det är en samhällsinstitution, en rättskipare, företrädare för olika intressen med mera. Knutpunkt. Tror att politiker som ger bygglov jämför med vad de svenska kyrkorna är i dag, vilket är något helt annat.
Citera
2015-10-03, 16:19
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
1 Gränserna måste stängas, detta är GIVETVIS fullt möjligt! Vattengränserna måste patrulleras, men inte som idag där kolonisterna hjälps iland...
Flyktingsmugglarnas båtar ska eskorteras TILLBAKA där de kom ifrån! Våra politiker har helt enkelt givit blanka fan i att lösa problemet med flyktingsmugglandet med båt, de hjälper istället till!!! För våra skattepengar!!!

Skulle båtarna eskorteras tillbaka skulle givetvis INGEN betala för överfarten och hela konceptet med smugglingen kollapsar då som en gråsten sjunker i vatten.

2 Ev flyktingar som kommer till länder som Sverige ska ha rätt att söka asyl men de beviljanden som sker idag kan det i framtiden absolut inte bli tal om. Tillfälliga uppehållstillstånd ska utfärdas till de få 3-4% som har ÄKTA flyktingskäl. När det är möjligt ska de givetvis återvända hem SNARAST!!!
Migranter/kolonister som fått avslag på Asyl ska SNARAST UT UR VÅRT LAND!!!! Med flyg eller Herculesplan och fallskärm om så skulle behövas!
De länder som vägrar ta tillbaka sina förbannade medborgare mha massa svepskäl ska omgående tvingas till detta mha sanktioner från HELA EU! Tills de rättar sig.

Man kan också tänka sig så kallade "säkra zoner" som upprättas av Eu någonstans i Afrika, där asylprocesser kan avhandlas och ev avhysningar från EU också kan genomföras!

EU kan ICKE tillåtas bli ett halvt arab/neger land!!! EU är till för européerna i första hand!

This.

Svårare än så är det inte.
Vaddå länder tar inte emot sina medborgare. Tvinga dom då.
Citera
2015-10-03, 16:21
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Lösningen är naturligtvis en militär intervention i Syrien för att skapa ordning och reda med fredliga zoner i landet.

Otrogna på muslimsk mark kommer bara förvärra världssituationen.

Stäng gränserna och låt araberna sköta detta själva.
Citera
2015-10-04, 12:38
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Hej alla tusentals debattörer här som vill att man ska hjälpa på plats.

Jag vill höra era visioner om hur man hjälper på plats för att bygga upp fredliga och trygga samhällen världen över, vad är det som behövs enligt er?
Citera
2015-10-04, 17:11
Medlem
BetongNasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Bogsera tillbaka dom dit där de hör hemma.
Exakt!
Pushback är lösningen på kort sikt.

Vill man var mer human så är den långsiktiga lösningen att få dem att sluta föröka sig så jävla mycket, alltså grundläggande barna- och mödravård samt utbildning till flickor(den globalt statistiskt säkerställda metoden att få ner födelsetalen). Ingen resursbrist, ingen anledning att kriga eller "fly"...

Tyvärr går det senare inte att göra utan atomvapen eftersom man inte utmanar den eviga tillväxtens tankeförbud ostraffat...
Citera
2015-10-04, 18:10
Medlem
blue_no1s avatar
Absolut ingen som helst trolig lösning, men skulle vara ett steg i rätt riktning iaf! http://nyheter24.se/debatt/808798-sverigedemokraterna-lat-svenskarna-rosta-om-invandringen

btw, helt ÖVERTYGAD att ja siffrorna var runt 2900 igår kväll? det verkar "försvinna" siffror i undersökningen, även...
Citera
2015-10-30, 01:55
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
Ingen resursbrist, ingen anledning att kriga eller "fly"...
Exakt
Citat:
Tyvärr går det senare inte att göra utan atomvapen eftersom man inte utmanar den eviga tillväxtens tankeförbud ostraffat...

Men det är detta paradigm som behöver ifrågasättas (enligt mig på ett fredligt vis) för att något ska hända, och med lokal självförsörjning så utmanar man det automatiskt. När det sen oundvikligen inte håller längre så så vore det verkligen guld värt för tryggheten och lugnet i samhället om tänket och omställningen till lokal självförmåga redan kommit en bra bit på vägen.
Citera
2015-12-06, 16:03
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Jag tror även det är viktigt att höja sin självmedvetenhet genom introspektion, hur kan man skapa mer harmoni och glädje inom sig själv som automatiskt blir ett positivt och harmoniskt inflytande till omvärlden? Vem är man egentligen när man skalar bort sin identitet?

Kan låta riktigt flummigt, att skapa stillhet inom sig själv genom t.ex. meditation och self-enquiry skulle ge något inflytande alls för världsfred, men jo, det är jag övertygad om att det har. Vi behöver lysa upp oss själva för att vi ska kunna lysa upp världen.

Frid inspirerar till mer frid, ringar på vattnet mot fred på Jorden.
Citera
2015-12-06, 16:09
Bannlyst
Lösningen är enkel: Släpp aldrig in dom.
Citera
2015-12-06, 18:33
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Lösningen är enkel: Släpp aldrig in dom.

Som våra välkända tiggare..

Dom kommer för att dom kan och vill, och för att det gååååår..
Sen undrar politikerna varför.

Stäng gränsen!
Citera
2015-12-06, 20:37
Medlem
BreatheDeeplys avatar
"Stäng gränsen." Sen då? Hur främjar man bäst harmoni, hållbarhet och fred?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in