Citat:
Jag tycker det är bra. Hoppas att idéerna får spridning.
...
Men när det gäller alla flyktingarna. Sverige har ett födseltal på 1.9. Då har ändå invandrarna bidragit till att rycka upp det något. (Utrikes födda svenska kvinnor får till 2.17 ungar.)
Det fordras ett födseltal på 2.1 för att folkmängden skall ligga på samma nivå.
Sjuklövern har bjudit in flyktingarna. De vill bara inte medge att socialdemokratisk dagisutbyggnad, feminism, kvoterad föräldraförsäkring, kärnfamiljens upplösning etc etc har gjort att vi struntar i att föda ungar.
Hade vi inte behövt en import av arbetskraft så hade det aldrig funnits en flyktingkris. (Tyskland och en del andra nordeuropeiska länder är nog i samma läge som vi.)
...
Men när det gäller alla flyktingarna. Sverige har ett födseltal på 1.9. Då har ändå invandrarna bidragit till att rycka upp det något. (Utrikes födda svenska kvinnor får till 2.17 ungar.)
Det fordras ett födseltal på 2.1 för att folkmängden skall ligga på samma nivå.
Sjuklövern har bjudit in flyktingarna. De vill bara inte medge att socialdemokratisk dagisutbyggnad, feminism, kvoterad föräldraförsäkring, kärnfamiljens upplösning etc etc har gjort att vi struntar i att föda ungar.
Hade vi inte behövt en import av arbetskraft så hade det aldrig funnits en flyktingkris. (Tyskland och en del andra nordeuropeiska länder är nog i samma läge som vi.)
Vill du och ni andra som tycker det låter vettigt hjälpa till att sprida dessa idéer? Idéerna får spridning snabbare ju fler som engagerar sig. Själv har jag satt upp lappar och klistermärken, målat olagligt, hjälpt till på odlingar, pratat med folk jag stöter på, spridit idéerna på olika forum och communitys och så vidare - men tyvärr har jag mest agerat solo vilket inte blir lika effektivt som om man gör det organiserat. Just nu fokuserar jag dock mest på att ta hand om mig själv och styra upp mitt liv då jag råkat förbise mig själv i farten, men jag går ut och gör lite aktivistgrejer nu och då i alla fall.
Så många här som förespråkar att hjälp på plats är det mest humana, kostnadseffektiva och vettiga, vilket stämmer, kan ses som en enorm tillgång!
Det betyder att det finns stor potential när det gäller människor villiga att engagera sig för att sprida idéerna om lokalt odlad mat med permanent culture design om man verkligen förstår vad en sådan förändring skulle innebära, för det är verkligen enormt värdefullt. Kanske till och med börja föregå med gott exempel själva och börja odla mat i trädgården eller hjälpa till på olika ekoodlingar. De flesta vill ändå se en värld där det råder trygghet, fred och glädje i, och om inte börja agera för vad man vill skapa i sitt liv och i världen idag, när då?Nuet är det enda vi har.

>Kärlek<