2015-12-06, 18:08
  #7825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Kriga på!

Beundrar alla som kan sluta - drar själv drygt 2 dosor lös om dagen. Pengar rätt ner i plurret, dessutom bör varje svensk försöka betala så lite skatt som möjligt för att försvåra folkutbytespolitiken - sorry för OT.

Någon mer än undertecknad som haft flera år av portionssnusande och sedan "återfallit" i lös? Jag har så jävla dålig karaktär att jag inte ens kan gå tillbaka till lös. Jobbet och privatlivet blir lidande. Funderar på att ta en semestervecka i vår bara för att "detoxa" mig själv tillbaks till portion.
Jag tror du har rätt förutsättningar för att sluta. Tips: Snussatsen KungsSnus som du gör utan natriumkarbonat (E500 på snusdosan) och minskar på saltet. Minskar du dessa försämrar du hållbarheten men du konsumerar 2 dosor om dagen. Utan E500 blir snuskicken dämpad. "Kickarna" som inte existerar ändå.

När du skriver "Jobbet och privatlivet blir lidande" förstår jag varför du inte vill riskera chansningar t.ex. sluta tvärt.

Låt dina acetylkolinmottagare återhämta sig! Se även tråden: (FB) Blir hjärnan nånsin återställd efter drogmissbruk?

Jag har varit utan snus i mer än en vecka, kommer jag personligen börja igen? Ja tyvärr
Citera
2015-12-06, 20:15
  #7826
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Jag har varit utan snus i mer än en vecka, kommer jag personligen börja igen? Ja tyvärr
Men VARFÖR börja igen? Du har ju kämpat på hur länge som helst för att sluta! Du var väl i den här tråden redan när jag slutade för 18-19 månader sen? Låt det hända nu dude!
Citera
2015-12-06, 20:46
  #7827
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Jag tror du har rätt förutsättningar för att sluta. Tips: Snussatsen KungsSnus som du gör utan natriumkarbonat (E500 på snusdosan) och minskar på saltet. Minskar du dessa försämrar du hållbarheten men du konsumerar 2 dosor om dagen. Utan E500 blir snuskicken dämpad. "Kickarna" som inte existerar ändå.

När du skriver "Jobbet och privatlivet blir lidande" förstår jag varför du inte vill riskera chansningar t.ex. sluta tvärt.

Låt dina acetylkolinmottagare återhämta sig! Se även tråden: (FB) Blir hjärnan nånsin återställd efter drogmissbruk?

Jag har varit utan snus i mer än en vecka, kommer jag personligen börja igen? Ja tyvärr

Tack för tipset, uppskattas!

Men vad fan! En vecka, då är du ju igenom Hell - kriga på!

(fetat) Där satte du huvudet på spiken! Nikotin är ju fan eg helt idiotiskt att stoppa i sig, alkisen eller pundaren är ju mer rationell. Enda "ruset" som sker vid rökning/snusning/tuggande är abstinenslindring, helt sjukt att lägga 40k om året på...
Citera
2015-12-06, 20:49
  #7828
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men VARFÖR börja igen? Du har ju kämpat på hur länge som helst för att sluta! Du var väl i den här tråden redan när jag slutade för 18-19 månader sen? Låt det hända nu dude!

Exakt! Vansinne att kasta bort denna dryga vecka.
Citera
2015-12-07, 00:14
  #7829
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag slutade snusa för några veckor sedan, efter att ha snusat i 3-4 år ungefär. Tänkte berätta hur jag gjorde, men vet inte om det är så mycket till tips men tycker det är en rolig historia iallafall.

Jag snusade i princip bara Ettan vit portion, en dag vaknade jag och blev äcklad av lukten. Kunde inte ens ta en prilla, fick kväljningar. Dum som jag var började jag med Knox blue white istället, som jag finner riktigt god. Nu är det en rätt billig dosa, 29kr på ICA och Coop. Sen kom jag ju på att det är dyrt att snusa så jag ska lägga av.

Det gick någon vecka med halvdana försök till att sluta, sen åkte jag och köpte en dosa Ettan white portion och tvingade i mig prillorna. När dosan var slut var jag så äcklad och snussuget försvann direkt. Tror min teori går hand i hand med cigaretthistorierna som man sett i tv-serier och på filmer, när barn tjyvröker och föräldrarna säger "Röker du så ska du få röka en limpa på en dag så ska vi få se hur röksugen du är efter det!"

Nu är jag snusfri, inget sug öht och det känns riktigt bra. Önskar er alla lycka till och en god jul!
Citera
2015-12-07, 07:13
  #7830
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Jag slutade snusa för några veckor sedan, efter att ha snusat i 3-4 år ungefär. Tänkte berätta hur jag gjorde, men vet inte om det är så mycket till tips men tycker det är en rolig historia iallafall.

Jag snusade i princip bara Ettan vit portion, en dag vaknade jag och blev äcklad av lukten. Kunde inte ens ta en prilla, fick kväljningar. Dum som jag var började jag med Knox blue white istället, som jag finner riktigt god. Nu är det en rätt billig dosa, 29kr på ICA och Coop. Sen kom jag ju på att det är dyrt att snusa så jag ska lägga av.

Det gick någon vecka med halvdana försök till att sluta, sen åkte jag och köpte en dosa Ettan white portion och tvingade i mig prillorna. När dosan var slut var jag så äcklad och snussuget försvann direkt. Tror min teori går hand i hand med cigaretthistorierna som man sett i tv-serier och på filmer, när barn tjyvröker och föräldrarna säger "Röker du så ska du få röka en limpa på en dag så ska vi få se hur röksugen du är efter det!"

Nu är jag snusfri, inget sug öht och det känns riktigt bra. Önskar er alla lycka till och en god jul!

Härligt Det är lite som Carrs metod, man trycker i sig så man blir äcklad, och sen vill man inte mer
Citera
2015-12-07, 22:35
  #7831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men VARFÖR börja igen? Du har ju kämpat på hur länge som helst för att sluta! Du var väl i den här tråden redan när jag slutade för 18-19 månader sen? Låt det hända nu dude!
Snusning känns stimulerande i början, sedan går tiden och en person snusar bara för att känna sig normal. Festsnusning har varit en anledning till varför jag ibland fortsätt och även stressiga situationer. Man får uppfattningen om att tillhöra en slags gemenskap på vissa fester, som att där är vännen som snusar och säger: "det är ju fest". Det är egentligen dumt att ta snus för någon annan skull. Man kan fråga sig om vem som egentligen vill vara beroende?
Citera
2015-12-07, 22:53
  #7832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Tack för tipset, uppskattas!

Men vad fan! En vecka, då är du ju igenom Hell - kriga på!

(fetat) Där satte du huvudet på spiken! Nikotin är ju fan eg helt idiotiskt att stoppa i sig, alkisen eller pundaren är ju mer rationell. Enda "ruset" som sker vid rökning/snusning/tuggande är abstinenslindring, helt sjukt att lägga 40k om året på...
Använder nedtrappning, det sägs egentligen inte fungera... Hade jag valt Cold Turkey hade jag säker slutat helt vid det här laget. Nu är det mest frustrerande inte att klara sig utan, det är snarare att kunna plocka fram dosan på ett snyggt sätt när stressiga situationer uppkommer. För att klara mig utan är det bara att fortsätta med vardagarna, om man tänker att det är kört, då fortsätter oftast snusandet. Det jag vill säga är att minska inte behöver betyda att må sämre, det kan upplevas hälsosamt. Att ha någon form av mentalitet att det går framåt, det blir bara bättre hjälper också. Jag gillar i alla fall inte känslan av att vara beroende av något… Tittar på dosan och undrar vem som bestämmer?
Citera
2015-12-08, 23:27
  #7833
Medlem
geir44s avatar
Det är skjönt att inte vara beroende av något. Ser löjligt ut att måst ta fram sin låda ständigt.

Så kör på. Ni klarar av.
Citera
2015-12-09, 18:16
  #7834
Medlem
2,5 månader sedan jag slutade snusa efter 15 års konstant snusande. Första månaden svår, men det blir lättare och lättare. Nu den senaste månaden använder jag inte ens Onico längre och klarar mig fint. Tänker knappt på det längre och suget kommer oftast bara ett par gånger per dag och går över på 5-10 minuter.

Lättare att sluta än jag trodde
Citera
2015-12-10, 05:27
  #7835
Medlem
MeanMEs avatar
Lagt ner snusandet sedan några månader typ.
Trappade ner det till ~en dosa var tredje dag, sedan lade jag bara av en dag.
Jobbigt en dag eller två men mer var det inte.
Märkligt nog saknar jag det inte alls.

Var betydligt lättare att lägga ner det än jag trodde.
Citera
2015-12-10, 20:03
  #7836
Medlem
Tömde snusdosan i sopkorgen imorse. Har snusat mer eller mindre konstant i 9 år, en dosa om dagen. Hittills känns det helt ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in