Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-11, 12:45
  #7837
Medlem
Spider-Girls avatar
Jordens största myt: att det inte går att sluta snusa. Jag trodde på det själv en gång i tiden. Och ännu längre tillbaka trodde jag t.o.m att jag VILLE fortsätta snusa. LOL.
Trevlig snusfri helg på er, alla gamla och nya slutare!
Citera
2015-12-11, 19:40
  #7838
Medlem
Update: Inte snusat sedan torsdag morgon. Har kört cold turkey hela vägen. Jag får lov att säga att det har gått väldigt bra. Inga större svackor
Citera
2015-12-12, 13:48
  #7839
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jordens största myt: att det inte går att sluta snusa. Jag trodde på det själv en gång i tiden. Och ännu längre tillbaka trodde jag t.o.m att jag VILLE fortsätta snusa. LOL.
Trevlig snusfri helg på er, alla gamla och nya slutare!

Ja fyfan vad trevligt utan snus, kan njuta av andra grejjer, ingen ångest, var deppig och seg när jag snusade och allt var grått och trist. Och fy i helvete vilken stress snus tillför, blev nästan psykotisk av stressen.
Citera
2015-12-12, 13:58
  #7840
Medlem
Jag har varit snusfri i nästan 3 veckor nu, inte haft några större problem.. Varit snusare i ca 5 år. Dock så kan jag inte sluta använda onico pga den jävla vanan att bara ha något under läppen. Vad göra?
Citera
2015-12-12, 13:59
  #7841
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Ja fyfan vad trevligt utan snus, kan njuta av andra grejjer, ingen ångest, var deppig och seg när jag snusade och allt var grått och trist. Och fy i helvete vilken stress snus tillför, blev nästan psykotisk av stressen.
Har du äntligen lyckats nu??? Vad glad jag blir
Citera
2015-12-12, 14:07
  #7842
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
(fetat) Där satte du huvudet på spiken! Nikotin är ju fan eg helt idiotiskt att stoppa i sig, alkisen eller pundaren är ju mer rationell. Enda "ruset" som sker vid rökning/snusning/tuggande är abstinenslindring, helt sjukt att lägga 40k om året på...

40 k, hur i helvete gör du? Räknade ut lite snabbt hur mycket pengar det blev för mig. Säg att jag körde på 3.5-4 dosor i veckan, budgetsnus. Det blev ungefär 3000 kr/år. Väldigt lite jag vet, försökte också hålla ned kostnaden. Men 40 000 är ju helt sinnessjukt!

Såklart värt att sluta även om det är billigt. Mår mycket bättre utan att vara beroende!
Citera
2015-12-12, 14:30
  #7843
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har du äntligen lyckats nu??? Vad glad jag blir

Ja för i helsike! Vi vinner på livet spider girl! Kännde du att du fick större självförtroende när du slutade också? Jag gick på tår och vara paranoid av skiten.. Jäkla mysko faktiskt. Och man blir typ dum av snus..
__________________
Senast redigerad av NecroByte 2015-12-12 kl. 14:32.
Citera
2015-12-12, 21:18
  #7844
Medlem
paggans avatar
Firar 200 dagar snusfri idag. Från nästan 2 dosor lös per dag sen 1996.
Citera
2015-12-13, 00:20
  #7845
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jordens största myt: att det inte går att sluta snusa. Jag trodde på det själv en gång i tiden. Och ännu längre tillbaka trodde jag t.o.m att jag VILLE fortsätta snusa. LOL.
Trevlig snusfri helg på er, alla gamla och nya slutare!

Jo tack och goddag. Det är faktiskt omöjligt att sluta och vem fan vill det egentligen. Visst kostar skitmycket pengar men man kan liksom alltid dra ner på annat...
Citera
2015-12-13, 00:32
  #7846
Medlem
Får man fråga varför de flesta av er väljer att sluta snusa?
Citera
2015-12-13, 01:45
  #7847
Medlem
OmenWLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Får man fråga varför de flesta av er väljer att sluta snusa?

Vet inte? Kul? Se hur det känns etc.

Har inte snusat på 48h och märker inte av något typ. Visst kroppen känns lite segare än vanligt och känner ett tryck i huvudet som är svårt att förklara. Annars är det väl helt okej.

Snusat dagligen sen jag var 15...
Citera
2015-12-13, 04:43
  #7848
Medlem
Snusat i 12 år. Har provat sluta 3-4 gånger. Är man bara VÄLDIGT motiverad så är det inga problem att "sluta" några månader eller 1,5 år som jag höll upp som mest.

Det jävliga är att efter en tid glömmer min hjärna alla anledningar till varför jag slutade och
kan inte komma på någon riktigt bra anledning till varför jag inte skulle börja igen.

För suget finns alltid där. Man kan lura sig själv och säga att man inte känner nåt sug alls och
ibland är det faktiskt så också. Men t.ex efter någon öl på sommaren när allt känns så
jävla underbart så vinner suget alltid....förr eller senare

Jag kanske kommer lyckas sluta helt någongång, men jag kommer alltid få sug efter snus då och då...alltid

Har kollegor och vänner som "slutat" och suttit predikat att dom nu varit fria från skiten i 2 år.
Att det känns så bra, att dom inte känner nåt sug, hur starka dom är som klarat detta och blablabla.

Alla utom 1 av dom snusar idag igen..
__________________
Senast redigerad av Iamnotu 2015-12-13 kl. 04:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback