2014-12-17, 12:05
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
De har redan räddat oss. Kärleken har vunnit Ja jag tror att de kommer landa väldigt snart, men det är inte relevant.

Om du våldtar någon så gör du det på grund utav ego, vilket är motsatsen till kärlek. Personen menar att kärlek finns överallt och skaparens energi är ren kärlek.

Nej i min verklighet finns inte mord och krig. Jag har förändrat min värld, det är upp till varje individ att förändra sin egen värld, dock kan man hjälpa folk genom att sprida sanningen

Ondskan du skriver om är endast en brist på kärlek. Ego. Kalla det ondska om du vill
Nej kärleken har definitivt inte vunnit det är mörkare än någonsin. Det är meningen att du ska tro att utomjordingsr kommer att rädda dig, b.la det som hela alienagendan går ut på. Grattis du har blivit fett blåst!
Citera
2014-12-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Nej kärleken har definitivt inte vunnit det är mörkare än någonsin. Det är meningen att du ska tro att utomjordingsr kommer att rädda dig, b.la det som hela alienagendan går ut på. Grattis du har blivit fett blåst!
Bevisen för att kärleken har vunnit finns överallt Bra att du insett värdet av kärlek i alla fall. Lycka till, du är älskad.
Citera
2014-12-17, 12:37
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Bevisen för att kärleken har vunnit finns överallt Bra att du insett värdet av kärlek i alla fall. Lycka till, du är älskad.
Det samma! Ska inte störa din kärleksevulution illusion då det är en bra sak!
Citera
2014-12-17, 23:33
Medlem
Citat:

Nej i min verklighet finns inte mord och krig. Jag har förändrat min värld, det är upp till varje individ att förändra sin egen värld, dock kan man hjälpa folk genom att sprida sanningen :)

Skitsnack du lever i samma verklighet som mig :)
Citera
2014-12-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Ja det blir spännande att se vad som kommer efter att alla system brakat samman. Och om man är en av de 144 000 som tydligen får vara kvar. Jag jobbar på det. Den gamla energin har ju verkligen en låg frekvens, och har tjänat ut. Love and bright light, to the world
Du kommer klara det om du vill! Släpp egot, välj kärlek.
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det handlar inte om vilken känsla det inger utan vad man är kapabel att göra för kärleken man tror på. Handlingar i form av tillfälliga uppoffringar är ingenting värt i slutändan. Endast de villiga att offra sitt liv, sin eviga själ och allt mellan himmel och jord de upplevt klarar av att ta sig vidare.
Man behöver inte offra något förutom sitt ego
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostandlost
Skitsnack du lever i samma verklighet som mig
Det beror på vilket perspektiv man har Från ditt perspektiv, jag förstår det, ja.
Citera
2014-12-18, 11:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Man behöver inte offra något förutom sitt ego
Inte i ditt fall, jag saknar dock ego att utgå ifrån.
Citera
2014-12-18, 15:33
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Inget liv kan existera utan kärlek? Och vad grundar du det på? Om jag våldtar någon och hon blir gravid, är det kärlek då? Menar du att bakterier är kära i varandra? Dom lever ju. Virus oxå. Och vad söks om gräs? Är gräs kära i varandra?

Det du undrar kan du ta reda på genom att läsa texten och tolka den korrekt, men okej, bara för att ta någonting så står detta i början av texten :

"Kärlek är den allra högsta principen för skapelsen, och genom den existerar allt i absolut logik. Kärleken från skapelsen finns överallt, för utan den skulle ingenting kunna existera. Därför bör individen vara medveten om att han existerar endast genom kärleken från skapelsen och att han också bär på denna kärlek inom sig"

Skapelsen är alltså den skapande kraften som har skapat allting, Universum, naturen, djur, människan, bakterier, virus, med det sagt så betyder det inte att det sitter någon skägig snubbe någonstans som säger "varde ljus", eller som skapade eva genom adams revben. Nej, snarare är det så att det inom denna skapande kraften finns de komponenter som behövs för att naturen, människan, djur, bakterier osv osv ska kunna uppstå och existera, som det står i texten så är denna skapande kraftens högsta princip kärlek, därför är det genom denna kärlek då det är den högsta principen, som allt liv existerar, utan denna kärlek som Skapelsen utgör, skulle ingenting kunna existera, därav "inget liv kan existera utan kärlek"

Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Kärlek kommer oupphörligt alltid att vara syftet med existensen och för alltid skapas ur logik.

"Om jag våldtar någon och hon blir gravid, är det kärlek då?"

Nej självklart är det inte en kärlekshandling att våldta någong ... det som menas är att inget liv skulle kunna existera utan skapelsens kärlek, i texten står det följande :

Citat:
"Skapelsen skapade allt som existerar genom dess kärlek och logik och denna kärlek existerar i alla varelser"
Citat:
Människan bär på ett fragment av skapelsen inom sig

Det som syftas på när man pratar om hur denna skapelsens kärlek existerar i alla varelser, och när man pratar om hur människan bär på ett fragment av skapelsen inom sig så syftar man på anden, denna anden är en del av Skapelsen, på så sätt existerar skapelsens kärlek inom allt som lever i form av ande. Allt som lever har en ande från skapelsen inom sig, denna anden är det som är livskraften inom alla levande ting, därav skulle inget liv kunna existera om man inte skulle bära på denna delen/kärleken av skapelsen inom sig, då detta som sagt är livskraften, ett ord som förklarar sig sjäv

Som du sa så lever bakterier, virus och även gräs, och således så bär även dessa saker på skapelsens kärlek inom sig.

Du helt enkelt missförstått och feltolkat hela texten.
Senast redigerad av RostigKreativitet. 2014-12-18 kl. 15:37.
Citera
2015-01-26, 13:12
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Bekantade mig med Matt Kahns föreläsningar här om dagen.

The love revolution:

https://www.youtube.com/watch?v=fFS84Jp1qfc

>Kärlek<
Citera
2015-02-28, 11:42
Medlem
gulasnabelns avatar
Jag upplever kraften av kärlek varje gång jag ser ett ansikte, en insekt, en växt etc. När någon gör något snällt, säger något snällt osv.

Kraften går att förklara vetenskapligt genom våra upplevelser av kärlek och goda handlingar.

Att lära sig att älska alla organismer och sig själv är något som alla bör sträva efter. Till de som inte älskar sig själv säger jag "Du är fin och underbar så varför älskar du inte dig själv?"

Alla organismer är värda lika mycket, det är en av sanningens sanningar.

Allt du består av, all massa och all energi är kärlek.
Citera
2015-02-28, 17:14
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Matt Kahn som jag länkade innan talar som så många andra om att det yttre endast är en reflektion av det inre, att vi skapar vår verklighet kollektivt, men även individuellt genom våra medvetanden. Våra tankar, känslor och trosystem. Vad vi väljer att fylla oss själva med.

Hans övningar är väldigt träffande. Enkla, men effektiva.

Att säga "jag älskar dig/I love you" till sitt eget hjärta, som en övning, eller som en meditation säger han vara en av de kraftfullaste metoderna till transformation av vår värld.
Han talar mycket om att visa tacksamhet, känna och säga tack, och jag älskar dig till varje kroppsdel samt att affirmera jag älskar dig till varje del av sig själv. Bra som "dåliga" sidor.

Kan man inte förmå sig att visa kärlek till någon man stöter på, ska man direkt gå till sig själv, och affirmera kärlek till sig själv istället, så att man löser upp och ersätter den negativiten hos sig själv med kärlek, stärker sin kärlek inom sig så att man då kan sända och ge ut mer kärlek i världen.

Reagerar man själv mot en person, situation, omständighet, något man ser eller någon säger som man inte tycker om och som inte är positivt/kärleksfullt, ja då är det direkt ett tecken på att det är en själv man ska ge mer kärlek i den situationen. För att den delen/versionen av sig själv som reagear på det sättet - förtjänar MER kärlek. Nästa gång samma situation dyker upp som triggade en innan är chansen stor att man inte alls reagerar lika starkt, om alls.

Är det en situation som skapar en konflikt i sig själv, så är svaret samma, att affirmera kärlek och "I love you's" till sig själv och de delar av en själv, ens kropp och ens personlighet som reagerar på det sätt man kanske inte föredrar, för att lösa upp dem snabbare till det man föredrar.

Gör det ont någonstans? Tacka, den delen, känn tacksamhet och säg "Tack(!) för att du visar mig att jag kan älska mig ännu mer" och börja affirmera "jag älskar dig!" en liten stund.

Att sända ut energierna av kärlek till allt man möter, allt man stöter på, allt som bubblar upp till ytan, allt som är. Kan man inte, ja, då är det sig själv man ger kärlek. Kan man inte ge sig själv kärlek, ja då får man älska den delen av sig själv som inte kan ge sig själv den kärleken som man behöver och förtjänar, vilket enkelt överlistar det hela.

>Tacksamhet och kärlek<
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-02-28 kl. 17:21.
Citera
2015-12-06, 14:59
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Något som till och med går före kärlek, är medvetandet som observerar kärlek. Vad ser det som förnimmer? Self-enquiry verkar vara ännu mer direkt till källan än kärlek. Kan rekommendera Mooji och Ayashanti. Tar gärna emot fler förslag på liknande läror.

Allt faller bort med högre självmedvetenhet, bara varandet blir kvar.

Fred på Jorden
Citera
2015-12-06, 19:22
Medlem
Det finns onda krafter som vill skapa kaos på planeten genom att få människor att hata. Vill man samla bra karma så ska man sprida så mycket kärlek som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in