Citat:
Ursprungligen postat av
Siddhashila
Vill man samla bra karma så ska man sprida så mycket kärlek som möjligt.
Alla agerar utifrån vad man tror är det bästa, vad som är mest gynnsamt utifrån vad man har lärt sig och köpt sig in på att tro. Så även de som agerar utifrån det som inte är kärlek och sanning, är även det en form av kärlek.
Jag tror inte något är gott eller ont, saker bara är som det är, även om det kan uppfattas som det ena eller andra. Vem är jag att säga att något inte är som det ska vara. Någonstans har en stjärna lyst färdigt och banar väg för ny nivå av universell evolution och sänder nya grundämnen ut i universum, någonstans kolliderar en galax med miljarder och åter miljarder stjärnor med en annan galax som lyst upp rymden med klara sken och färger i miljarder år. Hur kan saker ens möjligt vara på något annat sätt än vad det är, från detta perspektivet av nuet? Acceptans, känslan och insikten av att allt är som okej som det är gör dessutom att saker transformeras snabbare till mer av vad man föredrar, för att man släpper motstånd och låter det flöda och rinna av som vattnet, som alltid tar den lättaste vägen.
Karma för mig är bara varande man väljer att vara i, som då kan reflekteras tillbaka i det "yttre". Harmoni och resonans. Allt är i transformation till något nytt.
Må allas högsta, vackraste, lyckligaste, ljusaste drömmar blomstra.
Lycka och fred på Jorden