2015-12-06, 20:14
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddhashila
Vill man samla bra karma så ska man sprida så mycket kärlek som möjligt.

Alla agerar utifrån vad man tror är det bästa, vad som är mest gynnsamt utifrån vad man har lärt sig och köpt sig in på att tro. Så även de som agerar utifrån det som inte är kärlek och sanning, är även det en form av kärlek.

Jag tror inte något är gott eller ont, saker bara är som det är, även om det kan uppfattas som det ena eller andra. Vem är jag att säga att något inte är som det ska vara. Någonstans har en stjärna lyst färdigt och banar väg för ny nivå av universell evolution och sänder nya grundämnen ut i universum, någonstans kolliderar en galax med miljarder och åter miljarder stjärnor med en annan galax som lyst upp rymden med klara sken och färger i miljarder år. Hur kan saker ens möjligt vara på något annat sätt än vad det är, från detta perspektivet av nuet? Acceptans, känslan och insikten av att allt är som okej som det är gör dessutom att saker transformeras snabbare till mer av vad man föredrar, för att man släpper motstånd och låter det flöda och rinna av som vattnet, som alltid tar den lättaste vägen.

Karma för mig är bara varande man väljer att vara i, som då kan reflekteras tillbaka i det "yttre". Harmoni och resonans. Allt är i transformation till något nytt.

Må allas högsta, vackraste, lyckligaste, ljusaste drömmar blomstra.
Lycka och fred på Jorden
Citera
2015-12-06, 23:15
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Kärlek är det enda som inte är en illusion.

Du kommer hitta din vilja igen. När det ekonomiska systemet kraschar, när utomjordingarna landar, när du inser att kärleken har vunnit. Så håll dig vid liv och älska dig själv. Du är älskad. Och dina änglar vet att du är medveten, men att du har mer att upptäcka.

Kan man egentligen inte vända på det argumentet och säga att kärlek är det enda som är illusion för att hantera den värld vi lever i, då beaktat det du skriver under det fetmarkerade.
Citera
2015-12-06, 23:20
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Kan man egentligen inte vända på det argumentet och säga att kärlek är det enda som är illusion för att hantera den värld vi lever i, då beaktat det du skriver under det fetmarkerade.

EnAvDem har inte varit inloggad på nästan ett år så jag tvivlar på att du får något svar. Men utveckla gärna vad du menar?
Citera
2015-12-06, 23:41
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Kärlek är det enda som inte är en illusion.

Du kommer hitta din vilja igen. När det ekonomiska systemet kraschar, när utomjordingarna landar, när du inser att kärleken har vunnit. Så håll dig vid liv och älska dig själv. Du är älskad. Och dina änglar vet att du är medveten, men att du har mer att upptäcka.

Ajdå, ja då lär jag nog inte få något svar av honom.

Jag tänkte nog bara lite det han skrev (fetmarkerat), vilket säger en hel del om hans världsuppfattning, och när han då drar in kärlek i bilden så är den väl snarare en illusion som vi relaterar till för att hantera en verklighet som vi kanske inte skulle klara av utan just en drivande illusion - kärlek.

Jag förbiser då den kemiska och vetenskapliga tolkningen av "kärlek".
Citera
2015-12-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Alla agerar utifrån vad man tror är det bästa, vad som är mest gynnsamt utifrån vad man har lärt sig och köpt sig in på att tro. Så även de som agerar utifrån det som inte är kärlek och sanning, är även det en form av kärlek.

Jag tror inte något är gott eller ont, saker bara är som det är, även om det kan uppfattas som det ena eller andra. Vem är jag att säga att något inte är som det ska vara. Någonstans har en stjärna lyst färdigt och banar väg för ny nivå av universell evolution och sänder nya grundämnen ut i universum, någonstans kolliderar en galax med miljarder och åter miljarder stjärnor med en annan galax som lyst upp rymden med klara sken och färger i miljarder år. Hur kan saker ens möjligt vara på något annat sätt än vad det är, från detta perspektivet av nuet? Acceptans, känslan och insikten av att allt är som okej som det är gör dessutom att saker transformeras snabbare till mer av vad man föredrar, för att man släpper motstånd och låter det flöda och rinna av som vattnet, som alltid tar den lättaste vägen.

Karma för mig är bara varande man väljer att vara i, som då kan reflekteras tillbaka i det "yttre". Harmoni och resonans. Allt är i transformation till något nytt.

Må allas högsta, vackraste, lyckligaste, ljusaste drömmar blomstra.
Lycka och fred på Jorden

Jag vet inte hur det fungerar men de i högre dimensioner sa att det innebär bra karma att sprida kärlek. Och att där ingår att få andra att sprida kärlek. Vi är ständigt övervakade.
Citera
2015-12-18, 23:29
Medlem
AllisLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Ajdå, ja då lär jag nog inte få något svar av honom.

Jag tänkte nog bara lite det han skrev (fetmarkerat), vilket säger en hel del om hans världsuppfattning, och när han då drar in kärlek i bilden så är den väl snarare en illusion som vi relaterar till för att hantera en verklighet som vi kanske inte skulle klara av utan just en drivande illusion - kärlek.

Jag förbiser då den kemiska och vetenskapliga tolkningen av "kärlek".

Så kan man se det givetvis, men det är pga kärleken vi klarar av separationen. Oändlig kärlek är den enda verkligheten.
Citera
2015-12-23, 13:23
Medlem
som avicci säger, love is the price

kärlek är fint, alla vill bli älskade, bara att vissa har glömt av hur underbart det är att vara förälskad

kärlek till folket
Citera
2015-12-31, 20:54
Medlem
Kärleken är en illusion av att en kvinna skiljer sig från andra.
Citera
2017-03-03, 13:17
Medlem
Citat:
Älskade själar.

Låt oss diskutera kärlek och kraften som kärlek har. Inte från ett psykologiskt perspektiv, utan från ett magiskt, paranormalt perspektiv.

Jag och många andra uppvaknade själar, förstår att kärlek är mer än bara en känsla. Människan är inkarnerad kärlek, vårt sanna tillstånd är kärlek och allt som inte är kärlek är endast en illusion. När man mediterar djupt hamnar man utanför sina ego-murar. Då upplever man ren kärlek.

När man sprider kärlek, får man 10 gånger mer tillbaks. Våga testa det! Du har inget att förlora.

Universum speglar tillbaka. Love is the key. Love under will.
Mörka krafter manipulerar människor och försöker få dem att känna hat, ilska, rädsla och liknande låga känslor.
Senast redigerad av jojoh 2017-03-03 kl. 13:21.
Citera
2017-03-03, 14:14
Medlem
http://www.shiftfrequency.com/bill-ballard-heart-chakra-activation-jan-6-2012/

"Activating one’s heart chakra is the beginning of a sensation of perpetual bliss. It is the activation of that little flame of spirit in one’s heart, which we each have, into a small nuclear power plant, radiating light, or energy to the world, universe and everything else in existence. You become an energy bearer when you have reached this stage of ascension. You affect not only your life but the vibration of all existence. You step into the role of a conscious creator, never to return to the 3D. You realize the game and your connection to Source as being within yourself. From that point, you find all existence is within one’s self. The exterior world may be a trigger but the answers you discover lie within."
Citera
2017-03-03, 16:32
Medlem
Kobolds avatar
Jag tror ju på kärlek, men jag tror att kärlek är ett naturligt fenomen. Det är inget paranormalt med kärlek och då är tråden felplacerad.
Citera
2017-03-09, 18:07
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag tror ju på kärlek, men jag tror att kärlek är ett naturligt fenomen. Det är inget paranormalt med kärlek och då är tråden felplacerad.

Jag tror också att kärlek är ett naturligt fenomen, men som kan överbrygga fysiska barriärer. Vi kanske ska placera den i Alternativa teorier istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in