2014-12-08, 14:23
Medlem
Älskade själar.

Låt oss diskutera kärlek och kraften som kärlek har. Inte från ett psykologiskt perspektiv, utan från ett magiskt, paranormalt perspektiv.

Jag och många andra uppvaknade själar, förstår att kärlek är mer än bara en känsla. Människan är inkarnerad kärlek, vårt sanna tillstånd är kärlek och allt som inte är kärlek är endast en illusion. När man mediterar djupt hamnar man utanför sina ego-murar. Då upplever man ren kärlek.

När man sprider kärlek, får man 10 gånger mer tillbaks. Våga testa det! Du har inget att förlora.

Lite frågor som kan guida diskussionen i rätt riktning Hur har du upplevt kraften av kärlek? Hur fungerar den här kraften om man vill förklara den på ett vetenskapligt vis? Vad kan man göra för att uppleva mer av denna magiska kraft? Är detta vad Buddha, Jesus och alla andra visa personer i vår historia pratade om? Är Gud kärlek?

Ni är alla älskade, även ni som är fast i mörkret av ego och materialism. Ni kommer alltid vara älskade oavsett vad ni tänker, gör och känner. Av mig och andra på vår planet, av våra utomjordiska vänner, av era skyddsänglar och av den gudomliga kraften som är allt som finns.
Senast redigerad av EnAvDem 2014-12-08 kl. 14:29.
Citera
2014-12-08, 14:44
Medlem
Blanzeflors avatar
Ja det blir spännande att se vad som kommer efter att alla system brakat samman. Och om man är en av de 144 000 som tydligen får vara kvar. Jag jobbar på det. Den gamla energin har ju verkligen en låg frekvens, och har tjänat ut. Love and bright light, to the world
Citera
2014-12-08, 14:55
Medlem
Denoms avatar
Det handlar inte om vilken känsla det inger utan vad man är kapabel att göra för kärleken man tror på. Handlingar i form av tillfälliga uppoffringar är ingenting värt i slutändan. Endast de villiga att offra sitt liv, sin eviga själ och allt mellan himmel och jord de upplevt klarar av att ta sig vidare.
Senast redigerad av Denom 2014-12-08 kl. 14:57.
Citera
2014-12-08, 18:17
Medlem
Yep!

Det sker när man öppnar hjärt o kronchakrat.
Citera
2014-12-08, 18:21
Medlem
Upplevelsen av sin första lina Kokain, motsvarar blott ett streck av en streckkod. När den förlorade gudasonen förenas med den eviga fadern efter eoner av tid, upplever han hela koden. Total välsignelse.
Senast redigerad av 7axis 2014-12-08 kl. 18:23.
Citera
2014-12-08, 20:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7axis
Upplevelsen av sin första lina Kokain, motsvarar blott ett streck av en streckkod. När den förlorade gudasonen förenas med den eviga fadern efter eoner av tid, upplever han hela koden. Total välsignelse.
Koden är överförd för länge sedan.
Citera
2014-12-09, 10:43
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Blev lite ur kontext nu, men det är i alla fall från tråden Kärleken har vunnit!
Känner inget behov att skriva om vad jag nyss skrev i den kastade tråden, för inläggen är precis lika relevanta för flera av diskussionsfrågorna här så jag tar den lätta () vägen och kopierar:

Citat:
Allt är kärlek, och även om kärlek är grunden till allt så representeras kärlek starkast av positivitet, och hela det spektrumet av känslor, tankar, ord, visualiseringar, beteenden & upplevelser. Därför är det just detta som man bör träna sig att harmonisera med.

"Negativa" sådana representeras av rädsla, så fokusera på det positiva, och lös upp allt annat med kärlek, uttryck av glädje, positiv energi och kreativitet.

Det är dags att frigöra oss själva - med ljus och glädje! Allt kommer från hjärtat, så lägg fokuset där istället om ni råkar luras in i dualiteter av egot. För i grunden är allting ett och samma! Att döma någon annan är därför att döma en aspekt av oss själva, ett annat perspektiv av våra egna vägar och allt vi är.

Så varför är glädje och positiv energi det vi mår bra av? För att det tar oss närmare sanningen av vad vi är och vart vi kommer ifrån, det tar oss mot uppfyllandet av vår potential att leva livet fullt ut och leva våra drömmar.

Börja fyll era medvetanden och varanden med kärlek och positivitet, för så fort man blir medveten om något man inte föredrar, kan man släppa det, och välja att fokusera till tankar, kroppspråk, beteenden som lyfter upp istället, så att man kan känna och sprida kärlek, positivitet och glädje och tillåta sig att bara leva livet. Höj upp er själva, så att ni kan höja upp andra samt få era liv att flöda i frihet!

Alla vill må bra! Så stäng av tv:n och flashback och annat som inte höjer upp & börja lev era drömmar. Välj aktivt att bygga upp och stärka era positivt orienterade cellbanor nu! Det är enkelare än vad man tror med alla verktyg som finns på internet, det är bara det aktiva valet att träna medvetet en tid tills det flyter på mer och mer man behöver göra, ta hjälp av affirmationsvideos och sådant. Undvik ALLT som inte är vad ni föredrar som inte är nödvändiga. Tänk på positiva saker, träna på att släppa, förlåta och lösa upp allt annat som inte representerar vad ni är ute efter, och fokusera på era styrkor och saker som får er att må bra. Alla tankar är en sorts affirmationer, så använd Positiva & kärleksfulla affirmationer & lev i nuet!

Mycket enkelt att finna inspiration om man bara söker på positive affirmations och liknande, använd vad som fungerar för er! Några exempel:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/73...0daea0e278.jpg
http://hha2z.com/images/affirmation.jpg
http://media-cache-ec0.pinimg.com/73...73577adccb.jpg

http://www.youtube.com/user/VortexSuccess

http://www.youtube.com/user/TheHonestGuys

https://www.youtube.com/watch?v=pr-KXEJC5xw

https://www.youtube.com/watch?v=NkROmtfEwm8

http://www.apowersoft.com/online-video-downloader
www.listenonrepeat.com

Tack TS och allt som är!

"Vad gör livet värt att leva om inte glädjen som du kan vara och sprida om du väljer att fokusera på det? Det som tillåter Dig att leva Ditt liv fullt ut, frigjord i glädje, välmående. Hur bidrar man till en bättre värld egentligen, hur får man störst förmåga att inspirera och få sina närmaste eller sin omgivning och världen att må bäst? Att fokusera på positivitet och lösningar eller negativitet och problem? Vid vilken inställning och val av fokusering lever man bäst, och visar på bäst exempel till sin omgivning att kunna anpassa sig till? Man kan vara medveten om båda polerna, men valet av vad man själv vill bidra till är något man får rannsaka sig själv och välja vad som är mest värdefullt i dessa tider för en själv och därmed också både direkt och indirekt för andra att fylla sitt sinne och varande med.

Anledningen till att det ser ut som det gör på många håll enligt individer som mig och enavdem är just som h*n sade, att vi behöver få ur oss allt skräp ur systemet för att inse att det faktiskt ÄR positivitet och glädje (kärlek) vi i längden alla föredrar.

Vi som har insett att det mest värdefulla är att fokusera på det ljusa spektrumet av verkligheten nu väljer att gå en enklare väg, det stämmer bra. Men att man för det nödvändigtvis har gått en enkel väg för att komma till såna slutsatser och inte har någon insikt i hur saker fungerar, stämmer långt ifrån alltid. Många gånger är det nog precis tvärt om, att man snarare har sett tillräckligt mycket av vad vi inte föredrar varför motivationen att sprida ljus har blivit så mycket starkare. Det är också varför den här perioden, med mycket problem som finns i världen kommer bli en katalysator för en mycket ljus framtid, även om det är en process kvar.

Vi väljer bara att vara med och leda, och vara och sprida förändringen vi vill ha för alla. Glädje och kärlek (och designlösningar som Permaculture). Jag hoppas du och så många som möjligt vill haka på, få sig själva att bara släppa det man inte föredrar och välja att börja må allt bättre och med det större förmåga att sprida välmående.

Angående om kärlek och positivitet är relaterat till paranormala fenomen och inte - så är det så enligt mig. För enligt vad vi påstår, att allt är musik, och vibration/antal svängningar per enhet "tid" så representeras högre vibration av just positivitet. Högre vibration är där livets magi blir allt tydligare och där saker och ting börjar flöda. Väljer man att rena sitt sinne och varande, och lägga sitt fokus mer vid hjärtat så får man lättare tillgång till högre spektrum av vibration, där man kan börja se och uppfatta mer subtila energier. Om det ingår i ens trosystem att det är möjligt förstås, då var och en har sitt individuella liv och perspektiv av evigheten och jorden att leva och uppleva. Dessutom anser många av oss (tar mig friheten att lägga ord i mun på andra spirituellt tänkande människor) att vi är ett stort kollektiv, att man kan se jorden som en stor organism, ja hela universum, hela existensen är en stor enhet, och att man bidrar till höjandet av hela planetens energi (och bortom) om man väljer att höja sin egen och sin egen omgivnings, vilket gör det lättare för andra som inte ens har direkt synlig kontakt med en själv att haka på tåget."

"Idén är så enkel som liknelsen med att skina ljus på en skugga. Ljuset tar över. Kärlek är starkast precis som sagorna och de dåliga fantasyböckerna har sagt. Positiv energi är integrerande, ökar konnektivitet, får individer att samarbeta och höja upp varandra till högre nivåer av konstruktivitet, kreativitet & lösningar för en bättre värld, då man harmoniserar med högre vibrationer till nivåer där lösningar ter sig enklare och blir lättare att se och agera för med klarhet. Medan negativ energi är grundat i rädsla och fungerar separerande, sänkande, och blir mer inriktad på problem än lösningar, som igen, är på helt olika nivåer av vibration. Positiv energi (kärlek) ses därför i sin grund som mycket starkare, mer kraftfull. Skapande, istället för destruktiv om man så vill.

Så fokusera och harmonisera med hjärtat!
>Kärlek<
Senast redigerad av BreatheDeeply 2014-12-09 kl. 10:47.
Citera
2014-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Ni kommer alltid vara älskade oavsett vad ni tänker, gör och känner. Av mig och andra på vår planet, av våra utomjordiska vänner, av era skyddsänglar och av den gudomliga kraften som är allt som finns.

Rent trams. Då kan alla människor göra varandra illa och riktigt onda handlingar utan konsekvenser.
Eftersom vi blir ändå älskade oavsett vad.
Citera
2014-12-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21and0
Rent trams. Då kan alla människor göra varandra illa och riktigt onda handlingar utan konsekvenser.
Eftersom vi blir ändå älskade oavsett vad.
Jag vet hur det låter. Men många själar hamnar väldigt vilse när de inkarneras till allt mörker som funnits här på jorden. Att vissa själar lyckas hitta ljuset efter all smärta de upplevt här, kan ses som ett mirakel.

Alla själar är älskade. Men vad ger det en person som lever i ett sånt mörker? Ingenting. Personen är vilsen, det betyder att personen inte är riktigt "medveten". Skulle en blind häst som råkar döda en annan livsform när den vilset går utan att se förtjäna att bli hatad? Det är så jag ser människor som inte lyckats hitta ljuset och kärleken.

Sann förlåtelse är att inse att det inte finns något att förlåta.
Senast redigerad av EnAvDem 2014-12-09 kl. 21:36.
Citera
2014-12-10, 09:44
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Tack BreatheDeeply. Det var precis detta jag ville diskutera. Det är svårt att med objektiva metoder bevisa detta, men det är så enkelt att bevisa det för sig själv! Jag återkommer med ett längre svar senare.

1. Den förra tråden togs bort eftersom moderatorn inte ansåg att det var tydligt vad som skulle diskuteras. Det hade inget att göra med din åsikt att "kärlek inte har något med paranormala och övernaturliga grejer att göra" Den här gången har jag gjort det väldigt tydligt vad som ska diskuteras, så om moderatorn tar bort den här tråden kommer jag anmäla honom.

2. Jag och andra har förklarat varför kärlek är mer än bara en känsla. Att du inte håller med betyder inte att tråden förtjänar att hamna i papperskorgen.

3. Tack för att du visar hur egot reagerar när det kommer i kontakt med kärlek. Ilska.

Du hade inte brytt dig om det var något annat ämne, men just kärlek skapar en sån enorm ilska hos individer som är fast i sitt ego

Åter igen har du fel. Och inte bara en gång i detta inlägg. Utan flera.

För det första: jag hatat inte för att jag påpekar att kärlek inte har något med det paranormala att göra. Att ha olika åsikter är inte att hata. Borde du verkligen veta.

För det andra: jag är engagerad i ganska många ämnen i forumet så nej, det är inte så att detta ämne föder hat i mig.

För det tredje: jag har mycket kärlek i mitt liv om motsätter inte dess existens. Det är dock inget paranormalt med det och diskuteras därför i fel del av forumet.

Och till sist: om du nu är så kärleksfull, varför då börja transa om ilska har och ego när någon inte delar dina åsikter? Det visar ju bara att du själv inte ens gör som du predikar. Det är inte kärlek, det är hyckleri

Du har helt enkelt misslyckats
Senast redigerad av meraman 2014-12-10 kl. 09:47.
Citera
2014-12-10, 10:10
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman

För det första: jag hatat inte för att jag påpekar att kärlek inte har något med det paranormala att göra. Att ha olika åsikter är inte att hata. Borde du verkligen veta.

För det andra: jag är engagerad i ganska många ämnen i forumet så nej, det är inte så att detta ämne föder hat i mig.

För det tredje: jag har mycket kärlek i mitt liv om motsätter inte dess existens. Det är dock inget paranormalt med det och diskuteras därför i fel del av forumet.

Och till sist: om du nu är så kärleksfull, varför då börja transa om ilska har och ego när någon inte delar dina åsikter? Det visar ju bara att du själv inte ens gör som du predikar. Det är inte kärlek, det är hyckleri

Nu förstår jag inte riktigt. Hat nämns ju ej? Skilj gärna på hat och ilska. Klart man kan bli arg utan att hata?

Kanske kan det vara så att dina kommentarer upplevs som ilskna av andra och att det är därför som det tas upp angående dina svar i denna tråden?

Sen har jag även svårt att förstå hur det hycklande att säga "Du reagerar med ilska för att du bejakar ditt ego"? Visst, det är en persons bedömning av vad som händer och det är inte nödvändigtvis sant. Däremot ser man ju på hur personen skriver att den inte hyser agg mot dig utan vill berätta hur det ser ut från sitt perspektiv.
Om detta sätt att förmedla budskap skulle vara predikan borde det inte vara svårt att hitta liknande predikan från dig själv. Kanske till och med lite längre upp i tråden, eller i värsta fall en annan tråd?
Citera
2014-12-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meraman

I den förra tråden kallade du mig för idiot och troll. Här skrev du att du hoppas att tråden hamnar i papperskorgen. Och vad hade jag gjort för att förtjäna dessa kommentarer? Mitt budskap av kärlek fick dig att reagera med ilska, försök inte förneka det Edit. Jag tror dock du uppriktigt ser mig som en idiot, så du kanske bara var ärlig, hehe.

Jag har dock inga negativa känslor mot dig, jag försökte bara förklara att det är ditt ego som får dig att reagera som du gör. Egot måste alltid ha rätt. Så även fast jag faktiskt försöker hjälpa dig, uppfattar du det som ett personangrepp.
Senast redigerad av EnAvDem 2014-12-10 kl. 11:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in