2015-11-13, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Ingen kritik. De var de enda exemplen jag kunde komma på på folk som inte utvecklats något särskilt de senaste åren. För att citera mig själv " Dome och som sagt CP-crew kanske, men det är ju ganska självvalt.".

Rapparen 09; Det är skönt att du lägger en halv bok filosofi bakom cancontrol, men mannen du yrar för mycket. Jag förstår vad du menar, du har en djupare mening med cancontrol. Fast nu snackar vi basic cancontrol, "no drips, straight lines" type of shit. Det är väl ganska uppenbart att man har mer känsla för burken efter 300 blaffor än 3 oavsett Santiago, Miami eller Piteå?

Jodå, man får en ide efter 300blaffor såklart. men mästaren är inte mästre på några dagar.

Sen, alla burkar funkar på olika sätt, man kan alltid fokusera självklart på en typ av burk.

Folk frågar efter avancerade saker, men behärskar inte grunden.

Man måste börja i grunden självklart. och det är många som inte behärskar "full" can control efter flera år, det ligger lite filosofi i det.

Alla kan klottra, många kan måla, men inte många kan göra konst.

Det är skyllnaden, nu alla gör ett sträck och tror sig konstnärer
Citera
2015-11-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Vafan yrar du om, allt målning har proportioner och "dragning".
Det är grund regler.
Du har yrat under dina senaste år här så jag blir inte förvånad över att du inte förstår. Alla målningar omfattas inte alls av proportioner, sluta sprida lögner. Proportioner har med grunden att göra - men det är verkligen inte så graffitin ser ut idag.
Citera
2015-11-13, 23:24
Medlem
Presentpappers avatar
Någon som har koll på N-line, Nynäslinjen? Är samma gamla crews fortfarande aktiva? Nya lirare?
Citera
2015-11-13, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du har yrat under dina senaste år här så jag blir inte förvånad över att du inte förstår. Alla målningar omfattas inte alls av proportioner, sluta sprida lögner. Proportioner har med grunden att göra - men det är verkligen inte så graffitin ser ut idag.

Hahaha du yrar själv, sluta med knarket.

Proportioner, skalning, färger,dragningar är grund regler , det kommer alltid finnas för att nå armoni på en målning.

Rita och klottra går det alltid att göra såklart utan att behöva följa dessa, det är stor klass skyllnad nu det du kallar konst och det som är verkligen konst

Du kanske bör ta igenom lite historia och fakta, eller kanske van gohg kladdade bara med penseln.

Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Någon som har koll på N-line, Nynäslinjen? Är samma gamla crews fortfarande aktiva? Nya lirare?

Det körs lite olika blandat, WO,HFR syns mycket, lite annat som DS HBA EFK NMC WAS BAS NHK KES UFF ISR och lite andra blandade crews från trakterna som jag inte minns så bra.

Det kallas för UFF-LINE.
Senast redigerad av Rapparen09 2015-11-13 kl. 23:56.
Citera
2015-11-14, 00:10
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Det körs lite olika blandat, WO,HFR syns mycket, lite annat som DS HBA EFK NMC WAS BAS NHK KES UFF ISR och lite andra blandade crews från trakterna som jag inte minns så bra.

Det kallas för UFF-LINE.

Rätta mig om jag har fel, men UFF-line sträcker väl sig inte vidare efter Västerhaninge? Där N-line tar över mellan Västerhaninge och Nynäshamn.

Kul att folk är aktiva hur som helst!
Citera
2015-11-19, 01:03
Medlem
Citat:
Hahaha du yrar själv, sluta med knarket.
Fast jag gör ju inte det. Det är däremot för omständligt och därför helt ointressant att diskutera med en pillerstoppad kokosnöt med för höga tankar om sig själv.

Citat:
Proportioner, skalning, färger,dragningar är grund regler , det kommer alltid finnas för att nå armoni på en målning.
Det finns inget som pekar på att en målning skall innehålla de sakerna för att den skall bli omtyckt. Du måste förstå att namnet någon använder i många fall väger tyngre än själva utförandet. Jag tror att du tidigare i tråden gjorde ett försök att skriva om modern konst. Där har du en avdelning där namnet är mycket mer i fokus än själva verket, graffiti skiljer sig inte jättemycket åt på den punkten.

Ligisd är ju ett bra exempel på det. Hans målningar innehåller inte alla de sakerna du nämner. Du måste klara av att begripa hur hela bilden av honom hade förändrats om det inte var för hans sätt att kunna hantera kulörer. Majoritet av de bra målarna är egentligen i det stora hela medelmåttiga, som bäst - men de har hittat en nisch som går hem, för tillfället. Större trender kommer och går, ingen stor trend håller för all tid.

Citat:
Rita och klottra går det alltid att göra såklart utan att behöva följa dessa, det är stor klass skyllnad nu det du kallar konst och det som är verkligen konst
Ja, jättebra.

Citat:
Du kanske bör ta igenom lite historia och fakta, eller kanske van gohg kladdade bara med penseln.

Du kanske kan hitta en tråd där det är tillåtet att diskutera konst i stort och sedan citera mig så kan rätta dina fel vad det kommer till konsthistoria. På så sätt kan du ju knappast bli dummare.
Citera
2015-11-19, 01:45
Avslutad
Någon som känner igen MACY från jakan?
Det är en brud
Citera
2015-11-25, 04:14
Medlem
Sett mycket rull senaste 2 åren av efk ! Då jag jobbar mycket ute nära linjen och sett allt från wholecars till brännare till lite sämre krompieces. Vet att många redan fått upp ögonen för dem men tycker fortfarande dem förtjänar mer cred än vad ja känner att dem fått. Samma med wol!
Citera
2015-12-01, 19:44
Moderator
evilhoneys avatar
Annonsering är strikt förbjudet här. Inlägg raderade och åtgärder kommer vidtagas.
//mod
Citera
2015-12-06, 17:34
Medlem
allvetande123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellrocker0808
Sett mycket rull senaste 2 åren av efk ! Då jag jobbar mycket ute nära linjen och sett allt från wholecars till brännare till lite sämre krompieces. Vet att många redan fått upp ögonen för dem men tycker fortfarande dem förtjänar mer cred än vad ja känner att dem fått. Samma med wol!
Efk har kört en del på senaste tiden ja, men dom bitar Triss som fan och respekterar inte äldre målare, dom har vid flera tillfällen kört över ex. 7DC. Hoppas jag missuppfattar dig, men det låter som att du tror att Wol och Efk är likvärdiga crewn?! Wol har kört i hela Sverige och Europa och håller alltid kvalité utan att upprepa sig. Wol är kanske (svårt att bedömma) Sveriges största crew och får cred och respekt efter det. Har du helt missat att det har gjorts två filmer om detta crew?!
Citera
2015-12-06, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allvetande123
Efk har kört en del på senaste tiden ja, men dom bitar Triss som fan och respekterar inte äldre målare, dom har vid flera tillfällen kört över ex. 7DC. Hoppas jag missuppfattar dig, men det låter som att du tror att Wol och Efk är likvärdiga crewn?! Wol har kört i hela Sverige och Europa och håller alltid kvalité utan att upprepa sig. Wol är kanske (svårt att bedömma) Sveriges största crew och får cred och respekt efter det. Har du helt missat att det har gjorts två filmer om detta crew?!

Sveriges störtsta är dom ju abslout inte någonstans. Inte ens i top 10 skulle jag säga.
Citera
2015-12-06, 18:53
Medlem
victoryzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeKush
Sveriges störtsta är dom ju abslout inte någonstans. Inte ens i top 10 skulle jag säga.

Oerhört intresserad av din lista om du menar att Wol inte är top 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in