2015-12-04, 21:24
Medlem
Brallan44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Stort jävla grattis alla! Gått lite bättre än önskat..

Vill bara säga att det här är det sista som ska göras i år, ett gemensamt stöd och tacksamhet. Livet har förändrats tack vare FPC på ett enda år(extremt mycket jobb nedlagt men klart värt varenda timma) och nu är det hög tid att dela med sig, man behöver inte varenda krona utan det finns andra som man kan dela tacksamheten till.

https://min.sverigeforunhcr.se/fundraisers/fpc-aktieagare-stodjer-insamlingen-for-unhcr

Mitt bidrag ska läggas in inom 2v när jag plockar ut en del vinst, självklart anonymt

Stort jävla lycka till Ägare och Haters, alla har nog lärt sig en del i år.

Tack själv, hade aldrig fått upp ögonen för fing så pass tidigt om du inte hade delat med dig av dina analyser
2015-12-04, 22:33
Medlem
Mirdvalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Stort jävla grattis alla! Gått lite bättre än önskat..

Vill bara säga att det här är det sista som ska göras i år, ett gemensamt stöd och tacksamhet. Livet har förändrats tack vare FPC på ett enda år(extremt mycket jobb nedlagt men klart värt varenda timma) och nu är det hög tid att dela med sig, man behöver inte varenda krona utan det finns andra som man kan dela tacksamheten till.
https://min.sverigeforunhcr.se/fundraisers/fpc-aktieagare-stodjer-insamlingen-for-unhcr
Mitt bidrag ska läggas in inom 2v när jag plockar ut en del vinst, självklart anonymt
Stort jävla lycka till Ägare och Haters, alla har nog lärt sig en del i år.

Bidrag läggs!

Vill också passa på att tacka dig zorb, har tjänat en god hacka som jag inte hade lagt på FING i år utan dina analyser.
2015-12-05, 10:35
Medlem
Vaknade nyss och drömde om fingerprint inatt. Sjukt. Träffade på chefen och några medarbetare på en bondgård där vi räddade 2 st får som hade fastnat i ett elstängsel. Dom undrade om jag inte ville komma och jobba för dem. Iallafall hoppar drömmen fram till att de räknar på nästa års omsättning, jag står utanför rummet och smålyssnar. De räknade först med att nå 9 miljarder i omsättning, men efter att de räknar om hamnar den tillslut på 6 miljarder nästa år.
Vi får se på onsdag.
2015-12-05, 10:46
Medlem
kurt-sunes avatar
"FPC är börsens svar på SD."

http://www.di.se/artiklar/2015/12/4/analyspodden-fingerprint-ar-borsens-svar-pa-sd/

Bra analys i analyspodden....

Billigare blankning på g när FPC byter lista mm.
2015-12-05, 10:55
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

http://www.di.se/artiklar/2015/12/4/analyspodden-fingerprint-ar-borsens-svar-pa-sd/

Det betyder m.a.o. att FPC i vart fall har 100 procent ytterligare ökning att ge fram till hösten 2018. Not bad.
2015-12-05, 11:59
Medlem
Citat:

Vecka 49 - Positiva och Negativa Triggers –uppdaterad 5/12

http://goo.gl/fVFSHU
Negative triggers- # 1 som kan pressa kursen denna vecka:
Positive Triggers - #1+#5#6+# 13 som kan lyfta kursen denna vecka:
2015-12-05, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det betyder m.a.o. att FPC i vart fall har 100 procent ytterligare ökning att ge fram till hösten 2018. Not bad.

Jag tror verkligheten kommer att komma ikapp.

För att dagens värdering ska vara rimlig måste FPC uthålligt kunna hålla samma vinstnivå i många år framöver.

Kommer de lyckas mer än tillfälligt? Nej det tror jag knappast efter konkurrensen och prispressen slagit in med full kraft.
2015-12-05, 16:05
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

För att dagens värdering ska vara rimlig måste FPC uthålligt kunna hålla samma vinstnivå i många år framöver.

Kommer de lyckas mer än tillfälligt? Nej det tror jag knappast efter konkurrensen och prispressen slagit in med full kraft.
Det är alltid bra med ett försprång vilket talar för FPC. Jag tror att kommande teknikskifte är det stora problemet. Ögonavläsning lär slå ut fingeravtryck (om man får det att funka men det tror jag).
2015-12-05, 19:29
Medlem
Citat:

Det är ingen här som inte vet vad du tror.
2015-12-05, 23:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det är ingen här som inte vet vad du tror.

Det finns många som har en övertro på FPC just nu och det är bara en tidsfråga innan det kommer att straffa sig.

Om aktiehandeln går för lätt då gäller det att se upp och kanske rent av börja sälja av sitt innehav.
2015-12-06, 00:28
Medlem
Brallan44s avatar
Citat:
Det finns många som har en övertro på FPC just nu och det är bara en tidsfråga innan det kommer att straffa sig.

Om aktiehandeln går för lätt då gäller det att se upp och kanske rent av börja sälja av sitt innehav.

Varför är du så negativ hela tiden?
Varför kan du inte vara like ödmjuk och medge att du har haft fel?
Du sa redan på 200kr att man va dum om man hade aktier i Fing, förstår du inte att folk tröttnar?
2015-12-06, 01:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Då borde du genast sälja innehavet i ditt hjärtebarn Google som haft en stabil uppgång de senaste åren. Eller leva som man lär vad är det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in