2015-12-06, 01:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Då borde du genast sälja innehavet i ditt hjärtebarn Google som haft en stabil uppgång de senaste åren. Eller leva som man lär vad är det...

Jag säljer inte självspelande pianon... Men hypeaktier (som jag iof aldrig skulle köpa från första början) får såklart en säljrek. Särskilt i sådana här specialtider.
2015-12-06, 01:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brallan44
Varför är du så negativ hela tiden?
Varför kan du inte vara like ödmjuk och medge att du har haft fel?
Du sa redan på 200kr att man va dum om man hade aktier i Fing, förstår du inte att folk tröttnar?

Om jag haft fel eller inte får framtiden utvisa. Men den uppgång vi sett den senaste tiden är inte hållbar. Det måste var och en med lite hjärna förstå.

Vissa hade "rätt" i framfab också som lyckades sälja på toppen innan den stora kraschen kom.

Om dagens värdering ska hålla måste FPC uthålligt kunna leverera återkommande miljardvinster år ut och år in. Jag är inte helt säker på att så blir fallet. Det är bra nu, men om 10 år tycker jag är mer intressant.

Därför köper jag inte FPC, då jag mer letar efter bolag att behålla längre än ett halvår.
2015-12-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallan44
Varför är du så negativ hela tiden?
Varför kan du inte vara like ödmjuk och medge att du har haft fel?
Du sa redan på 200kr att man va dum om man hade aktier i Fing, förstår du inte att folk tröttnar?

Ja fy fan, såna som kurt-sune är för sorgliga.

De kör utnötningsmetoden, om han säger"sälj" tillräckligt länge så får han ju rätt nån gång, och kan stoltsera med "vad var det jag sa?"

Ärligt sur-kurt, tycker du det hade varit klokt att lyssna på dig och sålt vid 200?

Case closed!
2015-12-06, 01:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Ja fy fan, såna som kurt-sune är för sorgliga.

De kör utnötningsmetoden, om han säger"sälj" tillräckligt länge så får han ju rätt nån gång, och kan stoltsera med "vad var det jag sa?"

Ärligt sur-kurt, tycker du det hade varit klokt att lyssna på dig och sålt vid 200?

Case closed!

Jag tror fortfarande att många som köper FPC inte har i bakhuvudet att det funnits minst lika "fantastiska" bolag som gjort exakt samma resa som FPC, men trots det åkt i källarn.

Historien återupprepar sig gång på gång men folk lär sig aldrig.... Minnet är bra men kort på börsen.
2015-12-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tror fortfarande att många som köper FPC inte har i bakhuvudet att det funnits minst lika "fantastiska" bolag som gjort exakt samma resa som FPC, men trots det åkt i källarn.

Historien återupprepar sig gång på gång men folk lär sig aldrig.... Minnet är bra men kort på börsen.

Självklart att allt har en gräns, men du kan knappast hävda att du haft rätt hittills?
Personligen tror jag fing kommer att gå fint i 2-3 år kanske, men sen dala. Idag ser jag inget jätteras i sikte alls.
2015-12-06, 02:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Självklart att allt har en gräns, men du kan knappast hävda att du haft rätt hittills?
Personligen tror jag fing kommer att gå fint i 2-3 år kanske, men sen dala. Idag ser jag inget jätteras i sikte alls.

Raset kommer när alla hugade aktiespekulanter minst anar det... men då är det försent. Själv anser jag att FPC måste leverera samma resultat som nu eller bättre flera år på raken innan dagens värdering är hållbar.

En fluga gör ingen sommar....
2015-12-06, 10:39
Medlem
Tror prognosen för 2016 kommer att vara en riktigt fläskig och tung.
Nya marknader? Samsung?

"Unleash Hell"!

Köp på dippar och behåll! Sälj av 2017, eventuellt senare.

Du kommer att bli rikligt belönad.
2015-12-06, 11:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Tror prognosen för 2016 kommer att vara en riktigt fläskig och tung.
Nya marknader? Samsung?

"Unleash Hell"!

Köp på dippar och behåll! Sälj av 2017, eventuellt senare.

Du kommer att bli rikligt belönad.

Problemet är att någon måste vilja köpa dina aktier till ett allt högre pris 2017 eller senare? Vem ska det vara hade du tänkt?
2015-12-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är att någon måste vilja köpa dina aktier till ett allt högre pris 2017 eller senare? Vem ska det vara hade du tänkt?

Det var bara ett förslag. Troligtvis så kommer aktien att plana ut om några år men fördenskull så behöver den inte falla i värde. Det gäller självklart att följa rapporter, prognoser och bokslut.
Kanske kan det vara riktigt behålla aktien mot 2020 eller senare, vem vet?
2015-12-06, 17:03
Medlem
När är det stämma och hur blir man kallad?
2015-12-07, 09:02
Medlem
Ska vi köra en liten lista på hur mycket omsättningen kommer att bli nästa år?

Fingerprint AB omsättning år 2016

Spark7 - 7,5 miljarder kr.
2015-12-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Ska vi köra en liten lista på hur mycket omsättningen kommer att bli nästa år?

Fingerprint AB omsättning år 2016

Spark7 - 7,5 miljarder kr.

10 miljarder

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in