2015-10-31, 20:35
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tror knappast att den är äkta

Är ju precis sånna här som äger fingerprint, små snorisar som aldrig ägt en aktie men har nån hundring på ett e-sparkonto på swedbank och sen hört att "FPC är en bra aktie, jag tjänade 10 lax igår"
2015-10-31, 20:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja, en kille som är så så här nyanserad och objektiv vill man gärna lyssna och lita på: https://twitter.com/alpine890/status/660156535260250112

Undrar hur många som tatuerat "Framfab" egentligen?

Nu har det verkligen gått för långt....
2015-10-31, 21:19
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Alla säger grattis till sune som efter 2års ständigt tjat om tråkiga aktier insett att det finns snabbare vägar att gå.

Zorb fick rätt igen, han skulle börja handla på mycket högre nivåer. Ställning: 3.000.000.000 - 0.

Vete al infierno

Det är lätt att vara kaxig nu i efterhand när det gått upp.

Vad hade du sagt om det gått ner?

Varför ska ena eller andra sidan för den delen låtsas att dom är nån slags guru bara för dom har rätt?

Säger en ner och en upp så har nån rätt.

I detta fall, hittils Zorb, i ett annat Kurt.

Det är ingen tävling. Eller?
2015-11-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Detta visar på okunnigheten hos FPC:s aktieägarsekt. Men oj vad de kommer bränna sig...

Bra lärdom iof.

Till de som vill minska sin okunnighet när det gäller FPC kursen nästa vecka:

Vecka 45 - FPC kurs Triggers:

Kolla alla detaljer här:

http://goo.gl/fVFSHU

Positive Triggers- Week 45

Översikt

1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

2.) Q 3 rapport-

3.) JL presentations/Interviews- positive och självsäker

4.) Flera Köp Rek- 300-350 kr tidigare- mer köp tryck nu

5.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

6.) Index fonder börjar köper FPC

7.) Positive TA/Market analysis

8.) Cadian/ Bodenholm Capital kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen

Negative Triggers
Översikt

1. Blankning Attacker- Cadian osv.

2. Negativa artiklar i Press-

3. World Markets orolig

4. Otippade- konkurrentar ta stor order

5. Otippade Sälj av stora aktieägare-

6. Sälj/ Avvakta Rek:

7. Negative TA

8. Att Timing är perfekta till att orsaka en stor dipp- att alla eller de flesta ovannämnda faktorer inträffa samtidigt
2015-11-01, 09:59
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja, en kille som är så så här nyanserad och objektiv vill man gärna lyssna och lita på: https://twitter.com/alpine890/status/660156535260250112
Herregud, vilken pajas. Börjar bli pinsamt att vara öppen med att man äger FPC.
2015-11-01, 10:21
Medlem
Fan alltså...jag har tappat lite tro på Fing senaste tiden, men får nog vackert krypa till korset.
Jag tror att vi underskattar Fing. Kurser på 1000:- kommer nästa år...
2015-11-01, 11:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Herregud, vilken pajas. Börjar bli pinsamt att vara öppen med att man äger FPC.

Tatueringen var en bra kontraindikator å andra sidan.
2015-11-01, 11:25
Medlem
Det känns som att det nästan är lite trendigt att dissa fingerprint nu...och jag gillar att tänka tvärtom, så jag hyllar istället

Ingen kan väl förneka att bolaget går utmärkt, de rensar rent på mobilmarknaden, och om andra marknader öppnas...wow. Det som kan diskuteras är värderingen...

Men jag tror att fing är en "once in a lifetime".
2015-11-01, 12:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Det känns som att det nästan är lite trendigt att dissa fingerprint nu...och jag gillar att tänka tvärtom, så jag hyllar istället

Ingen kan väl förneka att bolaget går utmärkt, de rensar rent på mobilmarknaden, och om andra marknader öppnas...wow. Det som kan diskuteras är värderingen...

Men jag tror att fing är en "once in a lifetime".

Nä det är snarare att det känns lite gubbigt och omodernt att dissa FPC är min uppfattning.

Ungvalparna som är inne i skiten kommer få sig sin livs läxa. Det är bara en tidsfråga som sagt.

FPC är verkligen inte "once in a lifetime". Det vet den som varit på börsen längre än senaste året. Företag likt FPC kommer och går och snart kommer intresset att falla även för FPC när alla hajar lekt klart och lämnat småspararna som förlorare.

Det kommer alltid att dyka upp nya bolag som ska dyrkas, pumpas upp för att sedan lämnas att självdö.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-11-01 kl. 12:08.
2015-11-01, 12:10
Medlem
c014s avatar
Citat:
Nä det är snarare att det känns lite gubbigt och omodernt att dissa FPC är min uppfattning.

Ungvalparna som är inne i skiten kommer få sig sin livs läxa. Det är bara en tidsfråga som sagt.

FPC är verkligen inte "once in a lifetime". Det vet den som varit på börsen längre än senaste året. Företag likt FPC kommer och går och snart kommer intresset att falla även för FPC när alla hajar lekt klart och lämnat småspararna som förlorare.

Det där är väl något jag har tänkt på förut.. Jag minns den omsättningen som blev när traders lekte i aktien när det kom ut angående Johan carlström och insiderbrott, då när aktien föll kraftigt. Det höll på i några dagar med extrem omsättning och sedan en dag så var det bara slut på alltsammans.

Så ja, det kan du mycket väl ha rätt i.. när vissa lekt färdigt så kanske det blir en helt annan utveckling.
2015-11-01, 12:10
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Det kommer alltid att dyka upp nya bolag som ska dyrkas, pumpas upp för att sedan lämnas att självdö.

Det där är ett mantra du har upprepat för dig själv sen 30-kronors nivån. Mycket lutar åt att FPC kommer att ha 30 kronor i vinst / aktie nästa år. Kanske dags för lite självrannsakan och ödmjukhet?

Jag håller dock med dig om att de som går in på dagens nivåer mycket väl kan få lära sig en läxa någon gång under nästa år.
2015-11-01, 12:18
Medlem
Två saker kan hända under veckan..

1.) Vi ska nedåt till ca 310kr igen
2.) Vi kan mycket troligen slå nuvarande ATH och etablera oss på 450 kr nivån.

Måndag lär bli intressant. Efter ha rusat uppåt med ca 130 spänn på två dagar, undrar om man ska nedåt igen till 350 för att köpa och behålla till säljläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in