2015-12-04, 20:41
  #11365
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Ja svängde förbi en närliggande butik också och plocka upp några och en Samichlaus, riktigt dålig hemsida med releaser alltså. Det ska inte kunna krasha så där med ett sånt stort etablerat företag.

Om Sovjetbolaget skulle sluta lägga så mycket av våra pengar på reklamkampanjer för att berättiga sin egen existens och lite mer på serverkapacitet så skulle det inte hända. Men det är ditt och mitt fel eftersom vi låter det hända.
Citera
2015-12-04, 21:21
  #11366
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Men det är ditt och mitt fel eftersom vi låter det hända.

Nu är det väl revolution på gång!
Citera
2015-12-05, 01:12
  #11367
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Nu är det väl revolution på gång!

Nja. Jag är demokrat, och jag tror innerligt att det finns demokratiska medel för att åstadkomma förändring. (/slut OT)
Citera
2015-12-05, 04:05
  #11368
Medlem
Cannamupps avatar
Vad tror flashback om hale to nothing till en Entrecôte middag?
Det var på rekommendation från en arbetare på bolaget som jag köpte en flaska.
Läser nu lite omdömen och ser att den inte verkar särskilt bra alls.

Vad tycker ni om den?
Vad hade ni valt att dricka till en Entrecôte?
Citera
2015-12-05, 10:23
  #11369
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Vad tror flashback om hale to nothing till en Entrecôte middag?
Det var på rekommendation från en arbetare på bolaget som jag köpte en flaska.
Läser nu lite omdömen och ser att den inte verkar särskilt bra alls.

Vad tycker ni om den?
Vad hade ni valt att dricka till en Entrecôte?

Till entrecôte är den på tok för vek, sanna mina ord. Ingen särskilt bra öl över lag heller

Du behöver något med mer riv i, precis som att du hade behövt ett kraftigare vin om det var det du skulle dricka. En bra tumregel är IMO: ju smakrikare mat desto smakrikare dryck. Gå på något med lite mer humlebett i, t ex en Poppels IPA eller APA. Sen beror det ju lite på vad man har för tillbehör med men antar att det blir något i stil med klyftpotatis och bea/vitlökssmör?
Citera
2015-12-05, 11:32
  #11370
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Om Sovjetbolaget skulle sluta lägga så mycket av våra pengar på reklamkampanjer för att berättiga sin egen existens och lite mer på serverkapacitet så skulle det inte hända. Men det är ditt och mitt fel eftersom vi låter det hända.

Hahaha, Sovjetbolaget.

Håller helt med. Monopolet är för övrigt urholkat. Det bredda utbud Sovjetbolaget har är inte resultat av något monopol, som de ofta vill göra gällande. Det är överstatliga krav och andra köpkanaler som sätter press på att de ska ha ett stort utbud och trevligt, ibland på gränsen till rövslickande, personal.
Citera
2015-12-10, 22:18
  #11371
Medlem
Beerzuuls avatar
Har allt mer börjat intressera mig för finare öl. Måste säga att jag tyckte Anchor Merry Christmas & Happy New Year 2015 var riktigt, riktigt bra. Massor med smak och helt klart julig, utan att vara tråkig.
Citera
2015-12-11, 08:37
  #11372
Medlem
Skugges avatar
Svängde av en slump in på bolaget vid Kungens Kurva. Där hittade jag till min stora förvåning och glädje St. Bernardus Abt 12 på hyllan, otroligt bra öl och en personlig favorit sen länge, inmundigade den tillsammans med några torkade dadlar.

De hade även Port Brewing Santas Little Helper Vintage 2014 om man nu inte orkat lagra själv från förra året.
Citera
2015-12-11, 23:52
  #11373
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Svängde av en slump in på bolaget vid Kungens Kurva. Där hittade jag till min stora förvåning och glädje St. Bernardus Abt 12 på hyllan, otroligt bra öl och en personlig favorit sen länge, inmundigade den tillsammans med några torkade dadlar.

De hade även Port Brewing Santas Little Helper Vintage 2014 om man nu inte orkat lagra själv från förra året.

Nu blev jag avundsjuk på riktigt.
St. Bernardus Abt 12 kräver fortfarande kolliköp om 24st.
Måste vara någon som gjort en beställning och inte hämtat ut.

Jag måste erkänna att jag överväger att beställa ett helt kolli för den är jäkligt bra alltså.
Citera
2015-12-12, 08:43
  #11374
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Nu blev jag avundsjuk på riktigt.
St. Bernardus Abt 12 kräver fortfarande kolliköp om 24st.
Måste vara någon som gjort en beställning och inte hämtat ut.

Jag måste erkänna att jag överväger att beställa ett helt kolli för den är jäkligt bra alltså.
Det är ju inga problem att handla en låda, för det första har du många år på dig att dricka ur den, för det andra har du säkert vänner som behöver byta till sig ett par stycken.
Citera
2015-12-12, 08:50
  #11375
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Svängde av en slump in på bolaget vid Kungens Kurva. Där hittade jag till min stora förvåning och glädje St. Bernardus Abt 12 på hyllan, otroligt bra öl och en personlig favorit sen länge, inmundigade den tillsammans med några torkade dadlar.

De hade även Port Brewing Santas Little Helper Vintage 2014 om man nu inte orkat lagra själv från förra året.

Mycket märkligt det där. Sist jag hörde något så får inte Systembolagsbutikerna sälja något på hylla som ligger i beställningssortimentet (har nog att göra med stelbent sortimentsmodell, och att det är importörerna, inte SB själva som har ansvar för BS). Det kanske har ändrats, eller så har butiken i fråga gjort fel. Sanslös tur i vilket fall att springa på Abt 12.
Citera
2015-12-12, 09:36
  #11376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Mycket märkligt det där. Sist jag hörde något så får inte Systembolagsbutikerna sälja något på hylla som ligger i beställningssortimentet (har nog att göra med stelbent sortimentsmodell, och att det är importörerna, inte SB själva som har ansvar för BS). Det kanske har ändrats, eller så har butiken i fråga gjort fel. Sanslös tur i vilket fall att springa på Abt 12.

Det kan vara så att någon kund har beställt, men inte hämtat ut varan. Händer att kunder beställer varor som vägras hämta ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in