2015-11-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Enligt den officiella versionen så menar de att golven vart så varma att de började bågna, när de gjorde det så påstår man att "drog" sönder väggarna innåt av någon lite mer diffus anledning

Drog? Måste vara att golvet trycker in mot väggarna. Om stål värms upp så utvigas det (det mesta gör det). Fenomenet inom järnväg kalls "solkurvor". Det måste vara detta "diffusa" fenomen du menar?
Citera
2015-11-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Drog? Måste vara att golvet trycker in mot väggarna. Om stål värms upp så utvigas det (det mesta gör det). Fenomenet inom järnväg kalls "solkurvor". Det måste vara detta "diffusa" fenomen du menar?

Här beskrivs det: https://www.youtube.com/watch?v=XpfDkL-vFdk

Orsaken till mitt ord "diffus" beror på balkarnas mycket märkliga beteende
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2015-11-29 kl. 11:26.
Citera
2015-11-30, 21:05
Moderator
OT raderat

/Moderator
Citera
2015-12-03, 17:02
Avstängd
Pentagon Plane Puzzle + David Chandler: Going Beyond Speculation

Mycket övertygande om att det trots allt var ett passagerarplan som träffade Pentagon. Är det någon här som tror något annat och i så fall, varför?
Citera
2015-12-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Pentagon Plane Puzzle + David Chandler: Going Beyond Speculation

Mycket övertygande om att det trots allt var ett passagerarplan som träffade Pentagon. Är det någon här som tror något annat och i så fall, varför?

Att det var ett plan som kom är det väl ingen som tvekar om? Frågan är snarare vad det var för typ av plan, om det var ett specialplan som var målat som vanligt trafikplan vilket jag tror det mesta tyder på.
Citera
2015-12-03, 21:45
Avstängd
Citat:
Att det var ett plan som kom är det väl ingen som tvekar om? Frågan är snarare vad det var för typ av plan, om det var ett specialplan som var målat som vanligt trafikplan vilket jag tror det mesta tyder på.
Tänk Occams Rakkniv. Varför krångla till det? Möjligen kan jag hålla med om att Pentagonplanet utförde manövrer som inte ens de vassaste piloter klarar av med ett sådant plan. Men, här kan man väl tänka sig att det flögs av dront-pilot sista biten?
Citera
2015-12-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Tänk Occams Rakkniv. Varför krångla till det? Möjligen kan jag hålla med om att Pentagonplanet utförde manövrer som inte ens de vassaste piloter klarar av med ett sådant plan. Men, här kan man väl tänka sig att det flögs av dront-pilot sista biten?

Jag tror personligen de använde samma typ av plan vid pentagon som vid WTC, och det handlar gissningsvis om en specialvariant som gick att fjärrstyra. De "riktiga" planen flögs till annat område där man även hade ihjäl passagerarna.

Exakt hur det gjordes är dock upp till de som har tillgång till fakta att visa. Vad som är uppenbart är att det inte gick till på det vis som den officiella versionen påstår
Citera
2015-12-03, 22:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att det var ett plan som kom är det väl ingen som tvekar om?

Har du ändrat dig i denna fråga? Och i sådant fall - varför?
Finns det fler frågor angående WTC som du har övergett de mer "alternativa" tankar om?
Citera
2015-12-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta

17 minuter och 45 sekunder in här så går de igenom det balkarnas påstådda beteende vilket vem som helst kan förstå är fel
https://youtu.be/TzkrOcG8L_M?t=1069
Citera
2015-12-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du ändrat dig i denna fråga? Och i sådant fall - varför?
Finns det fler frågor angående WTC som du har övergett de mer "alternativa" tankar om?

Vad har jag ändrat? Det enda jag vet är att det inte gick till på det vis som man påstår
Citera
2015-12-03, 22:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad har jag ändrat? Det enda jag vet är att det inte gick till på det vis som man påstår
Angående om det var ett flygplan förstås. Idag sa du såhär:
Citat:

tidigare har du bland annat skrivit:
Citat:
Alla vet varför, det var inget plan som flög in i pentagon. Plan förintas inte och de fastnar på film
och
Citat:
Det var inget plan som träffade pentagon

Det var därför jag undrade om du har ändrat åsikt, om du kanske läst eller sett något som fått dig på andra tankar - och om det är fler saker du ändrat dig om i 9-11-frågan?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-12-03 kl. 22:35.
Citera
2015-12-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var därför jag undrade om du har ändrat åsikt, om du kanske läst eller sett något som fått dig på andra tankar - och om det är fler saker du ändrat dig om i WTC-frågan?

Det var inget trafikplan, är du med? Specialgjorda plan för uppgiften är liksom något helt annat

Pentagon är för de flesta något okänt eftersom det läckt så lite information därifrån

Tror jag läste någonstans att det typen av Boeing som användes är det mest ombyggda planet de haft från det företaget, finns massor av varianter
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2015-12-03 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in