2015-11-27, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Den officiella versionen påstår saker som de inte kan bevisa, som aldrig hänt innan och som inte hänt efter. Samma argumentationsteknik som du använder. Hitta på något och kräv att andra skall visa att det är fel. Det helt utan att klara av att visa att det man hittar på stämmer med verkligheten

Den officiella versionen konstaterar hur fort flygplanen flög. NIST har nog inte ens övervägt hologram, rymdvapen eller missiler eftersom det är på en sådan nivå att det liksom kan förbises...
Kvar står du med bevisbördan och brallorna vid anklarna.

Varsågod och sätt igång och svara på frågor: [This space intentionally left blank for KlokOchSnygg's answers]
Citera
2015-11-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Nu tillhör ju inte jag dem som menar att ett plan i aluminium inte kan skada stål. Det är jag övertygad om att det kan hända och jag tror även att ovan skisserade empiriska experiment skulle visa det.

Spela roll. Det är så otroligt stor skillnad att det expriment inte säger ett endaste dugg. Som vi redan pratat om kan vatten i tillräckligt hög fart skära i stål som smör. Om du vill se vad som händer får du ringa Boeing och be de skicka över en drös 767 och skicka i likartad fart i olika material för att se vad som händer.

Citat:
Frågan gäller väl i vilken utsträckning centrumpelarna skadades. Ytterskalet tog sig ju planet onekligen igenom, om än med hjälp av en oerhörd rörelseenergi och rikligt med flygbränsle. Men vad händer sedan?

Finns säkert en ziljon rapporter om det. Frågan är mer vilka du litar på än vad som hände.

Citat:
Personligen tror jag att det då är mycket mindre delar kvar och att dessa gör mindre skada. Så vitt jag kunde avgöra var det inga tunga stålbalkar i flygplanets chassi utan det ser ut att vara uppbyggt av klena - men styva! - aluminiumkomponenter och andra lättviktsmaterial. Motorer och landningsställ och vissa andra detaljer kan så klart också innehålla grövre stål.

En gevärskula äger inte mycket, ändå kan den göra dödlig skada. Här pratar vi om samma farter. Men eftersom huset står kvar direkt efter smällen gör de inte jättemycket skada, isf hade det ramlat ihopp på engång. Så någonstans runt 50 - 99% av bärigheten återstår. Därefter kommer elden försvaga bärigheten i centrumpelarna tills de inte orkar mer, vilket tar ca 1 timme.
Citera
2015-11-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Som vi redan pratat om kan vatten i tillräckligt hög fart skära i stål som smör.

Tack för kloka synpunkter som alltid!

/Johan
Citera
2015-11-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den officiella versionen konstaterar hur fort flygplanen flög. NIST har nog inte ens övervägt hologram, rymdvapen eller missiler eftersom det är på en sådan nivå att det liksom kan förbises...
Kvar står du med bevisbördan och brallorna vid anklarna.

Du tror blint på myndigheter och makthavare? Checka in Erdogan i Turkiet för att ta ett exempel

Även makthavare behöver bevisa vad de påstår
Citera
2015-11-28, 01:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror blint på myndigheter och makthavare? Checka in Erdogan i Turkiet för att ta ett exempel

Även makthavare behöver bevisa vad de påstår

Här kommer ett alldeles vansinnigt förslag: försök hålla fig till ämnet och svara på frågorna istället för att tramsa!
Citera
2015-11-28, 04:51
Medlem
Citat:
Spela roll. Det är så otroligt stor skillnad att det expriment inte säger ett endaste dugg. Som vi redan pratat om kan vatten i tillräckligt hög fart skära i stål som smör.

"som smör" är att överdriva

Om man har mycket högt tryck kan vatten göra sönder stål men det krävs rejält tryck hela tiden och då skär det bit för bit
Citera
2015-11-28, 17:08
Moderator
Rassas avatar
Citat:
En gevärskula äger inte mycket, ändå kan den göra dödlig skada. Här pratar vi om samma farter. Men eftersom huset står kvar direkt efter smällen gör de inte jättemycket skada, isf hade det ramlat ihopp på engång. Så någonstans runt 50 - 99% av bärigheten återstår. Därefter kommer elden försvaga bärigheten i centrumpelarna tills de inte orkar mer, vilket tar ca 1 timme.

Om jag inte minns fel så berodde raset i huvudsak på att elden försvagade fackverken som golven var uppbygda av. Fackverksbalkarna höll ihop fasaden och kärnan, när fackverken tappade bärighet och började svikta så släppte dom från fästpunkterna i ytterväg och kärnan. När tillräkligt många golvdeler lossnat så kunde inte yttervägg och kärnan stå kvar och raset var ett faktum. I WTC 2 vek sig ytterväggen först och i WTC 1 var det centrumpelarna som föll först, masten på taket ger sig iväg ner i byggnaden en bråkdels sekund innan ytterväggarna följer med.

Såg en bra dokumentär om detta för några år sen, minns inte om det var på TV eller Internet. En ingenjör visade böjda fästpunkter i ytterpelarna där golven släppt och fackverksdelar av golven som var näst intill U-formade av att ha försvagats av värmen och vikt sig av sin egen tyngd.
Citera
2015-11-28, 17:36
Medlem
Citat:
"som smör" är att överdriva

Om man har mycket högt tryck kan vatten göra sönder stål men det krävs rejält tryck hela tiden och då skär det bit för bit

Du missade poängen med 3,14 parsec.
Citera
2015-11-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om jag inte minns fel så berodde raset i huvudsak på att elden försvagade fackverken som golven var uppbygda av. Fackverksbalkarna höll ihop fasaden och kärnan, när fackverken tappade bärighet och började svikta så släppte dom från fästpunkterna i ytterväg och kärnan. När tillräkligt många golvdeler lossnat så kunde inte yttervägg och kärnan stå kvar och raset var ett faktum. I WTC 2 vek sig ytterväggen först och i WTC 1 var det centrumpelarna som föll först, masten på taket ger sig iväg ner i byggnaden en bråkdels sekund innan ytterväggarna följer med.

Såg en bra dokumentär om detta för några år sen, minns inte om det var på TV eller Internet. En ingenjör visade böjda fästpunkter i ytterpelarna där golven släppt och fackverksdelar av golven som var näst intill U-formade av att ha försvagats av värmen och vikt sig av sin egen tyngd.

Intressant!

Kan du säga att du vetenskapligt förstår att det var så det verkligen hände?

Eller skulle du kunna tänka dig att filmen rent hypotiskt var ett propagandainstrument som leder dig att acceptera att det var vad som hände - dvs. utan att du vetenskapligt kan avgöra om detta verkligen är en rimlig förklaring?

OBS jag avser ingen polemik eller elakhet med denna frågeställning - jag är bara intresserad av hur du ser det!

/Johan
Citera
2015-11-28, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Intressant!

Kan du säga att du vetenskapligt förstår att det var så det verkligen hände?

Det kan nog ingen göra eftersom ingen har tillgång till alla exakta data. Det är helt enkelt den mest plausibla förklaring vi har som har stöd i kunskap och erfarenhet om material, fysik, teori, byggnadsteknik, fynd, dokumentation, datasimuleringar och vittnesutsagor osv.

Kan du själv säga att du vetenskapligt förstår att det inte kan ha hänt så? Och kan du visa att något är fel i dessa teorier? Finns det något som helst vetenskapligt stöd för alternativa teorier?
Citera
2015-11-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

Enligt den officiella versionen så menar de att golven vart så varma att de började bågna, när de gjorde det så påstår man att "drog" sönder väggarna innåt av någon lite mer diffus anledning
Citera
2015-11-29, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Hittade en briljant och mycket klarsynt analys av filmen Tillbaka till framtiden som kom ut på biograferna 1985 och hur man redan då, för exakt 30 år sedan, avslöjade att 9/11-attackerna skulle iscensättas av makteliten i framtiden.

9/11 BACK TO THE FUTURE DAY AND OCTOBER 15 2015

https://www.youtube.com/watch?v=X9PaO0iHZcE&index=3&list=PLZw_xS7u9d51eJHk 8jodCLOwmntaYFQA9

Just att man ofta visar upp vilka planer man har i framförallt Hollywoodfilmer, men också i TV-serier och i övrig media, brukar ju kallas för Predictive Programming.

"Predictive programming is a subtle form of psychological conditioning provided by the media to acquaint the public with planned societal changes to be implemented by TPTB (The Powers That Be).

If and when these changes are put through, the public will already be familiarized with them and will accept them as 'natural progressions', as Alan Watt calls it; thus lessening any possible public resistance and commotion.

Predictive programming therefore may be considered as a veiled form of preemptive mass manipulation or mind control, courtesy of our puppet masters."

Tittar man på hela videoanalysen med totalt fokus så förstår man att 9/11 absolut inte gick till på det sättet som main stream media har presenterat det. The world is a stage - och sådana här stora händelser som 9/11 är ritualer som makteliten planerar långt, långt i förväg och som de alltid förannonserar i olika filmer och TV-serier. Detta bevisar att Hollywood och världens makthavare hör till ett och samma gäng och att de har en agenda gentemot resten av mänskligheten. Det går inte längre att förneka detta.

För er som fortfarande tror på den officiella versionen av vad som hände den 11 september 2001 - titta gärna på bifogad video (ovan) så kanske ni får en djupare insikt om hur den här verkligheten fungerar. Det går inte att avfärda detta som "bara ännu en tillfällighet".

Extra intressant är att vi just nu befinner oss i oktober 2015 vilket är det datum som det i handlingen i filmen Tillbaka till framtiden från 1985 förutspås att någonting nytt kommer att avslöjas. Karaktären Marty från den gamla filmen dyker upp igen i den nya filmen The Walk (detta förklaras i videon) som nu släpps, och regissören är den samma då som nu: Robert Zemeckis.

Av en händelse knäppte jag på TV:n vid tretiden på eftermiddagen 11 sep. En skadad fot gjorde att jag låg på soffan och hade tråkigt. Tittar aldrig på TV i vanliga fall - och då menar jag aldrig, kanske ibland på sport. Men nu knäppte jag på den för hade tråkigt, inget att läsa osv. Och då fick jag se hela förloppet gång på gång. Blev ju förbluffad. Fattade ingenting. Fortsatte ha TV:n på; så småningom trädde makthavarna fram och yttrade sig. Och då såg jag något som jag reagerade på: Det verkade som ett skådespel. Presidenten och hans män som var lugna i farans stund eller något sånt. Men det som jag reagerade på var att en av de där männen - en tjock karl som stod till höger näst längst ut i raden av "förtroendeingivande" starka maktpersoner. han såg inte alls lugn och förtroendeingivande ut fast han försökte. Såg nästan skräckslagen ut stundvis och sneglade då och då mot presidenten (var det Bush? så intresserad är jag av politik )

Då, efter en stund, började jag tro att känslan av teater var alldeles riktig. Alla på podiet var invigda i att det skulle komma att hända något. Men den där tjocke hade vägrat tro på det. Han hade inte trott att man kunde kränka anständighetens lagar på detta vis.

Och nu stod han där och försökte se ut som de andra, lugn och målinriktad (och inom sig fulla av ett våldsamt skratt åt alltihop - hur man lurade världen och hur lätt det var).

Men sedan, när händelsen diskuterades, fick jag inget som helst gehör för min åsikt, lyckades bara reta upp folk och blev betraktad som stackars fantasifull konspirationsteoretiker, trots att det verkligen inte är min bästa gren, vilket folk som kände mig borde ha vetat. Så struntade i alltihop efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in