Citat:
Ursprungligen postat av
5549
En lite märklig sak är ju att Kristoffer inte gjorde någonting för att undvika att åka fast. Och då syftar jag inte på då han utförde mordet utan efteråt. Han visste att han lämnat DNA, om inte annat eftersom det stod i alla tidningar, han visste att polisen topsade män i området, där han själv bodde. Inte ens efter att han blivit förhörd och topsad verkade han bry sig, eftersom han senare blev tagen utanför sin egen port. En desperat person hade flytt eller tagit sitt liv. Kanske ville han åka fast? Men då är det underligt att han står och ljuger när polisen knackar på första gången. Eller har det med hans Aspergers att göra, att han inte riktigt förstod allvaret i situationen? Hur som helst rätt konstigt och jag hoppas att det framgår i förhör hur han spenderat denna månad därför jag är mycket nyfiken.
Nej det hade säkert INTE något med "Aspergers" att göra att han inte förstod situationen. Däremot kan det ha något att göra med den odefinierbara psykiska sjukdomen han uppenbarligen har och som utredarna var något oeniga om.
Han kan möjligen vara en som "hör röster" dvs. hör sina egna tankar och de rösterna kan mycket väl sagt åt honom att "inte åker du dit, det här kommer nog att gå bra". De här tankarna/rösterna tål ju såklart ingen närmare granskning.
Att utgå från hur man själv tänker är inte relevant
Det är förresten en hel del ute i spåret nu igen så vi håller väl långsamt på att få tillbaka det.
Var ute idag o mötte en del personer i spåret