2015-11-18, 22:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Härligt att du återigen skuldbelägger brottsoffret. Precis som du gör i alla trådar du skriver i.

Att du sen kallar att bli våldtagen för att ha samlag säger väl allt om hur äcklig du är som människa.
Nu tar du väl i ändå, nantale skuldbelägger faktiskt bara vita brottsoffer. Gärningsmän av h*s egen hudfärg är alltid oskyldiga. Så en del är faktiskt helt utan skuld enligt h*n. Märkligt nog korrelerar detta alltid med etnicitet.
Människa är jag en smula tvivlande till. Äcklig håller jag dock helt med om.
Citera
2015-11-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu tar du väl i ändå, nantale skuldbelägger faktiskt bara vita brottsoffer. Gärningsmän av h*s egen hudfärg är alltid oskyldiga. Så en del är faktiskt helt utan skuld enligt h*n. Märkligt nog korrelerar detta alltid med etnicitet.
Människa är jag en smula tvivlande till. Äcklig håller jag dock helt med om.
Jag skuldbelägger ingen. Jag tycker bara att det är lite oklart vad som faktiskt hände, utifrån FUP. Men domen kommer väl snart.
PS. Hudfärgen är väl inte intressant i detta fall? Rätta mig om jag har fel men såvitt jag har förstått så var alla inblandade vita.
Senast redigerad av nantale 2015-11-18 kl. 23:14.
Citera
2015-11-19, 00:04
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag skuldbelägger ingen. Jag tycker bara att det är lite oklart vad som faktiskt hände, utifrån FUP. Men domen kommer väl snart.
PS. Hudfärgen är väl inte intressant i detta fall? Rätta mig om jag har fel men såvitt jag har förstått så var alla inblandade vita.

No way att gärningsmännen var vita, eller ja, det beror väl på vad du definierar vit? Är en bit marabou mjölkchoklad vit i dina ögon?
Citera
2015-11-21, 20:43
Medlem
Nya asylboenden i Strängnäs år på väg att öppnas. Det beräknas ske i december/januari.
Gamla Djupvik anstalten kommer att öppnas för asylboende med plats för ca 100.
Den brann ju i somras innan den skulle öppnas men nu är den på väg att bli klar igen.
Sen blir det flykting boende i förskolan Pelikanen på Vattentornsvägen när verksamheten flyttar till Långberget. Där skall ensamkommande flyktingbarn bo.
Så Strängnäs bor, kanske det blir fler överfall på kvinnor?
Tänk på att det är hormonstinna män, förlåt några är ju barn, som inte haft en kvinna/tjej på kanske flera månader under sin resa mot Moder Svea. Dessa bor dessutom ofta två och två i samma rum så möjligheten för att ta tag i saken i egna händer och dra en egen slutsats är kanske inte så stor....
Citera
2015-11-22, 12:24
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattejurist
Nya asylboenden i Strängnäs år på väg att öppnas. Det beräknas ske i december/januari.
Gamla Djupvik anstalten kommer att öppnas för asylboende med plats för ca 100.
Den brann ju i somras innan den skulle öppnas men nu är den på väg att bli klar igen.
Sen blir det flykting boende i förskolan Pelikanen på Vattentornsvägen när verksamheten flyttar till Långberget. Där skall ensamkommande flyktingbarn bo.
Så Strängnäs bor, kanske det blir fler överfall på kvinnor?
Tänk på att det är hormonstinna män, förlåt några är ju barn, som inte haft en kvinna/tjej på kanske flera månader under sin resa mot Moder Svea. Dessa bor dessutom ofta två och två i samma rum så möjligheten för att ta tag i saken i egna händer och dra en egen slutsats är kanske inte så stor....

Sådana där apor har säkerligen inga problem med att runka i grupp. Dom verkar ju ha en speciell gen för gruppvåldtäkter så dom behöver inte vara ensamma för att dra i snabeln.

Någon som har koll på rättegången? Den skulle varit måndag-tisdag i veckan.
Citera
2015-11-25, 17:40
Medlem
De två åtalade var på Harrys tillsammans innan våldtäkterna enligt huvudvittnet:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...annen-i-ratten

Vilket gör det här uttalandet från åklagaren något märkligt:

– Vi har naturligtvis utrett det men vi vet inte. Det finns i dag ingen bevisning som tyder på att de två åtalade kände varandra innan de här händelserna. Inte utöver att de bodde på samma boende, säger Henrik Olin.

Jag vill även minnas att det i förundersökningen fanns vittnesmål från poliser som sett de två åtalade tillsammans på ett café efter våldtäkterna?

31-åringen fördes in i rätten med midjebälte, 39-åringen tog med sig Koranen:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...blick-i-ratten

De två åtalade bemödar sig fortfarande inte med att ens försöka hitta på en egen version, de bara blånekar kort och gott:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...vet-ingenting-

Är det någon som vet om rättegången är slut nu?
Citera
2015-11-25, 19:22
Medlem
Huvudförhandlingen är över men jag har inget minne av att dom avkunnats ännu.
Citera
2015-12-01, 11:31
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Det blev fleråriga fängelsestraff för de män som våldtog en kvinna i Strängnäs i somras.
Citat:
På tisdagen så föll också domen mot männen. 31-åringen dömdes till 4 års fängelse och 39-åringen till 2 år och 6 månaders fängelse.
31-åringen ska också betala ett skadestånd till kvinnan på drygt 167.000 kronor, 39-ringen ska betala drygt 117.000 kronor. Den äldre av männen ska enligt domen efter avtjänat straff utvisas ur landet.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...na-i-strangnas
Citera
2015-12-01, 12:10
Medlem
KapVerdes avatar
Dom:

https://minfil.org/O684k4b8ba/Eskils...2015-12-01.pdf
Citera
2015-12-01, 12:23
Medlem
VitMan40Pluss avatar
AB skriver att den yngre mannen inte ska utvisa ty han kommer från ett land det inte går att utvisas till.
Varför är det så? Danskarna stoppade sin hat-Iman i förvaring till dess han kan utvisas. Låter mkt bättre.
Vilka länder kom männen ifrån?
Citera
2015-12-01, 12:30
Medlem
Utflyttads avatar
En skitstöver blir utvisad efter avklarat straff! Mkt bra!

Jumaa Alhamid som dömdes för Grov Våldtäkt får av humanitära skäl vara kvar.....man kan ju kasta upp för mindre.
Det enda glädjande är att han startar upp i Sverige med en skuld (skadeståndet) hängande över sig
Citera
2015-12-01, 12:39
Medlem
Vilka korta straff. Trodde det var längre straff för överfallsvåldtäkter.

Blir de 2/3-delsfrigivna också tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in