2015-09-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad har minderåriga och/eller ensamkommande barn med det här fallet att göra?
Jag svarade på ett inlägg som handlade om ett annat fall där en GM undkom utvisning pga att han kom hit som underårig.
Citera
2015-09-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag svarade på ett inlägg som handlade om ett annat fall där en GM undkom utvisning pga att han kom hit som underårig.
Du skrev att jämförelsen med Mariannelund var fel eftersom de i det här fallet inte är ensamkommande. Jag klargjorde för dig att endast en utav de dömda i mariannelund var ensamkommande, de andra dömdes till utvisning.
Citera
2015-09-19, 23:47
Medlem
Citat:
Du skrev att jämförelsen med Mariannelund var fel eftersom de i det här fallet inte är ensamkommande. Jag klargjorde för dig att endast en utav de dömda i mariannelund var ensamkommande, de andra dömdes till utvisning.

Och jag har nu klargjort för dig under vilka omständigheter man kan dömas till utvisning. Om du har frågor på det så kan jag ta det igen.
Citera
2015-09-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och jag har nu klargjort för dig under vilka omständigheter man kan dömas till utvisning. Om du har frågor på det så kan jag ta det igen.
Nej det gjorde jag redan i inlägg #610.
Du kan aldrig klargöra någonting för någon.
Frågor på det?
Citera
2015-09-20, 00:12
Medlem
Citat:
Nej det gjorde jag redan i inlägg #610.
Du kan aldrig klargöra någonting för någon.
Frågor på det?

Inga frågor till dig.

Vi tar det igen. Underåriga brottslingar utvisas inte pga brott. Personer som kommit och fått PUT som underåriga utvisas inte pga brott. Personer som riskerar förföljelse, tortyr eller annan skyddsgrundade behandling i sitt hemland utvisas inte pga brott.
Citera
2015-09-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Harry's har inträde på kvällarna, runt 60-80 kr. Det är möjligt att komma in gratis tidigare, men då ska man ha ätit middag eller liknande istället.

Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Innan 22 är inträdet gratis, även om du inte äter middag där utan bara är där för att dricka öl/hänga.
Här är två med, vad det verkar, lokalkännedom, så hur går snacket i Strängnäs om det här?
Citera
2015-09-25, 06:51
Medlem
flikkan1891s avatar
Citat:
Här är två med, vad det verkar, lokalkännedom, så hur går snacket i Strängnäs om det här?
Det är oerhört tyst... klart folk snackar, men nog trodde iaf jag att det skulle vara mer snack och definitivt mer verkstad!
Citera
2015-09-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Det är oerhört tyst... klart folk snackar, men nog trodde iaf jag att det skulle vara mer snack och definitivt mer verkstad!
Är samtliga misstänkta från flyktingförläggningen?
Citera
2015-09-28, 21:24
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Är samtliga misstänkta från flyktingförläggningen?

Ja!
Citera
2015-09-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Ja!
Källa på det?
Citera
2015-09-29, 19:46
Medlem
Har det varit några omhäktningsförhandlingar ännu?
Något nytt om fallet?
Citera
2015-09-30, 16:26
Medlem
spoilers avatar
"De två män som sitter häktade misstänkta för dubbelvåldtäkten i Strängnäs den 22-23 augusti nekar fortfarande. Det uppger åklagaren.

Men enligt polis och åklagare är bevisläget i våldtäktsärendet gott eftersom dna från sperma knyter de båda häktade männen till brottet.

/.../

Han ni fått kontakt med alla vittnen ni har efterlyst?

– Nej. Vi vet bland annat att det gick en grupp på mellan sex och sju ungdomar från Tosterön ner mot bron och Strängnäs vid den aktuella tidpunkten, alltså vid 02-03-tiden på natten. Dem skulle vi gärna få kontakt med, säger Henrik Olin."

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...ran-misstankta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in