Citat:
Ursprungligen postat av
SwagYolo1337cool
Känns väldigt oklart var detta är bäst att posta, men jag hoppas det är okej att ta här.
Ni som målar samt laddar upp bilder på Instagram, vad gör ni för att vara så säkra som möjligt?
loggar ni bara in på telefonen, fotar målningen genom appen och loggar ut sen, eller är ni inne på den hela tiden, eller hur gör ni?
Än så länge tycker jag att det folk i princip bara har sina konton på privat och sen bryr de sig inte mer, men man vill ju inte att något ska gå att använda som bevismaterial vid torsk

Det handlar väl bara om att inte vara inloggad på konto när de tar din mobil och kollar igenom den.
Det räcker såklart inte att bara ha på privat och sedan är det frid o fröjd, lägger du upp bilder som kopplar dig till person får du skylla dig själv. När det gäller IT finns det alltid ett sätt att komma åt dig, nu har vi tur att det bara handlar om graffiti för det läggs väl inte mycket krut på sådana brott. Ska du vara säker ska du inte använda mobilen till sådant. Skaffa en kamera, ha den aldrig med dig när du målar och ha den på något gömt ställe samt var försiktig med minneskorten så ingen kan komma åt dom heller.
Målar du oerhört mycket, ja då kanske det läggs ner extra tid på dig. Kom ihåg att en sådan där smartphone är en gps och har du den med dig när du målar kan de påvisa att du varit där o där vid dessa tider. Nu gör man väl inte så för det är inget allvarligt brott så man behöver nog inte vara paranoid egentligen. Men det skadar inte att använda huvudet.
Du kan ju också ställe dig frågan vare sig instagram är pålitligt eller inte? Ifall polisen har möjlighet att ta hjälp av Instagram för att ta fast folk är det ju inte smart att använda tjänsten alls. Vi vet ju att det gäller så för facebook, jag har ingen koll på insta.