Du är tyvärr inte ensam. Jag har haft otaliga handläggare och bara EN ENDA jävel av dem har varit bra och vettig, och det är min nuvarande. Hon fixade praktik på ett ställe jag verkligen ville till på bara några dagar. Och nu praktiserar jag där och STORMTRIVS och är omtyckt av de jag arbetar med samt vårdtagarna är väldigt förtjusta i mig (det är ett äldreboende och hemtjänst)!
Men under alla dessa år
(ungefär 5-6 år som jag haft med AF att göra) har jag inte blivit erbjuden en enda praktik eller något annat vettigt.
Det enda dem har gjort har varit att skicka runt mig till en massa konstigt skit som inte har gett mig någonting. På ett ställe jag kom till sa min dåvarande handläggare "Ja, alltså där är bara 30 platser och vi är sent ute men jag gör ett försök
(hon menade att se om jag kunde få plats på "kursen").".
Hon återkom dagen efter och sa att jag hade tur. Kul tänkte jag. När jag kom dit var vi tre stycken som satt där och vad fick vi göra? Ta vars en laptop och söka jobb... Är det inte det jag har gjort hela tiden hemma?
Jävla idioter....
Ett annat ställe (som skulle vara något liknande det jag nämnde ovan) så var lokalen ett litet sketet rum med ett litet bord i mitten och runtom oss vid väggarna stod hyllor med barnleksaker och barnböcker (???) och även här var vi bara tre stycken.
Och angående det här med att bli utskriven ur programmet utan att bli meddelad har jag också varit med om. Jag hade skött allting till punkt och pricka i flera månader, jag var till och med hos en totalt värdelös jobbcoach i Malmö
(vilket är en rätt bra bit för mig att ta mig till för ett möte på sådär 20 minuter, särskilt när jag inte hittar så bra i den staden) och plötsligt, precis lagom till sommaren märkte jag att jag inte fick något aktivitetsstöd en månad så jag hörde av mig och då säger han (en helt annan handläggare helt plötsligt) att jag blivit utskriven... Och jag fick aldrig något svar till varför.
Här gav jag helt upp min tillit till dem och sket helt i att skriva in mig igen. Fixade ett temporärt jobb på egen hand och när det var klart kröp jag tillbaka med svansen mellan benen och skrev in mig igen. Och några månader senare var jag igång med samma skit som tidigare.
Nu låter det som om jag har förlitat mig enbart på AF under många år men jag har sökt jobb själv och fått temporära anställningar lite här och var också, helt utan AF's hjälp.
Men Arbetsförnedringen ger jag inte ett öre för. Dem kan lika gärna jämna alla kontor med marken med alla som jobbar kvar inuti. Eller göra om det till lägenheter för oss unga, för i nuläget gör dem lika mycket nytta som en döv dirigent.
Nu får du mig helt upp i varv, hade kunnat skriva en hel uppsats där jag behandlar ämnet om hur mycket jag hatar och avskyr Arbetsförmedlingen och allting med det. INGENTING är bra med AF, inte ett jävla skit!!
Sorry men bara tanken på att behöva ha med dem att göra gör mig riktigt förbannad!
För övrigt känner jag flera stycken som också har blivit utskrivna utan att bli meddelade om det.