2015-11-29, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Brukar inte ekonomiska- (manschett-) brottslingar som kan var nyttiga med att skriva inlagor mm automatiskt få en viss respekt?

Jo i början om det är en anstalt där det ej vimlar av knäppgökar, som det kan göra på en klass 2a enligt mina erfarenheter.

Men respekt är imo fel ord...Vet ärligt inte vad jag ska kalla det
Men vissa kan komma att utnyttja dina kunskaper och det handlar verkligen inte om "respekt", eller vänskap.

Även om de försöker ge sken utav det i början.
Sedan finns det också givetvis en massa reko grabbar och då är det ett "bra" brott att sitta på om man vill ha en lugn stund+ att du kan skaffa vänner inne på berörda anstalt.

Edit: nu vet jag ska kalla det...Manipulation blandat med hot.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-29 kl. 01:07.
Citera
2015-11-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Ok fasen vad nice!
Lät som en schyst anstalt, då jag blev nedflyttad i från klass 1 till klass 2 så önskade jag att jag hade flyttat tillbaka om jag kunde.

Men det var iofs andra omständigheter ,som gamla fiender och drogmissbruk, samt en till dom på 2 år " tack" vare att de placerade mig där de placerade mig, trots en viss kännedom ang rivalitet.

Trevlig kväll m8

Jag blev riktigt förvånad faktiskt.
Det var rätt fullt när jag kom dit, så det var många som muckade från intagningen. "Dubbelt omlopp" på folk eller vad man ska säga. Halva avdelningen kunde försvinna på en dag.
Men varje gång någon flyttades eller muckade så gick alla ihop och försökte köpa en schwartzwald på två.

Väl på avdelningen så var det en finne som jobbade i köket som alltid gav lite extra mat till alla, och plitarna spelade oförstående och hämtade mer mat.
Han rullade runt med en vagn varje fredag också och bjöd på nybakat, då han hade fått lite speciella privilegier i köket (om jag fatta det rätt. mycket socker- och morotskakor iaf ).

Vi som gymmade och tränade mycket brukade få den maten som blev över till våra rum på kvällarna, utöver resten (per kväll så åt jag ½ lingongrovalimpa med 2 skivor ost, 2 skivor skinka och 2 skivor kalkon per brödskiva samt en blanding på ½ liter yoggi fruktyoghurt och ½ liter naturell yoghurt).
På två månader gick jag upp 12 kg.

Det blir nog mycket vad man gör det till, och då jag inte ville störa allt för mycket med min kaffevolta så såg man mig mest på balkongen, gymmet eller mitt rum med öppen dörr. Fanns ingen anledning att störa de som skulle sitta ett tag, och jag tror det uppskattades.

EDIT: Fast vi hörde om en hel del skit från de andra avdelningarna, så det var ju bra killar jag fick sitta med. Jag lärde mig en hel del vettigt faktiskt.
Senast redigerad av DrGreenT 2015-11-29 kl. 01:15.
Citera
2015-11-29, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Jag blev riktigt förvånad faktiskt.
Det var rätt fullt när jag kom dit, så det var många som muckade från intagningen. "Dubbelt omlopp" på folk eller vad man ska säga. Halva avdelningen kunde försvinna på en dag.
Men varje gång någon flyttades eller muckade så gick alla ihop och försökte köpa en schwartzwald på två.

Väl på avdelningen så var det en finne som jobbade i köket som alltid gav lite extra mat till alla, och plitarna spelade oförstående och hämtade mer mat.
Han rullade runt med en vagn varje fredag också och bjöd på nybakat, då han hade fått lite speciella privilegier i köket (om jag fatta det rätt. mycket socker- och morotskakor iaf ).

Vi som gymmade och tränade mycket brukade få den maten som blev över till våra rum på kvällarna, utöver resten (per kväll så åt jag ½ lingongrovalimpa med 2 skivor ost, 2 skivor skinka och 2 skivor kalkon samt en blanding på ½ liter yoggi fruktyoghurt och ½ liter naturell yoghurt).
På två månader gick jag upp 12 kg.

Det blir nog mycket vad man gör det till, och då jag inte ville störa allt för mycket med min kaffevolta så såg man mig mest på balkongen, gymmet eller mitt rum med öppen dörr. Fanns ingen anledning att störa de som skulle sitta ett tag, och jag tror det uppskattades.

EDIT: Fast vi hörde om en hel del skit från de andra avdelningarna, så det var ju bra killar jag fick sitta med. Jag lärde mig en hel del vettigt faktiskt.

Vad nice det låter!
I bland kan de vara rigtikgt schysta ang placeringar, låter som att du satt i hop med ett skönt gäng
Smart utav dig att bara göra tid.
Samt att du visade respekt mot de med lite längre voltor (alltså inte påtala att du snart är ute, klaga ang ditt straff osv)

all heder!
peace bro!
Citera
2015-11-29, 04:15
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Lite äldre post jag svarar på, men ändå...

När jag satt så såldes porr i både den rullande kiosken och den fasta kiosken som fanns.
Eventuella CD-skivor togs ut, sen noterades ens namn och skivan las bland tillhörigheterna som fås tillbaka vid muck.

Ok, när var detta ungefär?
Citera
2015-11-29, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goran91
Tack för svaret. Mjo jag tror jag förstår vilken "version" du pratar om... det var så jag hade tänkt mig att det skulle fungera. Borde (förhoppningsvis) inte vara några problem för mig.

Har hört något liknande från en polare att man blir omtyckt ifall man är någorlunda smart. Bara man inte reflekterar det på ett dåligt sätt genom en piss personlighet.
Tyvärr kompis så tror jag inte att du förstår vad han menar.
Men håll huvudet högt och tänk att du är du och precis som i samhället så finns det både bra folk och dåligt folk innanför murarna.

imo så måste man vara manipulativ och i bland våldsam på en klass 2a,(givetvis inte emot de du vet är reko) om du ej har tur med placeringen som fan.
+ att du måste se skillnad på de som försöker fucka dig och de som är genuint hjälpsamma.(du märker att jag hatar klass 2 va? )
Det är där de värsta dårarna finns enligt mina erfarenheter, men jag kanske bara har haft otur.

Edit: vi har nog väldigt olika bakgrunder och kommer/har gjort tid för olika brott, så ta inte min sanning för verklighet (det är endast min verklighet och i bland så var jag tvungen att agera som ett cp)...Du kanske klarar dig galant, men en sak är säker, ha alltid ögon i nacken och tro aldrig ej det bästa om folk, trots att de försöker bevisa motsattsen.

Lita på din magkännsla, eller om du är smart nog,, din inteligens att bedömma folk.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-29 kl. 05:09.
Citera
2015-11-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ok, när var detta ungefär?

Jag tror det var 2011-2012 nån gång. Dålig på år :P
Jag har för mig att utbudet var väldigt begränsat. Typ 2-3 tidningar som byttes ut en gång i månaden.
Citera
2015-11-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Tyvärr kompis så tror jag inte att du förstår vad han menar.
Men håll huvudet högt och tänk att du är du och precis som i samhället så finns det både bra folk och dåligt folk innanför murarna.

imo så måste man vara manipulativ och i bland våldsam på en klass 2a,(givetvis inte emot de du vet är reko) om du ej har tur med placeringen som fan.
+ att du måste se skillnad på de som försöker fucka dig och de som är genuint hjälpsamma.(du märker att jag hatar klass 2 va? )
Det är där de värsta dårarna finns enligt mina erfarenheter, men jag kanske bara har haft otur.

Edit: vi har nog väldigt olika bakgrunder och kommer/har gjort tid för olika brott, så ta inte min sanning för verklighet (det är endast min verklighet och i bland så var jag tvungen att agera som ett cp)...Du kanske klarar dig galant, men en sak är säker, ha alltid ögon i nacken och tro aldrig ej det bästa om folk, trots att de försöker bevisa motsattsen.

Lita på din magkännsla, eller om du är smart nog,, din inteligens att bedömma folk.

Får man fråga vad du satt för och din etnicitet?

Jag har babishpåbrå. Tror ni det var en fördel för mig?

Kommer ihåg när jag blev "en i gänget".
Jag kom på en torsdag strax efter lunch, och när jag hade tittat lite snabbt på rummet så tänkte jag gå ut på balkongen och ta en cigg för att lugna ner mig lite då alla stirrade.
Det kallades till möte samtidigt som jag rökte, och någon hade tydligen smugglat med sig en pinne från gården och kastat in i rummet hos en som skulle mucka 2-3 dagar senare.
Plitarna pratade om påbackning, så det skreks och härjades rätt så friskt på balkongen. Speciellt från en Cobrairakier.
Efter att plitarna hade skingrat mötet så var det lugnt fram tills 17hugget (tror jag), då det var dags för sporthallen.
Jag ville sova, men det fattades en spelare så de lyckades tvinga med mig.
Jag spelade som "semielit" i fotboll redan som 13åring, så några avdankade, rökskadade fångar var inga problem.
Efter sporthallen så kändes det som att jag hade vunnit VM-pokalen åt avdelningen :P

Men det jag vill få sagt är att det kan vara väldigt simpla saker som får igång de första meningarna som sen leder vidare till timmar spelandes Risk och mulle.
Jag hade tur när jag var på väg till häktet, och fick en vårdare med mig i baksätet som jag pratade rätt mycket med.
Jag förklarade att jag inte är den typ av människan som borde sitta i fängelse. Min natur är absolut inte kriminell (även fast jag odlade så är jag ingen råbarkad typ. Ni förstår säkert), och jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla situationen.
Vi kom överens om att jag skulle åka in och se det som en erfarenhet att minnas, stärkas och skrämmas av för att inte falla i livet.
Hittills har det gått bra
Har gått från hemlös, skulder upp över öronen och nerknarkad till pappa, skuldfri och på väg att resa iväg en sväng i världen.

En del OT, men jag gillar den här tråden
Citera
2015-11-30, 05:20
Bannlyst
Citat:
Får man fråga vad du satt för och din etnicitet?

Jag har babishpåbrå. Tror ni det var en fördel för mig?

Kommer ihåg när jag blev "en i gänget".
Jag kom på en torsdag strax efter lunch, och när jag hade tittat lite snabbt på rummet så tänkte jag gå ut på balkongen och ta en cigg för att lugna ner mig lite då alla stirrade.
Det kallades till möte samtidigt som jag rökte, och någon hade tydligen smugglat med sig en pinne från gården och kastat in i rummet hos en som skulle mucka 2-3 dagar senare.
Plitarna pratade om påbackning, så det skreks och härjades rätt så friskt på balkongen. Speciellt från en Cobrairakier.
Efter att plitarna hade skingrat mötet så var det lugnt fram tills 17hugget (tror jag), då det var dags för sporthallen.
Jag ville sova, men det fattades en spelare så de lyckades tvinga med mig.
Jag spelade som "semielit" i fotboll redan som 13åring, så några avdankade, rökskadade fångar var inga problem.
Efter sporthallen så kändes det som att jag hade vunnit VM-pokalen åt avdelningen :P

Men det jag vill få sagt är att det kan vara väldigt simpla saker som får igång de första meningarna som sen leder vidare till timmar spelandes Risk och mulle.
Jag hade tur när jag var på väg till häktet, och fick en vårdare med mig i baksätet som jag pratade rätt mycket med.
Jag förklarade att jag inte är den typ av människan som borde sitta i fängelse. Min natur är absolut inte kriminell (även fast jag odlade så är jag ingen råbarkad typ. Ni förstår säkert), och jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla situationen.
Vi kom överens om att jag skulle åka in och se det som en erfarenhet att minnas, stärkas och skrämmas av för att inte falla i livet.
Hittills har det gått bra
Har gått från hemlös, skulder upp över öronen och nerknarkad till pappa, skuldfri och på väg att resa iväg en sväng i världen.

En del OT, men jag gillar den här tråden

grovt nark samt grov misshandel inne på en pissig klass 2a, vilket de försökte få till mordförsök.
Lång häktestid ang narkbrottet och en fin ungdomsrabbat så är man fri!
Detta var nästan 10 år sedan iofs.
Har också gjort en jävla resa, har stabil ekonomi och studerar ett ämne jag brinner för, även om jag fortfarande, som ett "fritidsintresse" pysslar med kriminalitet.

Edit: Nice att du gillar fotboll och är grym på det!

Grattis till dina framgångar!
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-30 kl. 05:23.
Citera
2015-12-01, 02:10
Bannlyst
Läs några sidor bakåt så beskriver jag mer utförligt.
Började givetvis på kumla, vilket imo var nicare än klass2.
Citera
2015-12-10, 20:39
Medlem
Man skulle ju alltid kunna åka ner och ta värvning i franska främlingslegionen.

Då får man ny identitet och man har ett kontrakt på 5år.

Efter det har man en helt ny start i livet, inga skulder, inget straffregister.

5år i legionen eller 3år på kåken.
Nästan samma sak, men efter kåken har man kvar sina "register".
Citera
2015-12-11, 03:55
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devos

Den tiden är förbi när Främlingslegionen tog in folk utan att ställa frågor. Numera kollar de med hemlandet om det finns en lysning. Ingen lösning för att undvika straff således.

Dessutom är legionen ingen lek och pröjsar dåligt. Var nere o kollade deras värvningsbuss i på franska rivieran för några år sen.
Citera
2015-12-11, 06:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devos

#ExConvict har tyvärr rätt i det han säger.
Vill du veta mer om främlingslegionen så kolla gärna den utmärkta tråden (FB) Franska Främlingslegionen, minns jag inte helt fel så hittar du även en hel del nyttiga länkar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in