Citat:
Ursprungligen postat av
DiegoCosta
Tyvärr kompis så tror jag inte att du förstår vad han menar.
Men håll huvudet högt och tänk att du är du och precis som i samhället så finns det både bra folk och dåligt folk innanför murarna.
imo så måste man vara manipulativ och i bland våldsam på en klass 2a,(givetvis inte emot de du vet är reko) om du ej har tur med placeringen som fan.
+ att du måste se skillnad på de som försöker fucka dig och de som är genuint hjälpsamma.(du märker att jag hatar klass 2 va?

)
Det är där de värsta dårarna finns enligt mina erfarenheter, men jag kanske bara har haft otur.
Edit: vi har nog väldigt olika bakgrunder och kommer/har gjort tid för olika brott, så ta inte min sanning för verklighet (det är endast min verklighet och i bland så var jag tvungen att agera som ett cp)...Du kanske klarar dig galant, men en sak är säker, ha alltid ögon i nacken och tro aldrig ej det bästa om folk, trots att de försöker bevisa motsattsen.
Lita på din magkännsla, eller om du är smart nog,, din inteligens att bedömma folk.
Får man fråga vad du satt för och din etnicitet?
Jag har babishpåbrå. Tror ni det var en fördel för mig?
Kommer ihåg när jag blev "en i gänget".
Jag kom på en torsdag strax efter lunch, och när jag hade tittat lite snabbt på rummet så tänkte jag gå ut på balkongen och ta en cigg för att lugna ner mig lite då alla stirrade.
Det kallades till möte samtidigt som jag rökte, och någon hade tydligen smugglat med sig en pinne från gården och kastat in i rummet hos en som skulle mucka 2-3 dagar senare.
Plitarna pratade om påbackning, så det skreks och härjades rätt så friskt på balkongen. Speciellt från en Cobrairakier.
Efter att plitarna hade skingrat mötet så var det lugnt fram tills 17hugget (tror jag), då det var dags för sporthallen.
Jag ville sova, men det fattades en spelare så de lyckades tvinga med mig.
Jag spelade som "semielit" i fotboll redan som 13åring, så några avdankade, rökskadade fångar var inga problem.
Efter sporthallen så kändes det som att jag hade vunnit VM-pokalen åt avdelningen :P
Men det jag vill få sagt är att det kan vara väldigt simpla saker som får igång de första meningarna som sen leder vidare till timmar spelandes Risk och mulle.
Jag hade tur när jag var på väg till häktet, och fick en vårdare med mig i baksätet som jag pratade rätt mycket med.
Jag förklarade att jag inte är den typ av människan som borde sitta i fängelse. Min natur är absolut inte kriminell (även fast jag odlade så är jag ingen råbarkad typ. Ni förstår säkert), och jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla situationen.
Vi kom överens om att jag skulle åka in och se det som en erfarenhet att minnas, stärkas och skrämmas av för att inte falla i livet.
Hittills har det gått bra

Har gått från hemlös, skulder upp över öronen och nerknarkad till pappa, skuldfri och på väg att resa iväg en sväng i världen.
En del OT, men jag gillar den här tråden