Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Hoppas på grand finale. Tycker säsong 2 slutade kasst.
Och så gissar jag på att Rasmus är inblandad på något sätt. Bara en känsla jag fick direkt när jag såg honom nu i denna säsongen.
Ja vad har de funderat ut när det gäller den där falska Rasmus? Vad gissar du?
Citera
2015-11-29, 12:58
Medlem
kauwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Ameh, poliserna har ju hittat henne...:-)

Jag tror jag dör vad pinsamt. Jag har kollat alla avsnitt. Hur kan jag ha missat detta? Hur/när hittade dom henne?
Citera
2015-11-29, 13:11
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Jag tror jag dör vad pinsamt. Jag har kollat alla avsnitt. Hur kan jag ha missat detta? Hur/när hittade dom henne?

i senaste avsnittet, hon låg medvetslös(?) i en byggnad i det där industriområdet där den potentiella mördaren hade jeanette och tog bebisen. sara och henrik hittade henne när de åkte dit och letade efter fler spår (fastän rasmus och teknikerna varit där innan)
Citera
2015-11-29, 13:38
Medlem
kauwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
i senaste avsnittet, hon låg medvetslös(?) i en byggnad i det där industriområdet där den potentiella mördaren hade jeanette och tog bebisen. sara och henrik hittade henne när de åkte dit och letade efter fler spår (fastän rasmus och teknikerna varit där innan)

Ah det måste verkligen ha hänt de fem minuter jag lämnade tv:n. De skulle in i nån byggnad med nytt lås på. Haha. Jaja. Då är hon hittad
Citera
2015-11-29, 14:43
Medlem
Kjell Söder???
Citera
2015-11-29, 14:49
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten

I byggnaden bredvid, anledningen till att de gick in där var för att Henrik såg däckspår - något som antagligen inte var helt lätt att se i mörkret när Rasmus och teknikerna var där.
Citera
2015-11-29, 15:34
Medlem
Jag har ju önskat och blivit bönhörd förut (gällande Marc), vågar man hoppas på en förlupen kula som tar Rasmus av daga, gärna med fortsättning rätt genom pannloben på svenska chefen som pratar som hon har en pinne i röven (Maria Kulle). Fast hon bemödar sig väl inte att gå ut genom dörrarna till polishuset...
Citera
2015-11-29, 16:32
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Jag tror inte att Rasmus har någonting med morden att göra men jag tror däremot att han kommer att göra något på egen hand (igen) vilket kommer att sluta med att han eller någon av hans kollegor mister livet.

Det ska bli intressant att se vad som händer med utredningen omkring Saga. Jag får en känsla av att polischefen kommer till att ta hennes försvar i slutänden. Jag försöker sätta mig in i hur det hade varit om det hade varit verklighet. Undrar om Saga ens hade fått bli polis?! Och om hon nu hade blivit det så hade en internutredning såklart varit på sin plats efter att hon oskyldigt sett till att få sina föräldrar dömda.

Jag har varit så nyfiken över vad som hänt med Henriks familj, hade varit intressant att få reda på det också men tiden räcker säkerligen inte till. Får vi veta det i en säsong 4?

I ett tidigare inlägg var det någon som angav Henrik som potentiell mördare vilket skulle kunna vara fullt möjligt. Kanske har alla offer någonting med Henriks familjs försvinnande att göra? Nu hoppas jag inte att det är så eftersom att jag vill se en säsong 4 som handlar om Henriks familj
Citera
2015-11-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Jag tror inte att Rasmus har någonting med morden att göra men jag tror däremot att han kommer att göra något på egen hand (igen) vilket kommer att sluta med att han eller någon av hans kollegor mister livet.

Det ska bli intressant att se vad som händer med utredningen omkring Saga. Jag får en känsla av att polischefen kommer till att ta hennes försvar i slutänden. Jag försöker sätta mig in i hur det hade varit om det hade varit verklighet. Undrar om Saga ens hade fått bli polis?! Och om hon nu hade blivit det så hade en internutredning såklart varit på sin plats efter att hon oskyldigt sett till att få sina föräldrar dömda.

Jag har varit så nyfiken över vad som hänt med Henriks familj, hade varit intressant att få reda på det också men tiden räcker säkerligen inte till. Får vi veta det i en säsong 4?

I ett tidigare inlägg var det någon som angav Henrik som potentiell mördare vilket skulle kunna vara fullt möjligt. Kanske har alla offer någonting med Henriks familjs försvinnande att göra? Nu hoppas jag inte att det är så eftersom att jag vill se en säsong 4 som handlar om Henriks familj

Jag har också skrivit om att Henrik eventuellt skulle kunna ligga bakom allt. Det hade varit en för uppenbar twist dock. Dessutom lite väl upprepning mot förra säsongen där hennes vän och kollega får fängelse. Dessutom har hon redan förlorat sin chef och vän, så jag tycker att det varit lite väl mörkt till och med för Bron om han har gjort något.
Rasmus är säkert inblandad, men jag tror inte att han är det i morden, utan mer att han vill sätta dit Saga som hämnd.
Citera
2015-11-29, 17:57
Medlem
Laddad inför ikväll, hoppas på ett sjukt oväntat slut!

Hade varit jävligt trist om nu Emil var den ende mördaren å vi redan vet allt.
Citera
2015-11-29, 18:17
Medlem
MrSokratess avatar
Tror cliffhangern till nästa säsong kommer att vara Sagas mordåtal.
En slutscen där hon blir gripen av Rasmus kanske.
Citera
2015-11-29, 19:12
Medlem
Ok. Timmar kvar till sista avsnittet. Det kommer onekligen bli spännande att se hur allt vävs samman. Ser inte fram emot tomrummet efter avslutningen. Sista spekuleringen:

- Rasmus är inte ute efter någon hämnd. För långsökt.
Däremot tror jag att han räddar dagen och får sin upprättelse, alternativt stryker med. Han är trots allt den polis som är närmast händelsens centrum i senaste avsnittet.

- Emil är antingen en av två mördare. Men något säger mig att han är HELT OSKYLDIG.
Mycket tack vare det jag tidigare har berört angående scenen där han gör kopplingar mellan konstverken och morden. Utvecklar det här nedan:

- Freddie Här kommer den stora tvisten som kommer röra om hela säsongen. Jag tror faktiskt att Freddie är hjärnan bakom allt och att "hans" son Jan är den sista pusselbiten för det sista mordet.
Kan inte riktigt förklara hans motiv i nuläget. Men han har genom hela säsongen varit mån om att Jeanette skall hållas inlåst på hans domäner. Inte för att skydda henne, utan för att han behöver hennes son för att slutföra allt. Emil har kidnappat Jan för att rädda honom helt enkelt.
Kan möjligen hans svenska hustru vara hans medhjälpare? Det må vara långsökt, men jag är fullt övertygad om att vi iaf får en sådan tvist i den kalibern ikväll.

- Henrik kommer göra allt för att rädda Saga ikväll. För hon är förmodligen den enda som skulle kunna lösa fallet gällande hans familj. Men något säger mig att Henrik vet mer än vad vi tror om sin familjs försvinnande. Skulle gissa på att vi antingen får ett levnadstecken från familjen ikväll, alternativt något som tyder på att dom är döda. Oavsett tror jag att det kan bli ett underlag för en eventuell fjärde säsong.

- Saga Allt pekar mot att vi antingen får ett öppet slut där vi inte får reda på om hon bli överkörd av tåget eller så får vi ett definitivt slut där hon dör. Tror faktiskt att Bron är över för gott efter den här säsongen. Och blir det så...

...kan vi se Bron som den absolut bästa kriminalserie som har gjorts. Inte bara i Sverige/Danmark. Utan överhuvudtaget. En fjärde säsong skulle bara riskera att seriens status skulle sjunka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in