2015-11-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bra fråga. Spontant kommer jag inte å tänka på nån särskild, eller kanske Rinne/Jansson från ÖSK är realistiskt samt godtagbart.
På tal om detta, hittade Öhrlund ny klubb?
2015-11-29, 02:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
På tal om detta, hittade Öhrlund ny klubb?
Ja han spelar i HJK Helsingfors.
2015-11-29, 04:51
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maralagoy
Owoeri är ju också 28 år, så han lär väl inte säljas vidare utomlands för några enorma summor även om han gör det bra i Häcken.
Är det 28 eller "28"?
2015-11-29, 09:02
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja han spelar i HJK Helsingfors.

Han spelade i HJK. Han har ju varit ute i media och sagt att "ringer AIK så lyssnar jag". Det är klart han vill hem till AIK. Dock vore det sanslöst idiotiskt att plocka in en Örat som på goda grunder är slut om vi nu tappar Carlgren.
2015-11-29, 10:04
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Några timmar gammalt nu, men eftersom ingen skrivit något.

Moon klar för tre år med DIF: http://dif.se/dif-skriver-trearskontrakt-med-seon-min-moon/

Tino-Vaselino klar för fyra år: http://dif.se/tino-kadewere-skriver-pa-for-fyra-ar-med-dif/

Moon känns som en bra breddning av truppen, okej ersättare fram tills att Haris är tillbaka på riktigt och en bättre avbytare än Broberg (pre Örebroflytt).

Tino har väl inte glänst de gånger man sett honom, samtidigt ser man att det finns lite boll i grabben. Kostar han inte för mycket blir det säkert en bra affär på sikt. Han lär inte vara förstaval bredvid Sam så detta är väl en indikation på att Jawo eller Basse lämnar (förutsätter att det kommer in ytterligare en anfallare).

Bra, speciellt att vi fixade Moon. Tino vete fan, verkar ha mycket fotboll i benen och vill så mycket. Kan kanske blomma ut under 2016 om han lär sig att ta det piano med bollen.

Minst en anfallare till måste ju in dock om vi på något mirakulöst sätt lyckas bli av med Jawo. Annars hade det varit spännande med Mrabti som släpande i en 4-4-1-1-uppställning och med Johnson på topp.
2015-11-29, 10:15
Medlem
Cadenzas avatar
Hotaru Yamaguchi, japansk landslagsman ryktas till Malmö. Även mycket indikationer på sistone att Sony är på väg att bli ny huvudsponsor. Kanske kommer han på köpet?
2015-11-29, 10:22
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Hotaru Yamaguchi, japansk landslagsman ryktas till Malmö. Även mycket indikationer på sistone att Sony är på väg att bli ny huvudsponsor. Kanske kommer han på köpet?

Vilka indikationer då? Var det inte Fly Emirates som skulle bli det häromsistens? Samma grundlösa rykten florerar i AIK just nu också, men då Fly Emirates (på grund av träningslägret förmodar jag) och Huawei (förra träningslägret). Nåja.

Sony blöder för övrigt astronomiskt mycket pengar, så det är väl tveksamt om fokus nu ligger på att sondera terrängen för nya sponsorskap. Snarare att hålla skeppet flytande.
2015-11-29, 10:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jaja, vi tar det med ro hoppas jag.
2015-11-29, 10:39
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vilka indikationer då? Var det inte Fly Emirates som skulle bli det häromsistens? Samma grundlösa rykten florerar i AIK just nu också, men då Fly Emirates (på grund av träningslägret förmodar jag) och Huawei (förra träningslägret). Nåja.

Sony blöder för övrigt astronomiskt mycket pengar, så det är väl tveksamt om fokus nu ligger på att sondera terrängen för nya sponsorskap. Snarare att hålla skeppet flytande.
Började med att nån skrev om att det var på gång på svenskafans. Nån vecka senare kommer det upp mobilteman exklusivt för Xperia på MFF:s hemsida. Känns som en liten udda satsning om inte nåt sponsorskap var på gång. Sedan skriver nån annan att Daniel Andersson varit på Sony huvudkontor i Lund i dagarna. Samtidigt ryktena om Hotaru, en rätt ovanlig värvning som visserligen blir mer logisk ifall det är en del av ett sponsorpaket, typ Sony betalar hans lön + övergångssumma eller nåt sånt.

Väldigt vagt, ja, men likväl många indikationer på samma gång. Känns även som mer substans än Fly Emirates, det var helt grundlösa spekulationer ja.
Senast redigerad av Cadenza 2015-11-29 kl. 10:47.
2015-11-29, 10:55
Medlem
Citat:
Började med att nån skrev om att det var på gång på svenskafans. Nån vecka senare kommer det upp mobilteman exklusivt för Xperia på MFF:s hemsida. Känns som en liten udda satsning om inte nåt sponsorskap var på gång. Sedan skriver nån annan att Daniel Andersson varit på Sony huvudkontor i Lund i dagarna. Samtidigt ryktena om Hotaru, en rätt ovanlig värvning som visserligen blir mer logisk ifall det är en del av ett sponsorpaket, typ Sony betalar hans lön + övergångssumma eller nåt sånt.

Väldigt vagt, ja, men likväl många indikationer på samma gång. Känns även som mer substans än Fly Emirates, det var helt grundlösa spekulationer ja.

Jag trodde Ericsson redan var klar som ny huvudsponsor

http://www.telecompaper.com/news/ericsson-to-sponsor-mff-for-five-years--196669

Senast redigerad av The_dude2 2015-11-29 kl. 10:57.
2015-11-29, 11:00
Medlem
svulles avatar
Citat:

Xzperia-erbjudanden har funnits internationellt över veckan nu med Black Friday. Om det nu var denna vecka MFF deklarerade detta. I Sverige är det mig veterligen Tele2 som har erbjudandet.

DA hade väl varit på något spa med Laudrup också, som någon hade sett? Det var precis samma spekulationer i AIK kring Huawei. Någon hade sett Edselius knata in på Huaweis svenska huvudkontor i Kista. Det var naturligtvis skitsnack. Även i det fallet rörde det sig om att Huawei skulle finansiera någon deal med en ung kines vilken tydligen var mycket lovande.

Jag tycker det följer det sedvanliga mönstret ur hur en association görs och sedan blir en universal sanning.
2015-11-29, 11:17
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Xzperia-erbjudanden har funnits internationellt över veckan nu med Black Friday. Om det nu var denna vecka MFF deklarerade detta. I Sverige är det mig veterligen Tele2 som har erbjudandet.
Hittar inget om Black Friday eller Tele2 här, men visst du har kanske rätt
Citat:
DA hade väl varit på något spa med Laudrup också, som någon hade sett? Det var precis samma spekulationer i AIK kring Huawei. Någon hade sett Edselius knata in på Huaweis svenska huvudkontor i Kista. Det var naturligtvis skitsnack. Även i det fallet rörde det sig om att Huawei skulle finansiera någon deal med en ung kines vilken tydligen var mycket lovande.
Skitsnack, eller sprack affären? Väljer hellre att tro på det gamla ordspråket ingen rök utan eld. Sillyn blir så mycket roligare då.
Citat:
Jag tycker det följer det sedvanliga mönstret ur hur en association görs och sedan blir en universal sanning.
Vad bra, då kan vi lägga ner och låsa denna tråden då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in