2015-11-27, 18:02
Medlem
csts avatar
Några timmar gammalt nu, men eftersom ingen skrivit något.

Moon klar för tre år med DIF: http://dif.se/dif-skriver-trearskontrakt-med-seon-min-moon/

Tino-Vaselino klar för fyra år: http://dif.se/tino-kadewere-skriver-pa-for-fyra-ar-med-dif/

Moon känns som en bra breddning av truppen, okej ersättare fram tills att Haris är tillbaka på riktigt och en bättre avbytare än Broberg (pre Örebroflytt).

Tino har väl inte glänst de gånger man sett honom, samtidigt ser man att det finns lite boll i grabben. Kostar han inte för mycket blir det säkert en bra affär på sikt. Han lär inte vara förstaval bredvid Sam så detta är väl en indikation på att Jawo eller Basse lämnar (förutsätter att det kommer in ytterligare en anfallare).
2015-11-27, 18:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kalmar känns som sagt inte alls fel för Abdu, dom behöver ju dessutom djupledsalternativ, deras anfallare känns för det mesta väldigt statiska så han kan nog få sina chanser. Dock ska man nog inte tro att han tar en startplats direkt.

Och det är lite udda med såna hyllningar för Owoeri till Häcken, Owoeri är väl mest bara bra på den långa bollen i djupled, hur många såna bollar slår Häcken en normal allsvensk säsong? 2? Nej, återigen en konstig värvning från deras håll, då hade ju Abdu varit ett bättre alternativ, han hade passat deras spel perfekt i alla fall.
2015-11-27, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kalmar känns som sagt inte alls fel för Abdu, dom behöver ju dessutom djupledsalternativ, deras anfallare känns för det mesta väldigt statiska så han kan nog få sina chanser. Dock ska man nog inte tro att han tar en startplats direkt.

Och det är lite udda med såna hyllningar för Owoeri till Häcken, Owoeri är väl mest bara bra på den långa bollen i djupled, hur många såna bollar slår Häcken en normal allsvensk säsong? 2? Nej, återigen en konstig värvning från deras håll, då hade ju Abdu varit ett bättre alternativ, han hade passat deras spel perfekt i alla fall.

Det slogs rätt många sådana när vi hade Waris. Det har helt enkelt saknats den spelartypen i laget dom senaste åren. Stela gubbar som Rexhepi, Thorvaldsson och Jeremejeff har väl knappt tagit en begåvad djupledslöpning i hela sitt liv? El-Kabir hade väl inte heller det i sitt verktygsbälte med tanke på att han alltid utgick från en extrem vänsterytterposition.

Hursomhelst så ser jag det som ett utmärkt sätt att kunna få mer variation i spelet. Sedan tycker jag att Owoeri är jäkligt duktig på att hålla i bollen, "en hal jävel" som Kaboom beskrev på ett bra sätt. Så att han bara skulle vara en djupledslöpare tycker jag är lite orättvist.
Senast redigerad av trazke 2015-11-27 kl. 19:50.
2015-11-27, 20:36
Medlem
Enligt Daniel Kristoffersson så är Nanne Bergstrand och Hammarbys chefscout Mikael Hjelmberg i Brasilien och tittar på spelare.

Nanne har ju lyckats bra med att hitta spelare i Brasilien tidigare. Samtidigt så sägs det att spelare därifrån är sönderscoutade och dyra. Men Hammarby har pengar nu, samt att många brasilianska klubbar har rätt dålig ekonomi. Dessutom läste jag att den svenska kronan har stigit i värde gentemot brasilianska real, så spelare är relativt billigare jämfört med för några år sedan.
2015-11-27, 20:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Enligt Daniel Kristoffersson så är Nanne Bergstrand och Hammarbys chefscout Mikael Hjelmberg i Brasilien och tittar på spelare.
Vet man vilken position man kollar efter?
2015-11-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vet man vilken position man kollar efter?
Med all säkerhet så är det en anfallare man tittar på. Att de är i Brasilien kommer från den här artikeln: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/jakob-orlovs-flytt-till-bajen-kan-spricka/

Artikeln handlar ju i huvudsak om att Hammarby och Brann inte kommer överens om Orlov. Bajen vill förmodligen betala en väldigt låg summa då Orlov är en högst medioker fotbollspelare. Brann å sin sida betalade 4 miljoner kr när de köpte honom för något år sedan och vill få tillbaka delar av det...

Om vi inte köper Orlov så har vi bara Hallenius på anfallssidan, så någon måste in. Personligen hoppas jag verkligen att vi dumpar Orlov och att Nanne hittar en ny Ari Ferreira i Brasilien.
2015-11-27, 20:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Om vi inte köper Orlov så har vi bara Hallenius på anfallssidan, så någon måste in. Personligen hoppas jag verkligen att vi dumpar Orlov och att Nanne hittar en ny Ari Ferreira i Brasilien.
Joo, ser ju helst att vi dumpar både Orlov och Hallenius. Lite sugen på Pa Dibba dock. Då kan vi plocka in nåt ess från Brasilien som slår hela Allsvenskan med häpnad...
2015-11-27, 20:55
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, ser ju helst att vi dumpar både Orlov och Hallenius. Lite sugen på Pa Dibba dock. Då kan vi plocka in nåt ess från Brasilien som slår hela Allsvenskan med häpnad...

Instämmer, Pa Dibba och random anfallare från Brasilien känns fan så mycket hetare än Orlov och Hallenius.
2015-11-27, 21:00
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det slogs rätt många sådana när vi hade Waris. Det har helt enkelt saknats den spelartypen i laget dom senaste åren. Stela gubbar som Rexhepi, Thorvaldsson och Jeremejeff har väl knappt tagit en begåvad djupledslöpning i hela sitt liv? El-Kabir hade väl inte heller det i sitt verktygsbälte med tanke på att han alltid utgick från en extrem vänsterytterposition.

Hursomhelst så ser jag det som ett utmärkt sätt att kunna få mer variation i spelet. Sedan tycker jag att Owoeri är jäkligt duktig på att hålla i bollen, "en hal jävel" som Kaboom beskrev på ett bra sätt. Så att han bara skulle vara en djupledslöpare tycker jag är lite orättvist.

Exakt så som Owoeri till stora delar spelat i Åtvid, ofta har han ju rent av legat ute och slickat vänsterlinjen i väntan på bollen. Det finns ju dock inget som tyder på att han inte skulle behärska en mer central utgångsposition också. Hur som helst en fin värvning, hade mer än gärna sett honom i ÖSK-tröjan.
2015-11-27, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Exakt så som Owoeri till stora delar spelat i Åtvid, ofta har han ju rent av legat ute och slickat vänsterlinjen i väntan på bollen. Det finns ju dock inget som tyder på att han inte skulle behärska en mer central utgångsposition också. Hur som helst en fin värvning, hade mer än gärna sett honom i ÖSK-tröjan.

Aj fan, hade fått för mig att han för det mesta utgick från central position. Känns lite som ett måste när man spelar med en ensam anfallare.
2015-11-27, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Aj fan, hade fått för mig att han för det mesta utgick från central position. Känns lite som ett måste när man spelar med en ensam anfallare.
Sedan har han förmåga att spela till sig bra lägen men slarvar sista sparken/dragningen.
2015-11-28, 20:43
Medlem
Maralagoys avatar
Owoeri är ju också 28 år, så han lär väl inte säljas vidare utomlands för några enorma summor även om han gör det bra i Häcken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in