Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Kalmar känns som sagt inte alls fel för Abdu, dom behöver ju dessutom djupledsalternativ, deras anfallare känns för det mesta väldigt statiska så han kan nog få sina chanser. Dock ska man nog inte tro att han tar en startplats direkt.
Och det är lite udda med såna hyllningar för Owoeri till Häcken, Owoeri är väl mest bara bra på den långa bollen i djupled, hur många såna bollar slår Häcken en normal allsvensk säsong? 2? Nej, återigen en konstig värvning från deras håll, då hade ju Abdu varit ett bättre alternativ, han hade passat deras spel perfekt i alla fall.
Det slogs rätt många sådana när vi hade Waris. Det har helt enkelt saknats den spelartypen i laget dom senaste åren. Stela gubbar som Rexhepi, Thorvaldsson och Jeremejeff har väl knappt tagit en begåvad djupledslöpning i hela sitt liv? El-Kabir hade väl inte heller det i sitt verktygsbälte med tanke på att han alltid utgick från en extrem vänsterytterposition.
Hursomhelst så ser jag det som ett utmärkt sätt att kunna få mer variation i spelet. Sedan tycker jag att Owoeri är jäkligt duktig på att hålla i bollen, "en hal jävel" som Kaboom beskrev på ett bra sätt. Så att han bara skulle vara en djupledslöpare tycker jag är lite orättvist.