2015-11-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Ditt snack om att ligga på botten och inte ta sig till operativt område + atomubåtar och snorkel tyder helt klart på att du är totalt obildad i frågan.

Somliga av oss med iaf lite mer kunskap säger emot dig men du kan inte ta det som en man.
Du vet inte mer om ubåtar än min dörrmatta.

Ok, det var du som påstod att ubåtarna skulle ligga och trycka på botten. Ganska svårt då om man behöver ta sig 30-40 mil till operationsområdet.

Atomubåtar, vad var fel där.

Snorkel, vad var fel där, menar du att man inte behöver den när man drar igång 2 st 16 cylindriga motorer på vardera minst 60 liters slagvolym.

Berätta för mig vad som är fel, så ska jag förklara.
Citera
2015-11-28, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Heter dom så?
Jag hittar inget!
Citera
2015-11-28, 01:30
Medlem
Citat:
Heter dom så?
Jag skrev in saab d på min dator ( behövde inte skriva mer) och fick genast träff på den här:

http://saab.com/
Citera
2015-11-28, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Jag skrev in saab d på min dator ( behövde inte skriva mer) och fick genast träff på den här:

http://saab.com/
Jamen det är SAAB, dom pysslar inte med sonar! Du pratade om att det var två företag som SAAB ägde?
Citera
2015-11-28, 01:34
Medlem
Citat:
Jamen det är SAAB, dom pysslar inte med sonar! Du pratade om att det var två företag som SAAB ägde?
Jo, SAAB jobbar med bla Sonar.
Citera
2015-11-28, 01:35
Bannlyst
Citat:
Jo, SAAB jobbar med bla Sonar.
aha det visste jag inte, men du nämnde att det var företag som SAAB nu ägde, det är de företagen jag är intresserad av! Vad heter dom?
Citera
2015-11-28, 01:40
Bannlyst
Citat:
Du vet inte mer om ubåtar än min dörrmatta.

Ok, det var du som påstod att ubåtarna skulle ligga och trycka på botten. Ganska svårt då om man behöver ta sig 30-40 mil till operationsområdet.

Atomubåtar, vad var fel där.

Snorkel, vad var fel där, menar du att man inte behöver den när man drar igång 2 st 16 cylindriga motorer på vardera minst 60 liters slagvolym.

Berätta för mig vad som är fel, så ska jag förklara.

Jag förklarade för dig hur ubåtar fungerar under fredstid men du vänder och vrider på det som den idiot du är.

Atomubåtar är nog lite fel i ett innanhav som Östersjön, förklaring onödig.

Snorkel kan upptäckas varav ubåten lär bekämpas.

Det mesta du skriver är fel din okunniga dörrmatta.
Citera
2015-11-28, 01:41
Medlem
Citat:
aha det visste jag inte, men du nämnde att det var företag som SAAB nu ägde, det är de företagen jag är intresserad av! Vad heter dom?
Tog för givet att SAAB sysslade med sonar för de har nämligen fått sådana kontrakt av FMV, hittar dock inget på deras hemsida. Svensk försvarsindustri är ganska rörig då nuvarande SAAB äger många av de gamla företagen.

Amerikansk Sonar tillverkas och utvecklas av de största företagen i världen gällande militär utrustning.
Citera
2015-11-28, 01:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag nämnde att man från Australiens sida funderat på atomdrivna ubåtar, vilket man då har gjort.

Jag härmas inte, men du däremot har klippt in citat från mig så att de fått en annan innebörd.

Du kommer med länkar från tiden efter diskussion om atomdrift.
Det gällde Virginiaklassen, inte atomdrift generellt. Jag skrev i inlägg # 1622:
Finns det någon möjlig kund för A26 i hela världen som du tror skulle överväga en Virginia istället?

Ditt svar var Australien. Men låt se nu då, visa att de gjort det. Inte med någon bloggare eller amerikan som tycker att de borde göra det.

Jag har inte klippt några citat så de fått annan innebörd, Volvo eller Volvo på Hisingen är ju störtlöjligt att haka upp sig på.
Citera
2015-11-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Jag förklarade för dig hur ubåtar fungerar under fredstid men du vänder och vrider på det som den idiot du är.

Atomubåtar är nog lite fel i ett innanhav som Östersjön, förklaring onödig.

Snorkel kan upptäckas varav ubåten lär bekämpas.

Det mesta du skriver är fel din okunniga dörrmatta.
Skriv vad det är fel som jag skriver.

Så i fredstid ska man ligga på botten och trycka när det inte finns någon hotbild, smart, din kompis i flottan var han kock.

Östersjön är djupare jämfört med Persiska viken, det finns ett område i östersjön på minst 40 000 kvadratkilometer som är djupare än 100 meter.

Det är jag som skrivit hur farligt det är att snorkla.

Om du ska anmärka på min kunskap så kan du väl på ett begripligt sätt säga vad som är fel.
Citera
2015-11-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det gällde Virginiaklassen, inte atomdrift generellt. Jag skrev i inlägg # 1622:
Finns det någon möjlig kund för A26 i hela världen som du tror skulle överväga en Virginia istället?

Ditt svar var Australien. Men låt se nu då, visa att de gjort det. Inte med någon bloggare eller amerikan som tycker att de borde göra det.

Jag har inte klippt några citat så de fått annan innebörd, Volvo eller Volvo på Hisingen är ju störtlöjligt att haka upp sig på.
Men det har jag ju förklarat, är du efterbliven eller gör du dig till.

LÄS VAD JAG HAR SKRIVIT.

Jo, i tråden om terrängbilar så citerade du mig så att det fick en annan innebörd, men det har jag redan postat i den tråden.
Senast redigerad av Brunkeberg 2015-11-28 kl. 01:50.
Citera
2015-11-28, 01:49
Bannlyst
Citat:
Tog för givet att SAAB sysslade med sonar för de har nämligen fått sådana kontrakt av FMV, hittar dock inget på deras hemsida. Svensk försvarsindustri är ganska rörig då nuvarande SAAB äger många av de gamla företagen.

Amerikansk Sonar tillverkas och utvecklas av de största företagen i världen gällande militär utrustning.
Tog förgivet, det gör du rätt ofta och nu åkte du dit med brallorna nere. Googling är svårt eller hur

Spelar ingen roll om det är det största eller minsta företagen i världen, skit kan alla göra så det ankommer på användaren och leverantören att se till att grejerna fungerar som tänkt eller bättre än tänkt.

Nu hittade jag något kul
http://www.gdcanada.com/news/archivednews/2011news/may162011-x3562
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in