Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams

Nej gravitation är inte en process.
Det är del i en process när det drar ihop materia och "skapar" saker.
Citat:
Det är en lag eller om du vill ett fenomen. En process är en kedjereaktion där a leder till b och b leder till c och c leder till d. Vad gravitation beträffar existerar den och skapats av den vise endast för att hålla kroppar i universum och på joden på plats, eller dra kroppar mot varandra. Det är med andra ord ingen process. Bra försök men du hade fel precis som vanligt.
Nej, den har skapats av Det Flygande Spaghettimonstret för att skapa planeter där man kan brygga öl och strippklubbar. Sådeså.
Citat:
Att nåt är objektivt innebär att man ser på fenomenet, händelsen på ett sakligt sätt, att man inte tar part och inte låter känslorna bestämma när man fattar ett objektivt beslut. Jag har förklarat för dig att objektiv ondska existerar. Alltså är det ingen som tycker att det är gott att mörda ett barn även om man har sina motiv, tycker man inte att man gör nåt gott. Om vi tar förintelsen som exempel. Det som hände i Tyskland var ondska. Alla människor håller med om det, till och med nazisterna själva. Det säger sig självt. Nazisterna valde ut grupper som de tyckte var onda, skyldiga och kriminella. Nazisterna förstod att det de gjorde var inget gott, utan att det var ondska men motivet var att de mördade onda människor med onda handlingar. Alltså förstod till och med nazisterna att handlingarna de gjorde var ondska men motivet de hade var subjektivt. Nazisterna sade själva många gånger att de ville mörda vissa grupper på det GRYMMASTE SÄTTET. Alltså ondaste sättet. Jag har svårt för att tro att du fattar men jag gör ett försök. Objektiv ondska, sanning, moral existerar.
Inget i ditt exempel är objektiv ondska. Försök igen putte.
Citat:
Frågan är obesvarad i alla fall. Synd att du misslyckas med att besvara min enkla fråga.
Jag har gång på gång besvarat din fråga.
Citat:
Jag skrev att DU måste ta första steget. Hela din existens går ut på det. du skapades just för att känna honom och dyrka honom och erkänna honom. Inte att han skulle känna dig, dyrka dig och erkänna dig. Fattar du? Du måste ta första steget. Sluta lägga ansvaret på andra. Du som människa har ett andligt ansvar, ta vara på det.
Hur vet du det? Nej just ja, det vet du inte. Du inbillar dig bara. Argumentet kvarstår alltså.
Citat:
Är det här ett argument?
Ja.
Läs inlägget och ta reda på det.
Citat:
Självklart är det bevis för en skapare som vi kallar Gud. Saker ploppar inte upp ur intet. Dessa saker kräver att nån skapar de, kontrollerar de, vidmakthåller de.
Så om vi inte vet var någonting kommer ifrån, så är det bevis för Gud? Jösses amalia vilken logik du besitter...
Citat:
Kallar du det för ett argument?
Ja.
Citat:
Uppenbarligen är det du som inte kan läsa och förstå mina texter. Jag skrev från första början att grundämnen ka inte skapas stegvis. silver, guld, metall, helium osv skapades i samma ögonblick som universum skapades.
Nej, det gjorde de inte.
Citat:
Varpå du svarar att tyngre ämnen skapas i stjärnorna. Vi kan inte observera att de gör det.
Det kan vi.
Citat:
Det är endast när en stjärna exploderar som vi kan observera det. Vi kan inte heller se att tyngre ämnen skapas i stjärnorna medan de är vid liv.
Jodå. Vi känner även till processen. Läs på om du vill. Det finns på internet.
Citat:
Jag har bevisat gång på gång. Ni är oförmögna att se det bara.
Du vet inte vad bevis är. Det har du faktiskt bevisat gång på gång.
Citat:
Är du säker på att det är gravitation som skapar planeter? Har detta observerats en enda gång?
Japp. Det har observerats.
Citat:
Solen är inte en process,
Solen orsakar krafter som upprätthåller processer.
Citat:
och inte heller gravitation.
Samma sak.
Citat:
Det existerar objektiv sanning, ondska, godhet, moral.
Nej.
Citat:
Idiot! Jag har förklarat för dig förut varför ögonen omöjligen kan gradvis utvecklats. Vid en give tidpunkt saknades förbindelserna mellan ögonens svarta prickar och de nervtrådar som skickar ljuset till hjärnan. Det området som tolkar ljuset i hjärnan fanns inte där vid en given tidpunkt. det innebär att dessa trådar och förbindelser har skapats stegvis och detta är helt omöjligt. Det innebär en gigantisk förändring för individen eller arten och individen skulle falla på fläcken om nåt sånt hände. Se på denna bild och fundera om en icke vetande icke tänkande process kan skapa dessa trådar och binda samman det med hjärnan.
https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=the+ye+brain&imgrc=mXT5ku8uCF OGmM%3A Om du inte ser ingenjörens arbete bakom detta måste jag tyvärr dumförklara dig. och lär dig.
Det vanligaste kreationistmissförståndet om evolution är att organen skulle ha utvecklats i sin moderna form redan från början. Det är inte sant. Det är ingen som förväntar sig det. Som sagt, även encelliga organismer kan ha ögon.
Citat:
Jag vet inte hur mycket du kan om människokroppen men lär dig en sak och det är att mista förädlingen i en organism förändrar hela organismen till det sämre och slutligen med döden.
Haha, nej, det gör det inte. Exempel. Jag har en tatuering. Jag lever ännu. Exempel. Det finns folk med artificiella hjärtan. De lever.
Citat:
Alla delar i kroppen samarbetar med varandra och information skickas fram och tillbaka ständigt. Om nånting tillkommer i kroppen reagerar hela kroppen med det. En sten som stegvis utvecklas i njurar eller gallan påverkar hela kroppen succesivt till det sämre. Bakterier eller virus som invaderar kroppen påverka kroppen till det sämre. Om en människa får en annan människas hjärta, njure, lunga försöker kroppen stöta dessa delar bort eftersom informationen säger att det är främmande delar i kroppen. Allting i kroppen måste finnas där från första början.
Evolution gör gällande att allting utvecklats tillsammans, inte att saker uppstått här och där i sina nuvarande former. Kom igen nu. Vilka korkade tankar du har.
Citat:
Könsorganen är ett annat exempel. Se på hur kvinnas äggstockar är formade, hur livmodern är formade, slidan osv. Om en del av det hela inte är 100% funktionell kan kvinnan inte bli med barn. Fråga vilken läkare du vill. Enligt dig så utvecklades dessa delar stegvis, alltså en gång i tiden var de inte 100% funktionella.
Nej, det är inte enligt mig. Det är du som inte förstår evolution. Igen.
Citat:
Hjärtat och klaffarna som stängs och öppnas vid varje hjärtslag så att blodet rinner åt rätt håll och inte rinner tillbaka i hjärtkammaren. Hanne och hona för att förökning ska vara möjlig. Bevisen har du överallt. Men människan kropp är ett gott bevis i sig. Sluta lyssna på Sam och Dawkins. Börja med att betrakta människans innersta med videoklipp på Youtube och bilder på nätet. Se och varsebli och den allsmäktiga ingenjören som är den bästa domaren.
https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=m%C3%A4nniskokroppen&imgrc=UN dI-il3aqha8M%3A Se ingenjören. Varje del vittnar om hans allsmäktighet.
Vad naivt och barnsligt. Det här är fantastiskt, det måste finnas en ingenjör som med MAGI skapat sakerna jag blir imponerad av.. Hahaha. Ja visst, och åska kommer från när Tor svingar sin hammare.
Citat:
Just för att han är allsmäktig kan du ha en fri vilja. Ett gott exempel. Du sitter bakom din dator låter datorn välja ett visst bestämt nummer. Nu har makt att påverka den men gör inte det. Du kan också välja att välja ett specifikt nummer själv. Detta har ja redan förklarat för dig. Du har en fri vilja. Gud har makt att påverka dig och Gud har makt att låta dig välja eftersom han har makt över allt. Han är allsmäktig.
Om hans vilja är att jag ska älska och dyrka honom och han är allsmäktig så hade jag redan gjort det. Alltså är han antingen inte allsmäktig eller så vill han inte att jag ska känna till honom. Vilket är det?
Citat:
Hur kan nåt som du inte tror på vara intressant? Hur stort är intresset? Att endast diskutera det?
Ja, att diskutera det.