2015-11-27, 07:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Bevisa för mig att den kvinnan du vuxit upp med är din biologiska mamma.

Falsk analogi.

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-11-27, 07:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du påstår att det finns rum för det men misslyckas med att förklara hur.

Vilket inte betyder att god-of-gaps är sann. Bevisbördan är din.

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-11-27, 09:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
HAHA, Ser du vad du skriver? Du spekulerade just själv. Ska jag använda samma logik som dig? okej. Nej du har fel. bara för att du inte förstår så innebär det inte att det är spekulationer. haha kom in i leken. Börja argumentera för fan.
Du vet inte vad du pratar om. Igen.

Citat:
På vilket sätt? Ditt nicknamn och ditt betande på Flashback och din ivrighet vad religion beträffar är motsägelsefulla. Jag har redan förklarat för dig varför. Du kan bara inte erkänna och säga sanningen varför du är här.
Jag har förklarat sanningen åt dig redan.

Citat:
ÅHH YOU GET ME YOU TIGER! Så du tror inte ens att absoluta sanningar existerar? Är det vad du tror?
Jag tror att från människans perspektiv kan vi inte känna till några sådana. Vi kan bara välja efter vår bästa förmåga vad som är mest rationellt och troligt. Därför föreslår jag rigida analysmetoder baserat i rationalism och skepticism.

Citat:
Men du har hittat den säger du? Jag skulle vara mer än glad att diskutera religion med dig på en helt annan nivå. Men du säger att du har hittat sanningen, att det är evolution. Det är det som är din sanning och nu skriver du att du är intresserad av sanningen. Det ger dubbla budskap. Varför fattar du inte?
Nej, jag har sagt, flera gånger, att det är den mest troliga förklaringsmodellen och till skillnad från religion så är den baserad på fakta och inte vidskepelse.

Citat:
Okej, Kan du bevisa för mig att den kvinnan som du växt upp med är din biologiska mamma som du hela livet trott? Lägg fram bevisen. kan du bevisa din egen existens? Svara på dessa frågor du som är rationalist. Nej jag tror att du inte kan det för att du har hjärntvättats. Allt om den andliga världen är så främmande för dig just för att du har hjärntvättats att tro att allting handlar om den fysiska världen.
Nej, jag har inte hjärntvättats att tro att allting handlar om den fysiska världen, jag har bara inte fått någon anledning att tro att det finns någon icke-fysisk värld förutom möjligen vår egen tankevärld, som ändå inte kan härledas till något annat än våra egna fysiska hjärnor. Det återstår för spiritualister att bevisa att det finns någon sorts andevärld som påverkar vår egen. Det har ännu inte hänt.

Citat:
Ser du vad du skriver? Du gör precis som satan. Han begår ondska och får andra att begå ondska men ändå har han övertygat världen att han inte ens existerar eller att det inte ör han som ligger bakom det onda. Du flyttar på ansvaret hela tiden över andra. Du kommer inte ifrån mina teser. En av de är sant. Jag orkar inte dra upp dom igen men du är här på grund av en av teserna. Du är inte ärlig nog att erkänna vilken tes som är anledningen men nån av de är det definitivt.
Jag gör precis som ett fantasifigment som bara existerar i troendes huvuden? Njae, det tror jag inte. Han har inte övertygat någon, det är bristen på belägg som övertygar.
Dina falska dikotomier övertygar ingen.
Jag har inte varit annat än ärlig med dig och alla andra på det här forumet. Jag behöver inte vara oärlig eftersom jag inte är den som har bevisbördan på mig. Jag tror inte du förstått ens det mest grundläggande ännu.. Även om du inte accepterar att påståenden har bevisbörda bör du acceptera trådstarten som faktiskt ställer ett krav på dig.

Citat:
Va? du behöver vård ärligt talat. Enligt vem är det vidskepelser? enligt dig? Enligt Sam? Enligt Dawkins? Vem ?
Enligt mig, det var jag som skrev det. Självklart är det vidskepelser. Du ber till ett påhitt. Inser du inte det? Du hade lika gärna kunna buga dig åt Mumintrollet eller Spindelmannen och be om välsignelser.

Citat:
HAHA, tolka det ur du vill. Endast genom att använda din fria vilja kan du förneka och inte på grund av evolution eller bevis. Det är just detta jag försöker få er att förstå.
Så Gud är inte allsmäktig. Kul att veta.

Citat:
Vad skapade universum, liv, vatten, solen, jorden, arterna, människan, människans förstånd, frukter, grönsaker, linser, födor, vad smaksatte dom, vad bestämde avståndet mellan jorden och solen, sömn, ljuset, mörker, döden? Evolution? En icke tänkande ovetande process? Tillåt mig att småle.
Javisst. Varför inte? För att du inte förstår hur det skulle ske? Det är inte ett acceptabelt svar. Din okunskap är inte relevant.

Citat:
Jag kom visserligen åt en öm punkt där. Du har misslyckats med att besvara frågan och nu hotar du med att anmäla, gör anmälan, jag anmäler dig också. Inte mig emot. Jag ställer en fråga som har med tråden att göra. Vad driver dig att diskutera ämnet? Vad finns det för alternativ mer än dessa som jag angav? Hur kan du inte se att intresse som svar är motsägelse till allt du ägnat dig åt och presenterat?
Det är inte en öm punkt, du spårar bara ur diskussionen och jag har förvarnat dig om vad jag kommer göra om det fortsätter.
Intresse är inte en motsägelse alls. Det är bara du som inte förstår grundläggande logik.
Citera
2015-11-27, 09:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Enligt dina egna premisser vill jag att du kan bevisa att den kvinnan som du levt med hela livet är din biologiska mor, eller att din egen existens är på riktigt? Lägg fram bevis.

Det är inte trådämnet. Trådämnet är bevisa att Gud existerar, så sätt igång.
Citera
2015-11-27, 10:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du ljuger så jävla hårt. Du har sagt att det existerar alla möjliga bevis för evolution. Du har skickat väggar med texter och artiklar från wikipedia osv om hur sant evolution är, nu säger du att du aldrig har uttalat dig så utan bara sagt att det är den mest troliga förklaringen. Om det existerar bevis som du har hävdat för evolution, så måste evolution vara sant och inte den mest troliga förklaringen. Det är du som behöver 30 sekunders betänketid innan du skriver saker och ting.
Ja, jag har gett dig källor och bevis för evolution. Jag har delat med mig av känd fakta. Det betyder ändå inte att jag sagt att det är någon sorts absolut sanning jag funnit. Jag har flertalet gånger påtalat att det är den mest troliga förklaringen. Du är den som konstant försöker sätta ord i mun på folk bara för att du ska ha lättare att argumentera mot halmgubbar istället för vad folk faktiskt skriver. Det är oärligt, du vet det, men du gör det ändå. Hela tiden. Det är likställt med lögn.

Citat:
Det handlar inte om att vi ska förstå evigheten, utan det handlar om att antingen Gud eller universum måste vara evigt och jag har förklarat varför. Om Gud inte är evig så måste Gud ha en början , har Gud en början så måste Gud ha en skapare, men även denna skapare måste ha en skapare om den inte är evig och så kan vi gå tillbaka i alla oändlighet men det är omöjligt eftersom vi inte kan ha en oändligt antal händelser. Så Skaparen till alltet måste vara evig och också allsmäktig eftersom skaparen är orsaken till allt annat och måste å ha makt över allt annat. Ge mig ett enda alternativ till detta om du har några.
Du har förklarat hur du har tänker, jag har även i detalj förklarat varför dina premisser för din falska dikotomi är fel. Att du inte förstår varför det är fel bryr jag mig inte om.

Citat:
Jag har förklarat för dig varför det är så. Se ovan.
Och jag har redan bemött det.

Citat:
Om partikeln inte är under hans bestämmande så är han inte allsmäktig och det innebär att det är denna partikel som tar allsmäktigheten från honom. Han kan ha makt över allt annat i universum men det räcker med att en enda partikel i universum är utanför hans makt för att göra honom till icke allsmäktig men då uppstår frågan. Var kom partikeln ifrån? Vi är på ruta 1 igen. Antingen en evig och allsmäktig Gud eller ett evigt universum.
Så ditt argument är att han måste vara allsmäktig för att han måste vara allsmäktig? Bra tänkt. Det är inte en förklaring om varför han måste vara allsmäktig för att skapa en partikel. Du sysslar bara med cirkelargumentation. "Det är så för att det är så för att det är så.." Du kommer ingenstans.

Citat:
Du skulle kunna godta vilka definitioner som helst bara du slapp erkänna skaparen. Detta är satans viskningar i dina öron. Du vill till varje pris förneka honom. Vi kan kalla honom för orsaken för all del. Inget fel i det. Men orsaken måste vara evig, allsmäktig och kunna vilja. Har man vilja så kan man också välja, Kan man välja så kan man också välja mellan vara och icke vara. Och Gud sade VAR DET LJUS! Han valde vara istället för icke vara.
Varför måste han vara evig? För att du inte förstår annan tid än den vi känner till.
Varför måste han vara allsmäktig? För att du inte förstår hur det kan fungera utan att gå till magi som lösning.
Varför måste han kunna välja? För att du inte förstår annat än den mest grundläggande kausaliteten och applicerar det på saker bortom ditt förstånd.
Igen är det din okunskap som kontrollerar din "logik".

Citat:
På vilket sätt är detta ett argument?
Jag jag påstått att det är det. Hur är din fråga ett argument? Allt måste inte vara det.

Citat:
Fel analogi. Dominobrickan kan inte jämföras på detta sätt.
Så du VET vad en falsk analogi är? Bra jobbat putte! Men betänk detta. Det är bara relevant om man försöker bevisa något med hjälp av en jämförelse, inte när man försöker förmedla en tanke.
Citat:
Gud fäller inte bara första brickan utan har skapat alla andra brickor och ställt de så att när den första faller så fälls de en efter en i tur och ordning.
Så då sysslar du inte enbart med det kosmologiska argumentet och får en ännu större bevisbörda på dig. Hur vet du att han skapat ALLA brickorna? "Det bara är så"?
Citat:
Fast liknelsen är inte helt riktigt. Men ändå även om vi tar din liknelse måste Gud ha skapat andra dominobrickorna och ställt de i rad. De kan inte skapa sig själva och ställa sig i rad och vänta på att en kraft sig knuffa den första. Gud skapade universum och kan ha gått till på vilket sätt som helst. Teoretiskt är det enkelt. Allt handlar om information. Gud kan ha skapat detta universum av en enda partikel. All info om grundämnen, eld, atomer, matematik, syre, liv, planeter, galaxer osv all info om dessa saker la Gud i denna enda partikeln och gav den ordern att sätta planet i verket var på expanderingen skedde och allt skapades enligt informationen som fanns i partikeln. Precis som händer, ögon, näsa mun, tänder är information som finns i celler och DNA och blir till enligt de infron som finns i cellerna i sperman och ägget. Allting handlar om information.
Du har rätt i att det finns något som man med mycket god vilja kan kalla information i DNA, däremot finns det ingenting som säger att det måste komma från någon gud. Det är vad du konstant saknar i dina argument.
Citera
2015-11-27, 10:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Falskt. De mest väsentliga och relevanta skapades i samma ögonblick som universum skapades. Tid, rum, grundämnen, atomer. Byggstenarna till alltet skapades i samma ögonblick. Så nej universums förhållande var inte annorlunda så som du påstår.
För att du säger det?

Citat:
Men om du vet vad bevis är. Kan du bevisa att den kvinnan du levat med är din biologiska mor? Kan du bevisa att du existerar?
Dina försök till relativism och reträtt till solipsism är rätt gulliga.
Citera
2015-11-27, 10:17
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Enligt vem skapade människan Gud? Enligt dig? Enligt Sam? enligt Dawkins? Jag ställer samma frågor som dessa ''primitiva'' människor ställde. Var kommer universum ifrån? Var kommer livet ifrån? vem skapade människan med alla hennes organ som fyller så vackra och viktiga funktioner. Vem skapade vattenmassorna? Vem skapade arterna? Vem skapade frukterna, grönsakerna? Har du svar på dessa som inte är primitiv? haha Säg för Guds skull inte att icke vetande, icke tänkande processer ligger bakom alltet för då smäller jag av skratt så svett och spott kommer att spruta.
Du ställer ju inte frågorna, du låtsas att du har svaret trots att du baserar det på.. Ingenting.

Citat:
Och vem är du att hävda att dåtidens människor var primitiva. Den världen du lever i la de grunden till idiot. Var det primitiva människor som byggde pyramiderna? kinamuren? Var aztekerna primitiva som byggde så avancerade samhällen? Enligt vilket mått var de primitiva? Filosofiska, vetenskapliga frågor som du felaktigt idag tolkar ställdes av dessa så kallade primitiva människorna. Vem är du att avgöra att dåtidens människor var primitiva när allt pekar på motsatsen,
Klart de var primitiva. De uppfyller definitionen av ordet. Jag säger inte att människan var dummare, bara mindre sofistikerad och mindre vetande.
Citera
2015-11-27, 10:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men lilla du! Jag förstår att du inte kan välja tro och det är inte det jag vill diskutera med dig om.
Kära lilla du. Det var inte dig jag pratade med.
Citat:
Men du tror inte på grund av fel orsaker. Evolution och vi vet inte är inte de riktiga orsakerna till att du inte tror. Jag har inte emot att du förnekar honom. Men det är irriterande när ni kommer och säger att icke vetande icke tänkande processer ligger bakom alltet.
Vi kan observera processerna och ser hur ökande komplexitet ligger bakom allting där energi tillförs, av sig själv. Däremot kan vi inte se någon styrande gudomlig hand. Det finns INGA bevis under all tid människan funnits för några sådana vidskepelser.
Citat:
Grundämnen ka inte skapas stegvis.
Det är precis vad de gör.
Citat:
Vi har redan pratat om varför ögonen, könsorgan hjärtat, lungor osv inte kan skapas stegvis.
Det kan de visst. Du har bara sagt att de inte kan det, utan att grunda det på något. Det finns observerbara exempel på rudimentära organ. Sluta svamla.
Citat:
Ni går så långt och påstår att av ingenting att nånting skapas helt spontant. Lawrence som ska vara en högaktad professor paradoxalt nog, och som tur är av bara ateisterna menade på att saker och ting ploppar upp till existens helt av sig själv ur ingenting och försvinner lika snabbt. Det han glömde var att hans ingenting inte omfattade rummet.
Krauss är bra men han diskuterar en helt annan nivå än den du är inne på. Du är på för djupt vatten.
Citat:
Om du från början hade sagt att du inte vill tro på grund av din fria vilja hade diskussionen varit på n helt annan nivå och jag hade förstått till punkt och pricka.
Nyss skrev du att du förstår att man inte kan välja att tro..
Citat:
Men icke vetande icke tänkande processer är inte orsaken. det fanns människor som avvisade tron och förnekade Gud mitt framför Moses som delade vatten och åstadkom andra mirakel. Det fanns de som ville förgöra Jesus trots alla levande bevis han visade de mitt framför ögonen på folken. Det fanns människor på Muhammeds tid som ville förgöra honom trots att de såg och förstod hans oskyldighet och sanning i det han kom med. Abrahams far ville bränna honom på bål för att han trodde på den allsmäktige. Ateister har funnits i alla tider och till och med bland profeterna som visade klara och tydliga bevis på sin myndighet. De avvisade av fri vilja. Det gör du och alla andra som förnekar också skillnaden är att ni ljuger om att ni har bevis på att ovetande processer ligger bakom det hela.
Absolut inte. Det finns bra belägg för evolution. Det är min ärliga uppfattning och en enorm majoritet av forskare som faktiskt sysslar med det.

Citat:
Det finns mycket som tyder på att de som har tron i hjärtat lever längre, mår bättre, är lyckligare.
Nej, det finns det inte.
Citat:
Men misstaget många gör är att de tror att tron på Gud ska omedelbart leda till materiella vinster. man ska vinna på lotto, man ska få ett bra arbete, man ska tjäna bra med pengar, man ska slippa bli sjuk, man ska skaffa sig för många vänner osv. Det är ett stort misstag. Tron på Gud är precis tvärtemot allt det där ovan. Det är inte synd i sig i ha en snabb bil, ha ett stort hus, ha snygga kläder och vara materialistisk men när människor vill uppnå dessa saker genom tro på Gud begår hon ett väldigt stort misstag. Tron på Gud handlar om själen. Faktum är att många människor med andra religioner mer än judendomen, kristendomen och Islam, också förstått detta. De avsäger sig alla materiella ting med vett och vilja, tar på sig enkla kläder och ägnar sig åt meditation större delen av sina liv, på platser som nästan är oåtkomliga, platser där man inte störs av maskiner bilar osv. När man verkligen hittat tron och har den i hjärtat är det som att suga på en karamell hela tiden.
Det behöver man inte religion eller vidskepelse för att göra.

Citat:
Det finns all anledning. Vi människor består inte bara av kött utan även av en andlighet. Du förstår. 1800 talet har fascinerat mig på många sätt och jag har verkligen fördjupat mig i detta århundrade. Mycket skedde då. Människor på 1800 talets början höll kristendomen varmare om hjärtat i Sverige än vad människorna håller koranen om hjärtat i dag. Sen skedde nåt, industrialiseringen kom igång och man kämpade emot religion på alla håll och fronter, självklart de som hade inflytande. Man bytte bort andlighet mot psykologi. Man degraderade människans värde, hon skulle finnas till produceras, alltså förökas för att kunna producera för att kunna göra de rika rikare. Detta finns fortfarande kvar än idag. Det tar mycket tid för mig och förklara detaljerat vad som hände när man bytte ordet andlighet mot psykologi och vad konsekvenserna blev av detta. Anledning finns men det finns en kraft i världen som vill motarbeta Gud och religion precis som det finns en kraft i världen som vill sprida Guds ord och religion.
Ja, och den kraften kallas intelligens.

Citat:
Berätta gärna för mig vilka fler alternativ finns det mer än :

en evig Gud eller ett evigt universum.
Det är inte jag som ska ge alternativa förklaringar till en du inte kan styrka med evidens. Ditt påstående blir inte mer sant bara för att vi inte vet hur det gått till. Du gör det misstaget hela tiden. Vi vet för lite om hur tid fungerar, hur kvantnivån fungerar, hur universums grundlagar fungerar, för att fastställa premisserna som krävs för att du ska kunna göra ett påstående om början på det universum vi ser idag. Jag tror din hjärna är lite för outvecklad för att förstå att kausalitet inte nödvändigtvis är bunden till de lagar du känner till idag i din egen referensram. Har jag rätt?
Citera
2015-11-27, 10:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Kan du bevisa att den kvinnan du vuxit upp med sen barnsben är din biologiska mamma?
Absolut, men det är inte relevant.

Citat:
Va? jag har sagt att en icke vetande icke tänkande process inte kan skapa olika arter eller universum.
Ja det har du, men du har även gjort påståenden om dess egenskaper. Läs ditt eget inlägg om du inte kommer ihåg.

Citat:
Fel. Vi är människor med ett förstånd som slår alla andra arters. Vi har skapats med informationen att kunna ha ett så avancerat förstånd.
Skapats säger du. Vad har du för belägg för det?

Citat:
Bara om du bevisar för mig att den kvinnan du vuxit upp med är din biologiska mamma?
Tråden handlar inte om min mamma. Läs titeln igen.
Citera
2015-11-27, 11:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej gravitation är inte en process.
Det är del i en process när det drar ihop materia och "skapar" saker.
Citat:
Det är en lag eller om du vill ett fenomen. En process är en kedjereaktion där a leder till b och b leder till c och c leder till d. Vad gravitation beträffar existerar den och skapats av den vise endast för att hålla kroppar i universum och på joden på plats, eller dra kroppar mot varandra. Det är med andra ord ingen process. Bra försök men du hade fel precis som vanligt.
Nej, den har skapats av Det Flygande Spaghettimonstret för att skapa planeter där man kan brygga öl och strippklubbar. Sådeså.

Citat:
Att nåt är objektivt innebär att man ser på fenomenet, händelsen på ett sakligt sätt, att man inte tar part och inte låter känslorna bestämma när man fattar ett objektivt beslut. Jag har förklarat för dig att objektiv ondska existerar. Alltså är det ingen som tycker att det är gott att mörda ett barn även om man har sina motiv, tycker man inte att man gör nåt gott. Om vi tar förintelsen som exempel. Det som hände i Tyskland var ondska. Alla människor håller med om det, till och med nazisterna själva. Det säger sig självt. Nazisterna valde ut grupper som de tyckte var onda, skyldiga och kriminella. Nazisterna förstod att det de gjorde var inget gott, utan att det var ondska men motivet var att de mördade onda människor med onda handlingar. Alltså förstod till och med nazisterna att handlingarna de gjorde var ondska men motivet de hade var subjektivt. Nazisterna sade själva många gånger att de ville mörda vissa grupper på det GRYMMASTE SÄTTET. Alltså ondaste sättet. Jag har svårt för att tro att du fattar men jag gör ett försök. Objektiv ondska, sanning, moral existerar.
Inget i ditt exempel är objektiv ondska. Försök igen putte.

Citat:
Frågan är obesvarad i alla fall. Synd att du misslyckas med att besvara min enkla fråga.
Jag har gång på gång besvarat din fråga.

Citat:
Jag skrev att DU måste ta första steget. Hela din existens går ut på det. du skapades just för att känna honom och dyrka honom och erkänna honom. Inte att han skulle känna dig, dyrka dig och erkänna dig. Fattar du? Du måste ta första steget. Sluta lägga ansvaret på andra. Du som människa har ett andligt ansvar, ta vara på det.
Hur vet du det? Nej just ja, det vet du inte. Du inbillar dig bara. Argumentet kvarstår alltså.

Citat:
Är det här ett argument?
Ja.

Citat:
Vilka?
Läs inlägget och ta reda på det.

Citat:
Självklart är det bevis för en skapare som vi kallar Gud. Saker ploppar inte upp ur intet. Dessa saker kräver att nån skapar de, kontrollerar de, vidmakthåller de.
Så om vi inte vet var någonting kommer ifrån, så är det bevis för Gud? Jösses amalia vilken logik du besitter...

Citat:
Kallar du det för ett argument?
Ja.

Citat:
Uppenbarligen är det du som inte kan läsa och förstå mina texter. Jag skrev från första början att grundämnen ka inte skapas stegvis. silver, guld, metall, helium osv skapades i samma ögonblick som universum skapades.
Nej, det gjorde de inte.
Citat:
Varpå du svarar att tyngre ämnen skapas i stjärnorna. Vi kan inte observera att de gör det.
Det kan vi.
Citat:
Det är endast när en stjärna exploderar som vi kan observera det. Vi kan inte heller se att tyngre ämnen skapas i stjärnorna medan de är vid liv.
Jodå. Vi känner även till processen. Läs på om du vill. Det finns på internet.

Citat:
Jag har bevisat gång på gång. Ni är oförmögna att se det bara.
Du vet inte vad bevis är. Det har du faktiskt bevisat gång på gång.

Citat:
Är du säker på att det är gravitation som skapar planeter? Har detta observerats en enda gång?
Japp. Det har observerats.
Citat:
Solen är inte en process,
Solen orsakar krafter som upprätthåller processer.
Citat:
och inte heller gravitation.
Samma sak.
Citat:
Det existerar objektiv sanning, ondska, godhet, moral.
Nej.

Citat:
Idiot! Jag har förklarat för dig förut varför ögonen omöjligen kan gradvis utvecklats. Vid en give tidpunkt saknades förbindelserna mellan ögonens svarta prickar och de nervtrådar som skickar ljuset till hjärnan. Det området som tolkar ljuset i hjärnan fanns inte där vid en given tidpunkt. det innebär att dessa trådar och förbindelser har skapats stegvis och detta är helt omöjligt. Det innebär en gigantisk förändring för individen eller arten och individen skulle falla på fläcken om nåt sånt hände. Se på denna bild och fundera om en icke vetande icke tänkande process kan skapa dessa trådar och binda samman det med hjärnan. https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=the+ye+brain&imgrc=mXT5ku8uCF OGmM%3A Om du inte ser ingenjörens arbete bakom detta måste jag tyvärr dumförklara dig. och lär dig.
Det vanligaste kreationistmissförståndet om evolution är att organen skulle ha utvecklats i sin moderna form redan från början. Det är inte sant. Det är ingen som förväntar sig det. Som sagt, även encelliga organismer kan ha ögon.
Citat:
Jag vet inte hur mycket du kan om människokroppen men lär dig en sak och det är att mista förädlingen i en organism förändrar hela organismen till det sämre och slutligen med döden.
Haha, nej, det gör det inte. Exempel. Jag har en tatuering. Jag lever ännu. Exempel. Det finns folk med artificiella hjärtan. De lever.
Citat:
Alla delar i kroppen samarbetar med varandra och information skickas fram och tillbaka ständigt. Om nånting tillkommer i kroppen reagerar hela kroppen med det. En sten som stegvis utvecklas i njurar eller gallan påverkar hela kroppen succesivt till det sämre. Bakterier eller virus som invaderar kroppen påverka kroppen till det sämre. Om en människa får en annan människas hjärta, njure, lunga försöker kroppen stöta dessa delar bort eftersom informationen säger att det är främmande delar i kroppen. Allting i kroppen måste finnas där från första början.
Evolution gör gällande att allting utvecklats tillsammans, inte att saker uppstått här och där i sina nuvarande former. Kom igen nu. Vilka korkade tankar du har.
Citat:
Könsorganen är ett annat exempel. Se på hur kvinnas äggstockar är formade, hur livmodern är formade, slidan osv. Om en del av det hela inte är 100% funktionell kan kvinnan inte bli med barn. Fråga vilken läkare du vill. Enligt dig så utvecklades dessa delar stegvis, alltså en gång i tiden var de inte 100% funktionella.
Nej, det är inte enligt mig. Det är du som inte förstår evolution. Igen.
Citat:
Hjärtat och klaffarna som stängs och öppnas vid varje hjärtslag så att blodet rinner åt rätt håll och inte rinner tillbaka i hjärtkammaren. Hanne och hona för att förökning ska vara möjlig. Bevisen har du överallt. Men människan kropp är ett gott bevis i sig. Sluta lyssna på Sam och Dawkins. Börja med att betrakta människans innersta med videoklipp på Youtube och bilder på nätet. Se och varsebli och den allsmäktiga ingenjören som är den bästa domaren. https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=m%C3%A4nniskokroppen&imgrc=UN dI-il3aqha8M%3A Se ingenjören. Varje del vittnar om hans allsmäktighet.
Vad naivt och barnsligt. Det här är fantastiskt, det måste finnas en ingenjör som med MAGI skapat sakerna jag blir imponerad av.. Hahaha. Ja visst, och åska kommer från när Tor svingar sin hammare.

Citat:
Just för att han är allsmäktig kan du ha en fri vilja. Ett gott exempel. Du sitter bakom din dator låter datorn välja ett visst bestämt nummer. Nu har makt att påverka den men gör inte det. Du kan också välja att välja ett specifikt nummer själv. Detta har ja redan förklarat för dig. Du har en fri vilja. Gud har makt att påverka dig och Gud har makt att låta dig välja eftersom han har makt över allt. Han är allsmäktig.
Om hans vilja är att jag ska älska och dyrka honom och han är allsmäktig så hade jag redan gjort det. Alltså är han antingen inte allsmäktig eller så vill han inte att jag ska känna till honom. Vilket är det?

Citat:
Hur kan nåt som du inte tror på vara intressant? Hur stort är intresset? Att endast diskutera det?
Ja, att diskutera det.
Citera
2015-11-27, 11:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Va? Ta din medicin skynda. HAHA. Vatten fryser vid samma punkt överallt i kosmos. Detta har jag sagt.
Hänger du inte med? Trist för dig.

Citat:
Fast det var inte mitt argument. För all del. Det du pratar om är endast vid polarna och inte överallt på mars.
Öh, trycket är detsamma inte beroende på vilken pol utan höjd, men eftersom Mars har ungefär 0,06% av lufttrycket Jorden har så har Mars en kokpunkt som gör att vatten inte kan vara flytande där utan förångas.

Citat:
Vad hindrar dig från att inte delta? Nåt driver dig till det och det är ondska.
När dina fantasier motsägs är det ondska. Självklart.

Citat:
Du har gett mig wikipedia sidor och sagt varsågod läs. Det är inte källa. Det är att kopiera och klistra.
Jag har även gett dig direkta forskningsrapporter i ämnen vi diskuterat. Wikipedia är en bra källa, men det handlar om att stödja sitt argument och inte diskutera i tredje part och absolut inte att bara förmedla åsikter. Jag vet inte vad som är så svårt att förstå.

Citat:
Jag tror jag smällar av. Är det bevis för evolution?
Ett exempel på det. Evolution handlar om att allt liv är besläktat.
Citat:
Den frågan har du inte gjort klar för mig hittills. Du måste först och främst säga var du står. Är evolution fakta, sanning eller är den det mest troliga förklaringen? Du ger dubbla budskap även här. Berätta en gång för alla var du står i frågan. Du är så falsk. Nej evolution är inte fakta och evolution har aldrig existerat. Även en kalkon kan lägga sig på en kycklings ägg och ut kommer ut en fågel. Det är inte evolution. Det innebär helt enkelt att det finns arter som kan korsa gränsen och para sig med varandra och arter som inte kan det.
För att de kommer från en gemensam anfader som är genetiskt näraliggande nog för parning. Det vill säga att båda arterna utvecklats från en och samma art. Det vill säga att arter kan utvecklas från andra arter. Evolutionsteorin är en förklaringsmodell med fakta som stödjer den.
Citat:
Allt i enlighets med Guds information inlagd i alla arternas DNA och RNA. Berätta vad detta säger om min ursprungliga fråga som löd: Varför är det endast människor som har ett avancerat förstånd? och råder över alla andra arter.
För att det är så vi utvecklats och vi är formade av vår miljö och det har varit gynnsamt för oss. Förklara hur du vet att det är en gud som trollat? Det är ju vad tråden handlar om. Erkänn bara att du inte vet utan hittar på.

Citat:
HAHAHAH Fossiler är inte fakta på evolution.
Stegvis morfologi som överenstämmer med geologiska lager och tidsmätning är evidens för just evolution.
Citat:
Men anser du att evolution är fakta, sanning? Jag måste få svar på frågan innan jag slår hål på hela din förklaring. Ena gången säger du att evolution är fakta och sant och ger fossiler och parning mellan olika arter som bevis, andra gånger säger du att evolution är den mest troliga förklaringen. Det är skillnad mellan dessa två påståenden. Vilket stämmer?
Du är bara inte kunnig om vetenskaplig terminologi. Lär dig den så kanske det går lättare.

Citat:
Du är fri att komma med flera alternativ om du har. Idiot.
Det behöver jag inte. Jag behöver bara påpeka att dina premisser är fel och att du därför gör felaktiga slutsatser. Jag har redan bemött din längre förklaring.

Citat:
HAHA, Slå upp ordet vad Sepiritz betyder din idiot. Vet du inte ens ditt eget nicknamn.
Det betyder ingenting. Vad sägs om att du berättar vad det betyder då? Jag vet ju var jag fått det ifrån men det gör inte du.
Citera
2015-11-27, 15:03
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Så lek med din egen skönhet och nej inget är ologiskt. Bara det att du hjärntvättats att tro på ett visst sätt om verkligheten.

Okej så du tror alltså på fullaste allvar att människan har gått runt på jorden i flera miljarder år och alltid sett likadan ut??? Och så snackar du om vad som är logiskt och inte, humor på hög nivå

På tal om hjärnntvätteri så är det nog snarare du som läst för mycket ur en viss bok och lyssnat på tokiga människor och den som borde kallas för hjärntvättad är du själv isåfall.
Senast redigerad av Lothbrok 2015-11-27 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in