2015-11-24, 11:27
Medlem
Här finns kropp & själ från P1 som handlar om cannabis, som sändes idag:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1272

Inte hunnit lyssna själv än, men kropp & själ brukar överlag vara rätt bra och balanserat.

Sen kan man kanske tycka att det är liiite väl genomskinligt när P1 väljer att sända en repris av tendens från 2a juni som heter "ingen förlåter en missbrukare" direkt efter ist för avsnittet de skulle ha sänt, som handlar om sd:s ungdomsförbund....
Citera
2015-11-24, 17:41
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic-Industries

Inte hunnit lyssna själv än, men kropp & själ brukar överlag vara rätt bra och balanserat.

Sen kan man kanske tycka att det är liiite väl genomskinligt när P1 väljer att sända en repris av tendens från 2a juni som heter "ingen förlåter en missbrukare" direkt efter ist för avsnittet de skulle ha sänt, som handlar om sd:s ungdomsförbund....

Jag tyckte det var ett bra program. Inslaget om Emelie var bra, alla sådana inslag leder till att folk får upp ögonen för cannabis fördelar. I studion efteråt så gjorde programledaren gjorde ett bra jobb och ställde kritiska följdfrågor. T.ex när Fred Nyberg sa någonting om att alla heroinister han träffat började med cannabis, så satte hon honom med plats med en kommentar i stil med "Men det här handlar ju om medicinskt användning, heroinmissbruk har väl inget med saken att göra, Du tror väl inte Emelie riskerar att bli heroinist för att hon använder cannabis mot sin fibromyalg?"

Annars tyckte jag till och med att Fred Nyberg var mer balanserad än vanligt. T.ex erkände Nyberg att det finns medicinska effekter som är vetenskapligt bevisade.
Citera
2015-11-24, 20:06
Medlem
Citat:

Bra program, men synd att Nyberg hann dra till med lite gateway-bullshit mot slutet.
Citera
2015-11-25, 11:58
Medlem
Narkomaner bör inte ses som brottslingar, debattartikel av Björn Fries och Christina Gynnå Oguz i Svd

http://www.svd.se/narkomaner-bor-inte-ses-som-brottslingar/om/debatt
Citera
2015-11-25, 18:20
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Narkomaner bör inte ses som brottslingar, debattartikel av Björn Fries och Christina Gynnå Oguz i Svd

http://www.svd.se/narkomaner-bor-inte-ses-som-brottslingar/om/debatt

Bra skrivet. Kul att båda är ex samordnare för narkotika.
Citera
2015-11-25, 18:38
Medlem
jamesdeans avatar
Expertens test: Hur liberal är Liberalerna?

Citat:
Att ett parti i riksdagen byter namn är inget konstigt, det har alla gjort. Men på P4 Gävleborg ville vi testa på hur liberal Liberalerna egentligen är.

Statsvetaren Stig-Björn Ljunggren, känd från tv-programmet "Boston Tea Party" med Filip och Fredrik, gjorde en lista åt eftermiddagsprogrammet.

1. Det ska vara tillåtet att röka marijuana, ja eller nej?
Citera
2015-11-25, 20:52
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:

Bra intressant program och bra slut när mr.Nyberg inte fick sista ordet
Citera
2015-11-26, 17:23
Medlem
Debatt SVT1 ikväll 22.00

Debatt från studion i Göteborg. Del 15 av 17. Debatt om regeringens helomvändning i migrationspolitiken. Dessutom, bör vi avkriminalisera drogmissbruk? Programledare är Kristina Hedberg.

Jag sätter 420 kr på att vi kommer att få flera bevis på hur verklighetsfrånvända svenskar är ikväll...
Citera
2015-11-26, 17:37
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Debatt SVT1 ikväll 22.00

Debatt från studion i Göteborg. Del 15 av 17. Debatt om regeringens helomvändning i migrationspolitiken. Dessutom, bör vi avkriminalisera drogmissbruk? Programledare är Kristina Hedberg.

Jag sätter 420 kr på att vi kommer att få flera bevis på hur verklighetsfrånvända svenskar är ikväll...

Fastän jag brinner för den här frågan så vet jag inte om jag orkar titta, SVT Debatt är så sjukt jobbigt att kolla på. Ett helt rum med människor som skriker på varandra och ingen tillåts tala till punkt... Ted Goldberg ska tydligen vara med iaf, så jag kanske kollar huvudsakligen för att se honom läxa upp folk.
Citera
2015-11-26, 19:51
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Fastän jag brinner för den här frågan så vet jag inte om jag orkar titta, SVT Debatt är så sjukt jobbigt att kolla på. Ett helt rum med människor som skriker på varandra och ingen tillåts tala till punkt... Ted Goldberg ska tydligen vara med iaf, så jag kanske kollar huvudsakligen för att se honom läxa upp folk.

Hav förtröstan min vän. Ted Goldberg skrev på Centrum för Narkotikavetenskap att både Kai Knudsen och Fred Nyberg uteblir denna kväll. Camilla Henemark skulle tydligen vara med, hon var väl med i Army of Lovers tillsammans med Alexander Bard? Känns spontant inte som att man är jordens största knarkkrigare om man är bandpolare med honom.

Tyvärr är det lite för sent för mig men det blir fredagsunderhållning från svt play då.
Citera
2015-11-26, 22:45
Medlem
jamesdeans avatar
Debatten var helt värdelös. Det varade bara i typ 5-10 minuter och ingen lyckades riktigt säga någonting vettigt. Ted Goldberg lyckades inte formulera sig särskilt tydligt, så fastän han hade vettiga saker att säga så kom det inte fram riktigt. Han liksom mumlade i sin amerikanska brytning och man hörde knappt vad han sa. Och den där narkotikapolisen hann säga en jävla massa trams och lögner. Hon sa till exempel att den som söker vård inte riskerar att bli polisanmäld, vilket är helt åt helvete jävla fel. Det var jävligt störigt att se henne sitta och ljuga utan att någon fick sa emot. Och sen hade de två (före detta?) missbrukare som knappt kunde prata överhuvudtaget...
Citera
2015-11-27, 00:15
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Debatten var helt värdelös. Det varade bara i typ 5-10 minuter och ingen lyckades riktigt säga någonting vettigt. Ted Goldberg lyckades inte formulera sig särskilt tydligt, så fastän han hade vettiga saker att säga så kom det inte fram riktigt. Han liksom mumlade i sin amerikanska brytning och man hörde knappt vad han sa. Och den där narkotikapolisen hann säga en jävla massa trams och lögner. Hon sa till exempel att den som söker vård inte riskerar att bli polisanmäld, vilket är helt åt helvete jävla fel. Det var jävligt störigt att se henne sitta och ljuga utan att någon fick sa emot. Och sen hade de två (före detta?) missbrukare som knappt kunde prata överhuvudtaget...

Håller helt med dig här. Debatten var värdelös och kändes mest som en skitnödig sak dom tryggt in en kortare tid bara för att "debattera" pga FNs hårda kritik som riktas mot Sverige på senaste.
Jag tror att det antagligen kommer att sopas under mattan som det ofta görs, men efter det stora UNGASS-mötet, där FN ska gå igenom konventionerna och antagligen kommer det fokuseras mycket mer på harm-reduction metoder och mindre militära/polisiära mot den enskilde missbrukare.

Jag HÅLLER verkligen tummen för det mötet. Sverige har alltid varit FN och USAs bitch så det är väl bara att vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in