Citat:
Det är ändå rätt hopplöst att sia om partiernas storlek utifrån dagens diskussion om volymerna. Än så länge har vi bara hört ord, man bör vänta tills vi har konkreta resultat i volymfrågan. Det är inte så säkert att batikhäxe7K kommer att göra vad som krävs. Åtgärden med de tillfälliga uppehållstillstånden kommer inte att vara tillräcklig, mängder av migranter kommer att bita sig fast på ett eller annat sätt. Samma sak med försörjningskrav, ingen kommer att tillåtas svälta i vårt samhälle.
Så vårt arma land lär även fortsättningsvis få härbärgera stora mängder asylsmarta personer från jordens alla hörn - samtidigt som ekonomin kommer att krisa.
De som tror att SD inte kommer att behövas i framtiden, har ropat hej lite för tidigt.
Så vårt arma land lär även fortsättningsvis få härbärgera stora mängder asylsmarta personer från jordens alla hörn - samtidigt som ekonomin kommer att krisa.
De som tror att SD inte kommer att behövas i framtiden, har ropat hej lite för tidigt.
Det stämmer MSB slår ju larm och även om gränserna stängs idag så är den enorma invandring som redan kommit en kolossal belastning på i princip alla samhällsfunktioner, arbetsförmedlingen undantaget då kanske.
Citat:
Frågan om tillbakaflöden till sjuklövern är intressant. Om SD-väljarna är en slagen kvinna som börjat lite trevande kontakta andra män så är M hustrumisshandlaren som precis sagt "okej, jag skall tillfälligt helt sluta slå dig eftersom du ju är nära att gå sönder". Vissa lockas då in igen men för många krävs mer, för några så spelar det ingen roll om mannen så polisanmäler sig själv, påbörjar terapi och donerar en kvarts miljon till kvinnojouren utan förtroendet är kört i botten i princip för all framtid.
Personligen tror jag på sparsamma tillbakaflöden från SD till 7K. Många lämnar 7K i ilska och jag tror inte den går över så lätt. Jag gissar att man vill se resultat framför mera tomma löften. Kommer resultaten, ja då är det en annan femma.
Jag noterar som många andra att MSM rapportering sedan Löfven/Romsons presskonferens i vissa avseenden är häpnadsväckande öppen.
Citat:
Alright, det fick jag inte med mig. Jag sökte men hittade inget konkret. Varför skulle vi behöva ett avtal med något land för de som vi direktavvisar? Kallar man alltså direktavvisning/icke asylskäl för återvändaravtal?