2015-11-25, 23:38
Medlem
Citat:
=kiss74|55524327]Ja, absolut sanning är nog omöjligt.

Läs en gång till vad du just skrev. Är det absolut sant att absolut sanning är omöjlig? Enligt ditt eget påstående, så ljuger du. Är det sant att absolut sanning är omöjligt? Får se om du förstår detta filosofiska påståendet. Jag är tveksam men låt se.

Citat:
Däremot finns det inget som pekar på att min mor inte är min mor.

Är du säker på att du inte vill intala dig själv för att det skulle göra ont om du skulle gräva i det? Enligt mig finns det allt som pekar på att din mor inte är din mor tills du har gett mig alla bevis på att hon är din mor.

Det kan ju vara så att mina syskon och resten av släkten ljuger för mig, eller att dom också blivit ljugen för. Jag kan dock löra mig om dna, och testa min mor själv. Jag kan komma så nära en absolut sanning som det är möjligt.

Hur vet du att apparaterna som du testar DNA på inte är riggade? Hur vet du att du kan lita på de maskiner som andra människor uppfunnit. Tänk om de gör allt för att dölja för dig att just din mor är din biologiska mor. Kan du bevisa för mig att din mor är din biologiska mor? Lägg fram bevisen i så fall där inga möjligheter till fusk kan existera. Lycka till.

Citat:
Däremot har jag inte sett något som pekar mot en guds existens. Speciellt inte just den guden du tror på. Bara påståenden som du inte kan backa upp. Eller har du någon gud du kan visa upp och som vi kan testa?

Universum, livet, DNA, RNA, vatten, Syre, arterna, människan, förståndet, natt, dag, solen, jorden, frukterna, grönsakerna, linser, bönor, andra födor, fåglar, fiskar, sömn, tiden, rummet, döden, födelsen, rosor, blommor, skogar, trädgårdar, profeterna, heliga böckerna... Allt är bevis på Guds allsmäktighet. Lägg fram dina egna bevis på att just din mor är din biologiska mor och att din ålder är din rätta åldern.
Citera
2015-11-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du kan ge de vilka definitioner du vill men det är möjligt att människor förs bort av osynliga väsen och att osynliga väsen träder in i köttet. Det finns inget konstigt eller absurt med detta.
Men nu gällde det utomjordingar, inte "osynliga väsen". Du verkar ju själv anse att det räcker med att lite människor här och var påstår att de besökt "helvetet", för att du ska tro på det.
Ska du vara konsekvent i ditt tänkande så bör du också tro på alla de som påstår att de blivit kidnappade av gröna utomjordingar och blivit utsatta för övergrepp av dem. De är minst lika många.
Det finns massvis med folk som påstår att de är en reinkarnation av Elvis, tror du på dem också?
Det stora antal människor som påstår att de sett diverse amerikanska presidenter förvandlas till ödlor. Tror du på dem också?

Citat:
Det finns inte ett enda belägg för att din mamma är din biologiska mamma.
Det går att skaffa. Men detta är fortfarande en falsk analogi, av värsta sort.

.

Citat:
Jag har gett dig klipp, berättat för dig att människor dött och kommit tillbaka efter döden och berättat. Är det inte belägg? haha Läs vad jag skriver lillen LÄS!!
Det är på sin höjd undermåliga hörsägen-"belägg", som inte är i närheten av tillräckligt för att man ska kunna rationellt legitimera sitt försanthållande.

Citat:
Det är utan tvekan du som är så dum att du inte ens är medveten om din egen dumhet. Jag har gett dig fakta och belägg varpå du säger att jag ska ge dig mer fakta och belägg. Det existerar en osynlig värld. Mitt belägg är alla människor som kommit i kontakt med den. Vad mer vill du ha som belägg? Vill du ha meterslånga artiklar som handlar om människor som kommit i kontakt med den osynliga världen där de i detalj berättar vad de sett? Vill du se ett program på svenska och engelska som specifikt handlar om den osynliga världen? Jag kan ge de det om du vill. Vill du ha artiklar på människor som detaljerat berättar vad de sett efter döden och kommit tillbaka till livet sedan?
Du får ta och lära dig vad ett bevis är. Youtube-klipp med foliehattar som påstår verklighetsfrämmande saker, utan att presentera belägg, är inte tillräckligt.
Citera
2015-11-25, 23:44
Medlem
Citat:
Läs en gång till vad du just skrev. Är det absolut sant att absolut sanning är omöjlig? Enligt ditt eget påstående, så ljuger du. Är det sant att absolut sanning är omöjligt? Får se om du förstår detta filosofiska påståendet. Jag är tveksam men låt se.

Är du säker på att du inte vill intala dig själv för att det skulle göra ont om du skulle gräva i det? Enligt mig finns det allt som pekar på att din mor inte är din mor tills du har gett mig alla bevis på att hon är din mor.

Det kan ju vara så att mina syskon och resten av släkten ljuger för mig, eller att dom också blivit ljugen för. Jag kan dock löra mig om dna, och testa min mor själv. Jag kan komma så nära en absolut sanning som det är möjligt.

Hur vet du att apparaterna som du testar DNA på inte är riggade? Hur vet du att du kan lita på de maskiner som andra människor uppfunnit. Tänk om de gör allt för att dölja för dig att just din mor är din biologiska mor. Kan du bevisa för mig att din mor är din biologiska mor? Lägg fram bevisen i så fall där inga möjligheter till fusk kan existera. Lycka till.

Universum, livet, DNA, RNA, vatten, Syre, arterna, människan, förståndet, natt, dag, solen, jorden, frukterna, grönsakerna, linser, bönor, andra födor, fåglar, fiskar, sömn, tiden, rummet, döden, födelsen, rosor, blommor, skogar, trädgårdar, profeterna, heliga böckerna... Allt är bevis på Guds allsmäktighet. Lägg fram dina egna bevis på att just din mor är din biologiska mor och att din ålder är din rätta åldern.
Det är just därför jag säger att absolut sanning är omöjlig att uppnå. Men Jag tror inte min mor ör min mor på samma grunder som du tror på gud. Jag har sett andra mödrar. Mina barn har en mor.
Hon är inte ett påhitt i en gammal bok. Även om hon inte är min mor så existerar hon.
Citera
2015-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Sir.|55524398]Teoretiskt sätt skulle jag själv kunna lära mig att utföra ett DNA-test och således själv undersöka det. Men detta är inget extraordinärt påstående, som jag behöver så pass extrema bevis för att hålla för sant, till skillnad från dina verklighetsfrämmande påståenden om en övernaturlig värld.

Hur vet du att apparaterna du använder inte är riggade, när du vill avgöra om DNA? Varför tycker du att mina påståenden är extraordinära? Är det för att det är främmande för dig? Är det för att du har hjärntvättats att tro att endast den fysiska världen är den riktiga? Vari ligger det extraordinära?

Citat:
Skillnaden är att det finns tydliga bevis på att
1)Människor föds
2)Människor ser människor födas och dokumenterar det
3)Jag har fötts
4)De människor som säger sig bevittnat min födsel, är människor som jag känt hela mitt liv och har all anledning att lita på.
Och det viktigaste av allt:
Min påstådda födelsedag är inte ett extraordinärt påstående, det är ett ordinärt

Tycker synd om dig. Du fattade tydligen inte. Lägg fram bevis på att du inte har adopterats. Att din mor är din biologiska mor. Jag vet att du har fötts. Jag har inte frågat om det. Jag sa att du skulle lägga fram bevis på att du fötts av din mor som du vuxit upp med. Har du bevis på att du inte har adopterats bort vid 6 månaders åldern? Har du bevis på att de som du betraktar som släktingar är dina riktiga släktingar? Har du bevis på att de inte gömmer sanningen för dig om att du är adopterad och de vill inte att du ska få veta för att inte såra dig och börja grubbla över dina biologiska föräldrar? Ge mig bevis på att din mor är din biologiska mor. Att människor födds och att du har fötts är inget bevis. Du kan ha fötts av en annan kvinna som var 16 år och inte kunde ta hand om dig därför gav hon bort dig till en annan kvinna som du hela ditt liv betraktat som din biologiska mor. Har du bevis på att det inte är så?

Citat:
Ja, det finns stora skillnader mellan dessa påståenden. Läs svar 1 och 2.

Nix, inga skillnader alls. Skillnaden är att du är trög med att förstå.

Citat:
Med tanke på vad du skrev här nedanför, missuppfattade du vad jag skrev.

Alla dessa människor har mest troligt redan hört talas om platser som paradis och helvete och allt som hör där till. Idén finns redan i huvudet.

Du läser inte vad jag skriver. Hur kan en död hjärna hallucinera? Är du dum eller gör du dig till? Jag skriver om människor som dött, som dödförklarats av läkare. De ha ingen hjärnaktivitet för att kunna hallucinera

Citat:
Varför vissa personer hallucinerar om just dessa saker, är inte jag rätt person att svara på. Men helvete och paradis är knappast de enda eller ens mest vanliga sakerna som folk som är nära att dö hallucinerar om.

Du kan inte svara på det för att du har fel. Om en människa inte tror på ett liv efter döden, hur kan de då börja hallucinera? och hur kan de hallucinera om hjärnan är död? Du är ute på tunn is.

Citat:
I'd Really Rather You Didn't Challenge The Bigoted, Misogynist, Hateful Ideas Of Others On An Empty Stomach.
- The flying spaghettimonster.

Den flyende spaghettimonstret är inte evig. Den fanns inte för 60 år sen. Den skapades av människor, således är den inte evig eller allsmäktig. Fattar du nu skillnaden? Du liksom jag vet mycket väl att detta uppfanns av ateister just för att göra narr av religion men det är en handfull människor. Sådana människor fanns på Moses tid och Jesus tid. Inget konstigt med andra ord. Människor började att tillbe en kossa som var gjord av guld när Moses var och tog emot tavlan, trots att de med egna ögon sett tecken efter tecken som de inte kunde förneka. Att människor tror på den flyende hästen eller spaghettin kan liknas vid människorna på Moses tid som dyrkade den gyllene kalven. Inget konstigt. Gud säger i den heliga koranen:

"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]
"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]

"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]

Förståndet som kan meditera, dyrkan skaparen, kärlek, moral, hopp, hjälpa andra, hålla sig ren och göra gott, mata fattiga, ge av de äger till behövande, skapa och tillverka saker för att göra livet gott och njutbart.
(Min egen förklaring)

"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]

Tro på spaghettimosnter, göra uppror, homosexualitet, ondska, otrohet, mord, rån, hat, avsky, motvilja, motsträvig. ( Min egen förklaring)

Och [minns] att Vi befriade er från Faraos män, som tillfogade er svåra lidanden, dödade era söner och [enbart] skonade era kvinnor - detta var en tung prövning som er Herre lade på er - (49) och [minns] hur Vi klöv havet framför er och räddade er och dränkte faraonerna inför era ögon, (50) och hur Vi kallade Moses till Oss [på Sinai berg] under fyrtio nätter och hur ni i hans frånvaro tog er för att dyrka [den gyllene] kalven och så begick en svår synd. (51) Men ändå efterskänkte Vi därefter er skuld, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (52) Och [minns] att Vi uppenbarade Skriften för Moses och en måttstock varmed rätt kan mätas och skiljas från orätt så att ni fick vägledning, (53) och att Moses sade till sitt folk: "Ni har sannerligen, mitt folk, tillfogat er själva en svår orätt då ni tog er för att dyrka [den gyllene] kalven. Vänd därför åter till er Skapare och visa ett förkrossat sinnelag; det är vad er Skapare finner vara bäst för er." Och Han tog emot er ånger - Han är Den som går den ångerfulle till mötes, den Barmhärtige. (54) Och [minns] att ni sade: "Moses! Vi tror dig inte förrän vi med våra egna ögon får se Gud"; och så drabbades ni där ni stod av [straffets] blixtar. (55) Men Vi återgav er livet, sedan ni varit [som] döda, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (56) Och Vi lät molnen skänka er skugga och gav er manna och vaktlar [till föda och uppmanade er:] "Ät av de goda ting som Vi har skänkt er för ert uppehälle." Och de vållade Oss ingen skada [med sina synder] - de skadade enbart sig själva. (57)

Det ni ateister ägnar er åt är inget nytt under solen. Samma öde går alla icke troende till mötes som et gick för det i gångna tider.
Citera
2015-11-26, 00:09
Medlem
Citat:
=Sir.|55524506]Men nu gällde det utomjordingar, inte "osynliga väsen". Du verkar ju själv anse att det räcker med att lite människor här och var påstår att de besökt "helvetet", för att du ska tro på det.

Har det inte slagit dig att det är osynliga väsen som kommer till den fysiska världen som tar med sig människor, onda väsen som vi kallar för utomjordingar? Jag förstår fortfarande inte varför det enligt dig ska vara absurt att det kan ske, att det är en möjlighet? Onda väsen finns det, och goda väsen finns det som våra ögon inte kan se. Dessa kan dock kollidera med vår verklighet och då blir de synliga för oss.

Citat:
Ska du vara konsekvent i ditt tänkande så bör du också tro på alla de som påstår att de blivit kidnappade av gröna utomjordingar och blivit utsatta för övergrepp av dem. De är minst lika många.
Det finns massvis med folk som påstår att de är en reinkarnation av Elvis, tror du på dem också?
Det stora antal människor som påstår att de sett diverse amerikanska presidenter förvandlas till ödlor. Tror du på dem också?

Jag säger inte att det är absurt i alla fall. Jag tror att det är andra väsen som gör det. Inte arter som lever i en avlägsen planet, utan väsen som tillhör den osynliga världen. Åhhhh!! Att någon påstår att de är Elvis är inte samma sak som osynliga väsen som kolliderat med vår verklighet som fångas på kamera. Eller av människor som dött och varit döda i timmar som sen kommer tillbaka till livet och berättar detaljerat vad de sett. Hur kan du förbise att dina liknelser är inte samma sak som det jag presenterat?!

Citat:
Det går att skaffa. Men detta är fortfarande en falsk analogi, av värsta sort.

Nej, Du kan aldrig lägga fram bevis på att just din mamma är din biologiska mamma. Dina källor som du hämtar information ifrån kan mycket riktigt ljuga för dig. Du fanns inte där i det ögonblicket din pappa hade sex med din mamma, därför kan du inte bevisa att det var just de som tillverkade dig. Vidare kommer du inte ihåg de första månaderna av ditt liv, därför kan du inte heller bevisa att din biologiska mamma inte gav bort dig eftersom hon var för ung för att ta hand om dig eller av andra skäl. Det finns inget som helst bevis för att din mor är din biologiska mor. Du betraktar din mamma som din biologiska mamma endast av god tro, att hon inte ljuger för dig om din härkomst. Förstår du nu de bevis som ni kräver av oss troende beträffande Guds barmhärtighet har lagts fram men ni avvisar de just för att det är enkelt att avvisar bevis eller argumentera emot bevis.

Citat:
Det är på sin höjd undermåliga hörsägen-"belägg", som inte är i närheten av tillräckligt för att man ska kunna rationellt legitimera sitt försanthållande.

Precis som de hörsägen om din ålder och om att din biologiska mamma är den kvinnan som du levt och vuxit upp med?

Citat:
Du får ta och lära dig vad ett bevis är. Youtube-klipp med foliehattar som påstår verklighetsfrämmande saker, utan att presentera belägg, är inte tillräckligt.

Kan du presentera belägg på att din ålder är den riktiga åldern?
Citera
2015-11-26, 00:11
Medlem
Citat:
kiss74|55524529]Det är just därför jag säger att absolut sanning är omöjlig att uppnå.

Är det sant?

Citat:
Men Jag tror inte min mor ör min mor på samma grunder som du tror på gud. Jag har sett andra mödrar. Mina barn har en mor.
Hon är inte ett påhitt i en gammal bok. Även om hon inte är min mor så existerar hon.
Alla barn har en mor men jag frågar om den mamma du levt och vuxit upp med är din biologiska mamma? Hur kan du veta det? Har du bevis?
Citera
2015-11-26, 00:17
Medlem
Citat:
Hur vet du att apparaterna du använder inte är riggade, när du vill avgöra om DNA?
Det kan jag inte ha absolut vetskap om. Det kan man i princip inte ha om någonting.
Men till den grad man kan hävda vetskap om någonting överhuvudtaget, så kan jag på mycket goda grunder hävda att min mor faktiskt är min mor, även om jag inte skulle göra något DNA-test alls.

Citat:
Varför tycker du att mina påståenden är extraordinära? Är det för att det är främmande för dig?
Påståenden om en icke fysisk övernaturlig värld som saknar alla former av belägg, är per definition extraordinära och verklighetsfrämmande.

Citat:
Tycker synd om dig. Du fattade tydligen inte. Lägg fram bevis på att du inte har adopterats. Att din mor är din biologiska mor. Jag vet att du har fötts. Jag har inte frågat om det. Jag sa att du skulle lägga fram bevis på att du fötts av din mor som du vuxit upp med. Har du bevis på att du inte har adopterats bort vid 6 månaders åldern? Har du bevis på att de som du betraktar som släktingar är dina riktiga släktingar? Har du bevis på att de inte gömmer sanningen för dig om att du är adopterad och de vill inte att du ska få veta för att inte såra dig och börja grubbla över dina biologiska föräldrar? Ge mig bevis på att din mor är din biologiska mor. Att människor födds och att du har fötts är inget bevis. Du kan ha fötts av en annan kvinna som var 16 år och inte kunde ta hand om dig därför gav hon bort dig till en annan kvinna som du hela ditt liv betraktat som din biologiska mor. Har du bevis på att det inte är så?
Det är snarare du som inte kan se skillnaden mellan ett extremt ordinärt påstående som "jag vet vem min mor är" och "det existerar en övernaturlig plats som kallas helvetet som människor som enligt en allsmäktig Gud har syndat, hamnar i."
Det är en falsk analogi. När ska du sluta använda dig av logiska felslut?

Citat:
Nix, inga skillnader alls. Skillnaden är att du är trög med att förstå.
Ja, det är alla andra som är dumma, i vanlig ordning.

Citat:
Du läser inte vad jag skriver. Hur kan en död hjärna hallucinera? Är du dum eller gör du dig till? Jag skriver om människor som dött, som dödförklarats av läkare. De ha ingen hjärnaktivitet för att kunna hallucinera
Du får väl fråga en biolog, hjärnforskare eller någon annan som är kunnig inom området.

Citat:
Den flyende spaghettimonstret är inte evig. Den fanns inte för 60 år sen. Den skapades av människor, således är den inte evig eller allsmäktig. Fattar du nu skillnaden? Du liksom jag vet mycket väl att detta uppfanns av ateister just för att göra narr av religion men det är en handfull människor. Sådana människor fanns på Moses tid och Jesus tid. Inget konstigt med andra ord. Människor började att tillbe en kossa som var gjord av guld när Moses var och tog emot tavlan, trots att de med egna ögon sett tecken efter tecken som de inte kunde förneka. Att människor tror på den flyende hästen eller spaghettin kan liknas vid människorna på Moses tid som dyrkade den gyllene kalven. Inget konstigt.
Det flygande speghettimonstret jag tror på, är evigt. Du har ingen anledning att tvivla på detta, enligt din egen bevisstandard.

Citat:
Gud säger i den heliga koranen:
Det flygande spaghettimonstret har talat om för mig att din Gud inte finns.
Senast redigerad av Sir. 2015-11-26 kl. 00:19.
Citera
2015-11-26, 00:32
Medlem
Citat:
Sir.|55524814]Det kan jag inte ha absolut vetskap om. Det kan man i princip inte ha om någonting.
Men till den grad man kan hävda vetskap om någonting överhuvudtaget, så kan jag på mycket goda grunder hävda att min mor faktiskt är min mor, även om jag inte skulle göra något DNA-test alls.

På vilka grunder? Har du bevis på att hon är din biologiska mor? Ge mig de goda grunderna som du har för att hon är din biologiska mor.

Citat:
Påståenden om en icke fysisk övernaturlig värld som saknar alla former av belägg, är per definition extraordinära och verklighetsfrämmande.

Varför det? För att dina sinnen inte kan detektera den? För att Sam säger så? För att Dawkins säger så? Vad finns det för skäl för att tro att den osynliga världen inte är på riktigt när människor i alla åldrar, trosuppfattningar och härkomst kommit i kontakt med den?

Citat:
Det är snarare du som inte kan se skillnaden mellan ett extremt ordinärt påstående som "jag vet vem min mor är" och "det existerar en övernaturlig plats som kallas helvetet som människor som enligt en allsmäktig Gud har syndat, hamnar i."
Det är en falsk analogi. När ska du sluta använda dig av logiska felslut?

Varför är det ett extremt ordinärt påstående? Du har ju inga som helst bevis på att din mor är din biologiska mor. Det är nåt som du har blivit övertygad om. Du kan inte heller bevisa det på nåt sätt att hon är din biologiska mor hur mycket du än leker med ord, faktum kvarstår.

Varför är det konstigt att det existerar en otrevlig plats dit onda människor hamnar? Griper polisen brottslingar? straffar vi inte de genom att låta de ruttna i en liten cell tidens längd beroende på brottet de begått? belönar vi inte de människor som göra nya fynd som är till hjälp för mänskligheten? Varför skulle det vara konstigt med en rättvis Gud som inte behandlar goda och onda människor lika? Varför skulle de som dyrkar och ber med hela sin varelse och själ få samma lön som de som gör uppror och förnekar med hela sin varelse och själ? varför är det konstigt att de som gör gott för goda belöningar och de som gör ont får lön därefter. Det finns inget som är konstigt med det.

Citat:
Ja, det är alla andra som är dumma, i vanlig ordning.

Vilka alla andra? Det är endast en handfull människor. Det är inte alla andra. Försök inte med omvänd psykologi.

Citat:
Du får väl fråga en biolog, hjärnforskare eller någon annan som är kunnig inom området.

En död hjärna kan inte hallucinera. En död hjärna är just död. finito.

Citat:
Det flygande speghettimonstret jag tror på, är evigt. Du har inge

Den fanns ju inte för 60 år sen och detta vet du också. Sluta ljuga för dig själv.

Citat:
Det flygande spaghettimonstret har talat om för mig att din Gud inte finns.

Den uppfanns för 60 år sen av människor som är på samma nivå som du eller de som dyrkade den gyllene kalven på Moses tid eller de som avvisade Jesus eller de som ville förgöra Muhammed. Ni är av samma skrot och korn.

Jag har gett dig Universum, liv, syre, frukter, grönsaker, jorden, solen, vatten, arterna, människan, förståndet, kroppen organ. DNA, RNA, regnskogar, rosor, blommor, trädgårdar, liv och död, man och kvinna, sömn, drömmar, tiden, rummet, ljuset, atom, partiklar, klipp och artiklar om människor som besökt helvetet och paradiset, änglar fångna på video, osynliga väsen som blivit fångna på bild. MYCKET MER. Vilken väg ska du nu slå in på för att beljuga sanningen?
Citera
2015-11-26, 00:33
Medlem
Citat:
Har det inte slagit dig att det är osynliga väsen som kommer till den fysiska världen som tar med sig människor, onda väsen som vi kallar för utomjordingar? Jag förstår fortfarande inte varför det enligt dig ska vara absurt att det kan ske, att det är en möjlighet? Onda väsen finns det, och goda väsen finns det som våra ögon inte kan se. Dessa kan dock kollidera med vår verklighet och då blir de synliga för oss.
Det var ett jävla tjat om "osynliga väsen". Frågan gällde fullt fysiska, naturliga utomjordingar som kommer ner till Jorden i farkoster och kidnappar människor och utsätter dem för övergrepp.
Det finns garanterat fler vittnesmål om dessa påstådda kidnappningar, än vad det finns om "helvetet": tror du baserat på hörsägen att folk råkar ut för dessa kidnappningar av små gröna män, precis som du tror på helvetets existens, på samma grunder?

Citat:
Jag säger inte att det är absurt i alla fall.
I din upplevda verklighet är det absurda normalt och det normala absurt. Det har du fått fram.
Citat:
Jag tror att det är andra väsen som gör det. Inte arter som lever i en avlägsen planet, utan väsen som tillhör den osynliga världen. Åhhhh!! Att någon påstår att de är Elvis är inte samma sak som osynliga väsen som kolliderat med vår verklighet som fångas på kamera. Eller av människor som dött och varit döda i timmar som sen kommer tillbaka till livet och berättar detaljerat vad de sett. Hur kan du förbise att dina liknelser är inte samma sak som det jag presenterat?!
Det är som vanligt med er foliehattar. De verklighetsfrämmande vidskepliga uppfattningarna ni personligen har, är helt i sin ordning att tro på. Det är "de där andra" som är konstiga.

Citat:
Nej, Du kan aldrig lägga fram bevis på att just din mamma är din biologiska mamma. Dina källor som du hämtar information ifrån kan mycket riktigt ljuga för dig. Du fanns inte där i det ögonblicket din pappa hade sex med din mamma, därför kan du inte bevisa att det var just de som tillverkade dig. Vidare kommer du inte ihåg de första månaderna av ditt liv, därför kan du inte heller bevisa att din biologiska mamma inte gav bort dig eftersom hon var för ung för att ta hand om dig eller av andra skäl. Det finns inget som helst bevis för att din mor är din biologiska mor. Du betraktar din mamma som din biologiska mamma endast av god tro, att hon inte ljuger för dig om din härkomst. Förstår du nu de bevis som ni kräver av oss troende beträffande Guds barmhärtighet har lagts fram men ni avvisar de just för att det är enkelt att avvisar bevis eller argumentera emot bevis.
Fortfarande en falsk analogi. Lär dig skilja mellan ett ordinärt påstående och ett extraordinärt och lär dig skilja mellan bra bevis och dåliga bevis.

Citat:
Precis som de hörsägen om din ålder och om att din biologiska mamma är den kvinnan som du levt och vuxit upp med?
Falsk analogi.

Citat:
Kan du presentera belägg på att din ålder är den riktiga åldern?
Falsk analogi.
Citera
2015-11-26, 00:46
Medlem
Citat:
På vilka grunder? Har du bevis på att hon är din biologiska mor? Ge mig de goda grunderna som du har för att hon är din biologiska mor.

Redan gjort. Och det är fortfarande en falsk analogi.

Citat:
Varför det? För att dina sinnen inte kan detektera den? För att Sam säger så? För att Dawkins säger så?
Påtåenden om något övernaturligt som inte ens kan detekteras, är per definition ett extraordinärt påstående. Det säger sig självt.

Citat:
Vad finns det för skäl för att tro att den osynliga världen inte är på riktigt när människor i alla åldrar, trosuppfattningar och härkomst kommit i kontakt med den?
Därför att inga belägg finns, förutom hörsägen. De allra flesta påstådda upplevelser går dessutom att ge en naturlig och därmed mer rimlig förklaring.

Citat:
Varför är det ett extremt ordinärt påstående? Du har ju inga som helst bevis på att din mor är din biologiska mor. Det är nåt som du har blivit övertygad om. Du kan inte heller bevisa det på nåt sätt att hon är din biologiska mor hur mycket du än leker med ord, faktum kvarstår.
Besvarat.

Citat:
Varför är det konstigt att det existerar en otrevlig plats dit onda människor hamnar? Griper polisen brottslingar? straffar vi inte de genom att låta de ruttna i en liten cell tidens längd beroende på brottet de begått? belönar vi inte de människor som göra nya fynd som är till hjälp för mänskligheten? Varför skulle det vara konstigt med en rättvis Gud som inte behandlar goda och onda människor lika? Varför skulle de som dyrkar och ber med hela sin varelse och själ få samma lön som de som gör uppror och förnekar med hela sin varelse och själ? varför är det konstigt att de som gör gott för goda belöningar och de som gör ont får lön därefter. Det finns inget som är konstigt med det
.

Falsk analogi.

Citat:
Vilka alla andra? Det är endast en handfull människor. Det är inte alla andra. Försök inte med omvänd psykologi.
Förlåt mig: alla de som har förmågan att tänka kritiskt, rationellt och logiskt. Dom är naturligtvis dumma.

Citat:
En död hjärna kan inte hallucinera. En död hjärna är just död. finito.
Finns det bevis för att någon har varit helt hjärndöd och sedan blivit återupplivad?

Citat:
Den fanns ju inte för 60 år sen och detta vet du också. Sluta ljuga för dig själv.

Den uppfanns för 60 år sen av människor som är på samma nivå som du eller de som dyrkade den gyllene kalven på Moses tid eller de som avvisade Jesus eller de som ville förgöra Muhammed. Ni är av samma skrot och korn.
Det är ett helt annat spaghettimonster jag tror på. Frukta elden.
Citat:
Jag har gett dig Universum, liv, syre, frukter, grönsaker, jorden, solen, vatten, arterna, människan, förståndet, kroppen organ. DNA, RNA, regnskogar, rosor, blommor, trädgårdar, liv och död, man och kvinna, sömn, drömmar, tiden, rummet, ljuset, atom, partiklar, klipp och artiklar om människor som besökt helvetet och paradiset, änglar fångna på video, osynliga väsen som blivit fångna på bild. MYCKET MER. Vilken väg ska du nu slå in på för att beljuga sanningen?
Arguments from ignorans.

Jag undrar om jag någonsin sett ett inlägg av dig som saknar argumentationsfel.
Citera
2015-11-26, 01:00
Medlem
Citat:
Sir.|55525017]Redan gjort. Och det är fortfarande en falsk analogi.

Inte alls. Om du inte kan bevisa att din egen mor är din biologiska mor, hur kan du då kräva bevis på Guds allsmäktighet? Svara på frågan`? Du har inte bevisat att din mamma är din biologiska mamma. Det går ju inte att bevisa har jag redan förklarat för dig.

Citat:
Påtåenden om något övernaturligt som inte ens kan detekteras, är per definition ett extraordinärt påstående. Det säger sig självt.

På vilka premisser? Du kan endast detektera 7 färger av tusentals möjliga. Är det också ett extraordinärt påstående? Varför är det konstigt med övernaturliga väsen? Berätta.

Citat:
Därför att inga belägg finns, förutom hörsägen. De allra flesta påstådda upplevelser går dessutom att ge en naturlig och därmed mer rimlig förklaring.

På vilka premisser? Samma premisser som du inte kan bevisa din biologiska mamma på?

Citat:
Besvarat.

Du tror det.

Citat:
Falsk analogi.

Där kom det. Grattis. Trodde du hade glömt bort det

Citat:
Förlåt mig: alla de som har förmågan att tänka kritiskt, rationellt och logiskt. Dom är naturligtvis dumma.

Alla tänker vi kritiskt på ett alla annat sätt. Jag tänker kritiskt vad evolution beträffar. Men var kom alltet ifrån. Försök att ge mig ett mer svar än just en allsmäktig Gud. Var så kritisk du bara kan.

Citat:
Finns det bevis för att någon har varit helt hjärndöd och sedan blivit återupplivad?

JA! Under flera timmar tom. Det finns de som har vaknat i kylen. De har dött, läkaren har undersökt kroppen och allting inuti har lagt av hjärna, hjärta lungor osv. Du vet att lik läggs i kylen. Det har hänt att lik har vaknat i kylen timmar efter döden inträdde och vaknat upp och berättat.

Citat:
Det är ett helt annat spaghettimonster jag tror på. Frukta elden.

Berätta om den då mer. Är den allsmäktig?

Citat:
Arguments from ignorans.

Inte alls. Du kan tolka det som så men så är det inte.

Citat:
Jag undrar om jag någonsin sett ett inlägg av dig som saknar argumentationsfel.

Då uppstår frågan: Funderar du aldrig på att det är dig det är fel på eftersom du ser så kallade ''argumentationsfel'' överallt?
Citera
2015-11-26, 01:11
Medlem
Citat:
Inte alls. Om du inte kan bevisa att din egen mor är din biologiska mor, hur kan du då kräva bevis på Guds allsmäktighet? Svara på frågan`? Du har inte bevisat att din mamma är din biologiska mamma. Det går ju inte att bevisa har jag redan förklarat för dig.
Falsk analogi.

Citat:
På vilka premisser? Du kan endast detektera 7 färger av tusentals möjliga. Är det också ett extraordinärt påstående? Varför är det konstigt med övernaturliga väsen? Berätta.

Falsk analogi. Ser du inte skillnaden mellan att påstå att det finns olika färger och att tex döda människor går igen?

Citat:
På vilka premisser? Samma premisser som du inte kan bevisa din biologiska mamma på?
Falsk analogi.

Citat:
Du tror det.

Nej, jag vet det: (FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)

Citat:
Där kom det. Grattis. Trodde du hade glömt bort det
När argumentationsfel begås, så kommer detta påpekas. Det vore dock att föredra om du lärde dig föra ett logiskt resonemang, så vi kan föra en diskussion som leder någon vart.

Citat:
Alla tänker vi kritiskt på ett alla annat sätt. Jag tänker kritiskt vad evolution beträffar. Men var kom alltet ifrån. Försök att ge mig ett mer svar än just en allsmäktig Gud. Var så kritisk du bara kan.
Jag har inget svar. Och det betyder inte att en Gud finns.

Citat:
JA! Under flera timmar tom. Det finns de som har vaknat i kylen. De har dött, läkaren har undersökt kroppen och allting inuti har lagt av hjärna, hjärta lungor osv. Du vet att lik läggs i kylen. Det har hänt att lik har vaknat i kylen timmar efter döden inträdde och vaknat upp och berättat.
Källa på det? Jag kan tyvärr inte lita på ditt ord.

Citat:
Berätta om den då mer. Är den allsmäktig?
Den är evig men inte allsmäktig. Gjord av osynlig pasta som existerar utanför tid och rum. Frukta elden.

Citat:
Inte alls. Du kan tolka det som så men så är det inte.
Är inte en tolkningsfråga i det här fallet. Du kan ju själv läsa definitionen av "argument from ignorans" om du vill:
https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance

Dina fine-tuning påståenden, är inte legitima tills dess att du bevisat att en Gud finns.

Citat:
Då uppstår frågan: Funderar du aldrig på att det är dig det är fel på eftersom du ser så kallade ''argumentationsfel'' överallt?
Faktiskt inte. Faktum är att du är den enda personen jag vet som begår argumentationsfel hela tiden.
Har DU aldrig funderat på att det faktiskt är så att du begår argumentationsfel, med tanke på att jag inte är den enda som påpekar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in