2015-11-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det får du tro på är trams men sanningen kvarstår. Människor över hela världen har besökt det jag kan ge dig provsmaka på osynliga väsen och helvetet och paradiset.

https://www.youtube.com/watch?v=xRSjzY0s0SM

https://www.youtube.com/watch?v=59mRZ1Vj8ZU en före detta ateist

https://www.youtube.com/watch?v=ptel5AVvOUE

https://www.youtube.com/watch?v=RkEHpkqOFNU

https://www.youtube.com/watch?v=X6jcWZeacMg änglar

https://www.youtube.com/watch?v=x4nGdBRcHZM ängel över Jerusalem

https://www.youtube.com/watch?v=vS5kooVFCUo Kritvit ängel.
Tror du på folk som påstår sig ha blivit kidnappade av utomjordingar?
På folk som påstår att de har telepatisk kontakt med utomjordingar?

Människor som påstår sådana absurda saker, finns också över hela världen.
Citera
2015-11-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det är faktiskt du som är idioten här i tråden. Istället för att säga "jag vet inte" på saker ingen kan veta så svarar du "det måste vara Gud". DET är idiotiskt så det skriker om det. Du kan byta ut ordet "gud" mot nästan vad som helst, det blir ändå lika dumt...

Ni är en handfull människor som har hjärntvättats av ateisterna och själva blivit ateister. Er dumhet känner inga gränser.
Citera
2015-11-25, 22:38
Medlem
Citat:
HAHA personliga upplevelser. Det kommer alltid handla om personliga upplevelser. Kan du bevisa att din mor är din biologiska mor? Kan du bevis att du din ålder är den riktiga? Hur kan du hävda att människor oberoende av varandra som sett helvetet, paradiset, änglar, osynliga väsen, inte gäller. Det är människor över hela världen. De tjänar ingenting på att ljuga och de flesta har varit döda då de dödförklarats av en läkare men som sedan vaknat och berättat. Sorj för din själ.
Ja, det går att bevisa vem som är min mor. Men för dig kanske det räcker med att någon säger "jag är mor till dig" och lägger upp det på youtube? Du blir dummare och dummare.....
Citera
2015-11-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jaså, du är utsedd till diktator i den här tråden?
Faktum kvarstår: Att personligen inte vet hur och varför träd och människor existerar, är INTE ett bevis för att det existerar en Gud. Är verkligen detta så oerhört svårt att förstå?
Ser du inte felet i att säga "var kom träden ifrån?" och tro att det per automatik är en Gud som ligger bakom om du inte hittar ett svar?

HAHAH, nej idiot. Det handlar om mer än så. Det pusselbitarna. Det är hela alltet. Tråden, vattnet, luten solen som samarbetar för att producera syre. Detta är pusselbitar som endast är möjligt om en kraft med vilja som är Gud ser till att det blir så. Det finns inget annat alternativ. Faktum är att bevisen existerar över allt. Allting som existerar är pusselbitar som hamnat på rätt ställe, och pusselbitarna kan aldrig komma på rätt plats av ovetande processer. Träden är en del av pusselbitarna. En annan del är vatten, en tredje är solen, en fjärde är avståndet mellan jorden och solen. Pusselbitarna finns överallt i universum.
Citera
2015-11-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det går att bevisa vem som är min mor. Men för dig kanske det räcker med att någon säger "jag är mor till dig" och lägger upp det på youtube? Du blir dummare och dummare.....

Bevisa att just din mor är din mor. Din dumhet känner inga gränser. Lägg fram bevisen att just din mor är din biologiska mor
Citera
2015-11-25, 22:41
Medlem
Citat:
HAHA personliga upplevelser. Det kommer alltid handla om personliga upplevelser. Kan du bevisa att din mor är din biologiska mor?
Ja. Hört talas om DNA-test?
Citat:
Kan du bevis att du din ålder är den riktiga?
Det är inte ett extraordinärt påstående, som dina fantasier om diverse övernaturliga ting, så det är inte relevant. Men visst kan jag bevisa min ålder. Min födsel finns dokumenterad och är bevittnad. Och det är som sagt inte ett extraordniärt påstående, som kräver särskilda bevis.

Citat:
Hur kan du hävda att människor oberoende av varandra som sett helvetet, paradiset, änglar, osynliga väsen, inte gäller. Det är människor över hela världen.
Om dessa människor tidigare inte hade hört talas om koncept som "helvete" och "paradis" och de alla beskrev exakt samma sak, så hade det varit annorlunda. Men så är ju inte fallet.

Citat:
De tjänar ingenting på att ljuga och de flesta har varit döda då de dödförklarats av en läkare men som sedan vaknat och berättat.
Jag tvivlar inte på att många av dessa människor på riktigt har upplevt något. Jag finner det dock mer troligt att det är bla hallucinationer pga syrebrist i hjärnan.
Citera
2015-11-25, 22:47
Medlem
Citat:
HAHAH, nej idiot. Det handlar om mer än så. Det pusselbitarna. Det är hela alltet. Tråden, vattnet, luten solen som samarbetar för att producera syre. Detta är pusselbitar som endast är möjligt om en kraft med vilja som är Gud ser till att det blir så. Det finns inget annat alternativ. Faktum är att bevisen existerar över allt. Allting som existerar är pusselbitar som hamnat på rätt ställe, och pusselbitarna kan aldrig komma på rätt plats av ovetande processer. Träden är en del av pusselbitarna. En annan del är vatten, en tredje är solen, en fjärde är avståndet mellan jorden och solen. Pusselbitarna finns överallt i universum.

Du måste fortfarande påvisa att en Gud ligger bakom dessa saker. Det är helt fantastiskt att du fortfarande tror att din personliga ignorans om hur och varför något finns, är ett bevis för en Gud.
Och sluta upprepa din falska dikotomi. Det är ingen mer än du som tror att den är giltig.
Citera
2015-11-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Tror du på folk som påstår sig ha blivit kidnappade av utomjordingar?
På folk som påstår att de har telepatisk kontakt med utomjordingar?

Människor som påstår sådana absurda saker, finns också över hela världen.

De kan mycket väl vara så att de har blivit bortförda av osynliga väsen. Varför skulle det vara absurt? Är det för att det i din materialistiska värld inte existerar sådant som inte är ofta förekommande eller som låter främmande? Öppna dina vyer. Du har hjärntvättats. Det är möjligt att människor blir bortförda av osynliga väsen. Det är möjligt att osynliga väsen tråder in i köttet, människan dvs. Varför skulle det vara omöjligt? För att Dawkins säger att det inte existerar? varför Sam säger att det inte existerar? Deras osäkerhet i frågan känner inga gränser.

Det finns en fysiskt värld som vi lever och verkar i. Det finns en osynlig icke materialistisk värld där andra väsen med andra lagar existerar i. Det är möjligt att dessa världar krockar med varandra. Gud råder över både världarna. Själen överlever när döden träder in i köttet. Ingenting är konstigt. För dig låter det konstigt för att du sen barnsben intutats och hjärntvättats om att bara det du ser existerar. Dina 5 sinnen är i själva verket skapade endast för att du som individ och arten ska kunna klara sig på jorden. det finns mycket mer där ute som våra sinnen inte kan detektera. Ljus kan du inte se om det övergår en vis styrka. Det kan låta paradoxalt men är sant. Ljud kan du inte höra om det övergår en viss styrka. det kan låta paradoxalt men är sant. Du kan endast detektera 7 olika sorters färger men det existerar tusentals färger du inte kan se. Det du kan få information om via dina 5 sinnen är inte allt. Du är fast i en tre-dimensionell verklighet. Men det kan existera 11- dimensionell verklighet eller ännu komplexare. Mitt råd till dig och alla andra ateister är att vara ödmjuka och fälla tårar när ni hör den vises namn nämnas. Ni kommer bli ytterst besvikna annars.

Endast detta är ett bevis i sig själv. Ett fosters utvecklande från när det består av sperma och hela resan fram till ägget. detta kan du se här. Endast en allsmäktig skapare är kapabel att sätta nåt sånt i verket. Varken människan eller ovetande processer kan skapa en droppe vätska med all information om händer, fötter, ögonen, hjärtat, lungorna, njurar, munnen, örnen osv finnas med, i en enda droppe. Se klippet om hur ett barn blir till fäll några tårar och fall ned i tillbedjan inför universums skapare som du onekligen kommer möta efter ditt jordeliv. Du kommer vara ytterst besviken och skamsen om du förnekar honom. En synd som aldrig förlåts.

https://www.youtube.com/watch?v=GZk4hT7ncv0
Citera
2015-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
De kan mycket väl vara så att de har blivit bortförda av osynliga väsen.
Vem sade något om osynliga väsen? Utomjordingar skrev jag.

Citat:
Varför skulle det vara absurt?
Därför att inte ett enda belägg för deras påståenden existerar.

Citat:
Är det för att det i din materialistiska värld inte existerar sådant som inte är ofta förekommande eller som låter främmande? Öppna dina vyer. Du har hjärntvättats. Det är möjligt att människor blir bortförda av osynliga väsen. Det är möjligt att osynliga väsen tråder in i köttet, människan dvs. Varför skulle det vara omöjligt? För att Dawkins säger att det inte existerar? varför Sam säger att det inte existerar? Deras osäkerhet i frågan känner inga gränser.

Det finns en fysiskt värld som vi lever och verkar i. Det finns en osynlig icke materialistisk värld där andra väsen med andra lagar existerar i. Det är möjligt att dessa världar krockar med varandra. Gud råder över både världarna. Själen överlever när döden träder in i köttet. Ingenting är konstigt. För dig låter det konstigt för att du sen barnsben intutats och hjärntvättats om att bara det du ser existerar. Dina 5 sinnen är i själva verket skapade endast för att du som individ och arten ska kunna klara sig på jorden. det finns mycket mer där ute som våra sinnen inte kan detektera. Ljus kan du inte se om det övergår en vis styrka. Det kan låta paradoxalt men är sant. Ljud kan du inte höra om det övergår en viss styrka. det kan låta paradoxalt men är sant. Du kan endast detektera 7 olika sorters färger men det existerar tusentals färger du inte kan se. Det du kan få information om via dina 5 sinnen är inte allt. Du är fast i en tre-dimensionell verklighet. Men det kan existera 11- dimensionell verklighet eller ännu komplexare. Mitt råd till dig och alla andra ateister är att vara ödmjuka och fälla tårar när ni hör den vises namn nämnas. Ni kommer bli ytterst besvikna annars.

Belägg för dina extraordniära påståenden, tack. Och skippa dina amatörpsykologiska analyser, du skämmer ut dig.

Citat:
Endast detta är ett bevis i sig själv. Ett fosters utvecklande från när det består av sperma och hela resan fram till ägget. detta kan du se här. Endast en allsmäktig skapare är kapabel att sätta nåt sånt i verket. Varken människan eller ovetande processer kan skapa en droppe vätska med all information om händer, fötter, ögonen, hjärtat, lungorna, njurar, munnen, örnen osv finnas med, i en enda droppe. Se klippet om hur ett barn blir till fäll några tårar och fall ned i tillbedjan inför universums skapare som du onekligen kommer möta efter ditt jordeliv. Du kommer vara ytterst besviken och skamsen om du förnekar honom. En synd som aldrig förlåts.

https://www.youtube.com/watch?v=GZk4hT7ncv0
Din personliga ignorans är inte ett bevis för Guds existens. Lär dig logik.
Citera
2015-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Vet vi hur stjärnor kommit till existens? Kan vi observera när en stjärna kommer till existens? Snacka för dig själv. Vet vi var pricken som expanderade kom ifrån? Vet vi hur frukterna skapats? hur grönsaker skapats? Evolution är inte rätt svar.

Att du förnekar vetenskapliga faktum, är inte mitt problem.
Citera
2015-11-25, 23:08
Medlem
Citat:
Bevisa att just din mor är din mor. Din dumhet känner inga gränser. Lägg fram bevisen att just din mor är din biologiska mor
Varför ska jag bevisa det för dig?
Citera
2015-11-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför ska jag bevisa det för dig?

Förmodligen därför att Herr.Trams tror att det går att likställa ordinära påståenden med extraordinära påståenden.
Han klarar uppenbarligen inte av att se skillnad mellan att påstå att det existerar ett helvete dit döda människor som har "syndat" kommer och att påstå att man vet vem ens biologiska mor är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in