2015-11-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vad godtar du som bevis? Är universum ett bevis? ett jorden ett bevis? är människan själv ett bevis?
Nej, det är fortfarande arguments from ignorans.

Citat:
Är människors berättelser som besökt helvetet och paradiset ett bevis?
Är människors berättelser som sett osynliga väsen bevis? Är människor som sett änglar bevis?
Nej, det är påstådda personliga upplevelser som är omöjliga att verifiera.

Citat:
Vad TAR du som bevis?
Börja med att slå upp ordet "bevis" i en ordbok (inte din egenkonstruerade) så du får klart för dig vad ett bevis faktiskt är.
Citera
2015-11-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Om du läser vad jag skrivit så ser du att det står att det är jag som har konstruerat 1. Om du tittar på min avatar som jag tillfälligtvis lagt dit så ser du ett exempel på en sådan oändlig 1. Men innan jag förklarar något djupare för någon vill jag se att någon förstår vad jag skriver om det enklare. Än har jag inte sett det.

Det finns inget mer att förstå. Antingen är detta eviga 1 som du talar om är evigt och alltid existerat eller så har den en skapare som måste vara evig. Nåt måste vara evigt eftersom inget kan skapa sig själv. 0= ingenting. Ett evigt ingenting leder just till ett evigt ingenting.
Citera
2015-11-25, 22:02
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Är människor som sett änglar bevis? Vad TAR du som bevis?

En människa som tagit en bild på en ängel borde då finnas. Eller änglar fastnar såklart inte på bild? Du är för lågbegåvad för att begripa att väldigt mycket är inget annat än inbillning och lurendrejeri. Det är väl självklart att inga människor besökt något helvete eller "paradiset". Återigen trams....
Citera
2015-11-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Fan vad tröttsamt att du inte förstår att din personliga ignorans om hur saker och ting fungerar eller varför något existerar, inte är ett bevis för en Gud.
Du måste påvisa en koppling mellan det du inte förstår och en Gud. Annars kan man byta ut ordet "Gud" mot precis vad som helst.

Jag förstår inte hur och varför träd kom till, därför existerar det en osynlig enhörning som skapade träden.

Idiot. Jag skrev klart och tydligt i inlägget detta 'kom inte och säg att ''bara för att vi inte vet'' eller ''bara för att du inte förstår''. Men du begår exakt det misstaget som jag skriver att ni inte ska göra. Läser ni mina inlägg ens?
Citera
2015-11-25, 22:14
Medlem
Citat:
Vad godtar du som bevis? Är universum ett bevis? ett jorden ett bevis? är människan själv ett bevis? Är människors berättelser som besökt helvetet och paradiset ett bevis? Är människors berättelser som sett osynliga väsen bevis? Är människor som sett änglar bevis? Vad TAR du som bevis?
Folk har sett ufon, bigfoot, lochness-monstet och allt möjligt. Hur ser du på deras bevis?
Citera
2015-11-25, 22:15
Medlem
Citat:
Idiot. Jag skrev klart och tydligt i inlägget detta 'kom inte och säg att ''bara för att vi inte vet'' eller ''bara för att du inte förstår''. Men du begår exakt det misstaget som jag skriver att ni inte ska göra. Läser ni mina inlägg ens?
Är du på riktigt? Du kan inte bestämma vad folk ska svara. Är det saker man inte vet, så svarar man "jag vet inte". Man hittar inte på ett svar, så som du gör.
Citera
2015-11-25, 22:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Det är faktiskt du som är idioten här i tråden. Istället för att säga "jag vet inte" på saker ingen kan veta så svarar du "det måste vara Gud". DET är idiotiskt så det skriker om det. Du kan byta ut ordet "gud" mot nästan vad som helst, det blir ändå lika dumt...
Citera
2015-11-25, 22:21
Medlem
Citat:

Jaså, du är utsedd till diktator i den här tråden?
Faktum kvarstår: Att personligen inte vet hur och varför träd och människor existerar, är INTE ett bevis för att det existerar en Gud. Är verkligen detta så oerhört svårt att förstå?
Ser du inte felet i att säga "var kom träden ifrån?" och tro att det per automatik är en Gud som ligger bakom om du inte hittar ett svar?
Citera
2015-11-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det är faktiskt du som är idioten här i tråden. Istället för att säga "jag vet inte" på saker ingen kan veta så svarar du "det måste vara Gud". DET är idiotiskt så det skriker om det. Du kan byta ut ordet "gud" mot nästan vad som helst, det blir ändå lika dumt...

Det ironiska är ju att många av hans exempel är sådant som vi faktiskt vet hur de fungerar och hur de kom till existens.
Det är lika bisarrt som när jubelidioten Bill O'reilly satt i TV och sade "Tide goes in, tide goes out. You can't explain that", som ett bevis för Guds existens.
Citera
2015-11-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
En människa som tagit en bild på en ängel borde då finnas. Eller änglar fastnar såklart inte på bild? Du är för lågbegåvad för att begripa att väldigt mycket är inget annat än inbillning och lurendrejeri. Det är väl självklart att inga människor besökt något helvete eller "paradiset". Återigen trams....

Det får du tro på är trams men sanningen kvarstår. Människor över hela världen har besökt det jag kan ge dig provsmaka på osynliga väsen och helvetet och paradiset.

https://www.youtube.com/watch?v=xRSjzY0s0SM

https://www.youtube.com/watch?v=59mRZ1Vj8ZU en före detta ateist

https://www.youtube.com/watch?v=ptel5AVvOUE

https://www.youtube.com/watch?v=RkEHpkqOFNU

https://www.youtube.com/watch?v=X6jcWZeacMg änglar

https://www.youtube.com/watch?v=x4nGdBRcHZM ängel över Jerusalem

https://www.youtube.com/watch?v=vS5kooVFCUo Kritvit ängel.

Om du kunde se förnekarna av sanningen när änglarna i dödsögonblicket tar emot deras själar och slår dem i ansiktet och i ryggen.12

Om du kunde se de orättfärdiga när de ligger för döden och änglarna sträcker ut händerna [mot dem och ropar]: ”Låt själen fara! I dag skall ni få lida ett förnedrande straff för de lögner ni yttrade om Gud och för att ni av högmod vägrade att lyssna till Hans budskap.”13

Och när skräcken [efter uppståndelsen] har släppt sitt grepp om deras hjärtan, skall de fråga [varandra]: ”Vad sade er Herre till er?’ – och få svaret ‘Sanningen; Han är den Höge, den Väldige.”14 [Koranen]
Citera
2015-11-25, 22:33
Medlem
Citat:
Det ironiska är ju att många av hans exempel är sådant som vi faktiskt vet hur de fungerar och hur de kom till existens.
Det är lika bisarrt som när jubelidioten Bill O'reilly satt i TV och sade "Tide goes in, tide goes out. You can't explain that", som ett bevis för Guds existens.

Vet vi hur stjärnor kommit till existens? Kan vi observera när en stjärna kommer till existens? Snacka för dig själv. Vet vi var pricken som expanderade kom ifrån? Vet vi hur frukterna skapats? hur grönsaker skapats? Evolution är inte rätt svar.
Citera
2015-11-25, 22:35
Medlem
Citat:
Nej, det är fortfarande arguments from ignorans.

Nej, det är påstådda personliga upplevelser som är omöjliga att verifiera.

Börja med att slå upp ordet "bevis" i en ordbok (inte din egenkonstruerade) så du får klart för dig vad ett bevis faktiskt är.

HAHA personliga upplevelser. Det kommer alltid handla om personliga upplevelser. Kan du bevisa att din mor är din biologiska mor? Kan du bevis att du din ålder är den riktiga? Hur kan du hävda att människor oberoende av varandra som sett helvetet, paradiset, änglar, osynliga väsen, inte gäller. Det är människor över hela världen. De tjänar ingenting på att ljuga och de flesta har varit döda då de dödförklarats av en läkare men som sedan vaknat och berättat. Sorj för din själ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in