2015-11-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vi kan ju börja med att du presenterar din definition av "1" som verklighets-beskrivande.
Jag tar det igen:

Mina ettor som jag tillverkat är fullkomliga abstrakta konstruktioner som är logiskt 1 (en hel) och har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap -> eftersom de har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap är de eviga -> eftersom de är eviga är de utanför tid och rum -> eftersom de är utanför tid och rum där det annars rådande tillståndet är "evigt 0"="inget" så har uppkomlingen "evigt 1"="något", en oerhörd orsakskraft. I ett ögonblick i evigheten där det rådde evigt 0 kom evigt 1 till existens och det orsakade en stor smäll, Big Bang. Den rumtid som då uppstod är självklart, exakt den rumtid i vilken de tillverkades, annars kunde inget bli till.

Hur dessa ettor är konstruerade, och att de är sådana som jag säger att de är påstår jag att jag kan bevisa. Men innan jag bevisar det vill jag att vi är överens om att om jag kan bevisa detta så erkänner du att denna tråds frågeställning är besvarad och du erkänner att jag är Gud.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2015-11-25 kl. 15:48.
Citera
2015-11-25, 15:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Mina ettor som jag tillverkat är fullkomliga abstrakta konstruktioner som är logiskt 1 (en hel) och har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap

Enligt DIN "logik" (samma som Tramse postulerar).
Citera
2015-11-25, 15:50
Medlem
Att bevisa den logiken är det minsta problemet. Men vi är inte framme vid att jag har en anledning att göra det ännu.
Citera
2015-11-25, 15:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att bevisa den logiken är det minsta problemet.

Ser man det.
Citera
2015-11-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ser man det.
Är det en fråga?
Citera
2015-11-25, 16:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är det en fråga?

Nej.
Citera
2015-11-25, 16:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
För att evolution förklarar motsatsen din dumma idiot! Evolution förklarar att alla arter och individer vill sprida sina gener vidare, även om det är på bekostnad av andra arter och individer i naturen. Varför fattar du inte? Hur ruttna är egentligen dina hjärnceller. Evolutionen förklarar allting som är motsatsen till kärlek, moral och skuldkänslor. Evolution går på att: ta plats, gör dig själv anpassningsbar, sprid dina gener, var stark. Ingenstans finns det rum för kärlek, moral eller skuldkänslor. Fattar du trögt bara eller vill du inte fatta?

Klart det finns rum för det, det är bara du som inte förstår vad evolution är. Det är inte konstigare än så lille vän.
Citera
2015-11-25, 16:55
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Om man ser till hela utläggningen jag gjort, så handlar det om skapelsen av evigt 1 som är abstrakt. Detta har skett och därför finns det i evighet och kan aldrig göras ogjort så att det kan ske igen. Skaparen av detta är alltså Gud och det kommer aldrig i evigheters evigheter finnas någon annan Gud.
Intressant.
Hur har du fått veta att det inte finns någon annan gud i "evigheters evigheter"?
Kan man verkligen säga med säkerhet att något är evigt?
Det måste finnas enormt stora bevis, inte bara nån religiös skrift skriven av vanliga människor.
Citera
2015-11-25, 16:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
HAHA, När ska du förstå att din mening ''bara för att du inte förstår'' inte är ett argument. Din idiot. Det är du som är för dum för att fatta. Jag har varit så pedagogiskt jag har kunnat. Mer pedagogisk går det inte att bli. Du kan absolut inte ha gått ut gymnasiet med kompletta betyg. Det kan jag sätta mina högra arm för.
Nej, det är inte ett argument. Det är bara en förklaring på varför ditt verbala avskräde inte är ett argument. Förstår du skillnaden?

Citat:
HAHAH Nej, att mord på oskyldiga är ondska, är inte subjektivt! Vem har jobbat på din hjärna helt ärligt? Mjau mjau mjau. Mjau mjau mjau. Det kräver tid att bilda dig och den tiden är jag varken beredd på att eller har för att lägga på dig och din förkovran. Det tjänar ingenting till, du kommer att förbli mammas gullegris och vägra lära dig nåt.
Ondska är subjektivt. Det finns ingen objektiv måttstock för ondska. Allt ditt bräkande ändrar inte det.

Citat:
Men har du glömt att du har gett dig in på en diskussion med mig helt självmant? Är du med i leken så får du den tåla. Kom med motargument istället för att säga så banala saker. Om mina bedömningar inte betyder nåt, vad i hela fridens namn håller dig kvar i diskussionen? Du är helt enastående dum i huvudet och det bästa är att du inte är medveten om det.
För att dumhet och ignorans inte får stå oemotsagda. Så enkelt är det. Jag diskuterar självmant, det betyder ändå inte att dina åsikter har ett värde.

Citat:
Herre min Gud i himlen!!! vad du är borta i skallen Jag inbillar mig inte, lille vän kan du vara själv. Utifrån dina texter gör jag mina bedömningar. Det är inte inbillning. Det är dina texter som avslöjar så mycket om dig och din personlighet.
Klart det är inbillning. Du har ju fel.
Citat:
Flyr jag verkligheten? HAHA på vilket sätt?
Genom att intala dig själv att dina meningsmotståndare inte egentligen tycker det de tycker så din naiva vidskepliga världsbild får förbli intakt.
Citat:
Du menar att det är helt uteslutet att det är du som flyr verkligheten? Du lever inte ens i verkligheten och dina texter är ypperliga exempel på det. Jasså? Vill du bli övertygad? Är du ute efter övertygelse? Som sagt var så får jag bekräftelse på mina teorier. Du är här för att bli övertygad och inte för att du tycker det är intressant.
Övertygelsen handlade om varför en allsmäktig gud som vill ha kontakt med mig inte har det. Kanske det är dags att du hänger med i din egen diskussionslinje?
Citat:
Men varför ljuger du då? Du behöver inte skämmas. Som det är nu ger du dubbla budskap. Du säger att du har hittat sanningen och det är evolution samtidigt vill du bli övertygad om en annan sanning. Det ger dubbla budskap.
Nej, det är din missuppfattning, inte vad jag skrivit. I vanlig ordning förstår du inte vad du läser. Precis som alla andra i tråden påpekar åt dig.
Citat:
Jag tror att du är väldigt osäker och är här för att bli övertygad. Det har ag alltid sagt.
Lycka till, om du tror att du kan.
Citat:
Dina texter avslöjar mer än vad du anar. Men låt mig bespara dig tid oh energi. Det spelar ingen roll hur länge du hänger på Flashback för att hitta nån som kan övertyga dig. Det kommer inte hända. Endast du själv kan göra det och ingen annan. Slösa inte din tid på det ens.
Ah, trist. Ni har alltså SÅ lite att komma med, ni som tror på vidskepligheter. Bra att veta.

Citat:
Du är ju dum men inte visste jag att du var dum sådär grovt. Alla kan få information om den vise utan att lyfta på fingret. Man kan ligga i sin säng och komma till slutsats. Tex: ''Gud har ingen kropp'' Detta är ett påstående som kan förklaras utifrån logiken. Om Gud hade en kropp skulle den behöva fyllas med nåt. Alla sorters kroppar är fyllda med olika saker. Antingen det är luft, energi, föda, vatten, sten osv. Gud kan inte ha en kropp därför att om han hade det skulle han vara beroende av det som kroppen fylls med. Gud kan inte vara beroende av nåt. Således har Gud ingen kropp. Denna information kan vem som helst komma fram till. Ett annat påstående som lyder. ''Antingen är universum evigt eller också Gud är evig'' Är också ett påstående som man kan komma fram till utan att lyfta på fingret.
Hahahah, muslimlogik. Ja jävlar vad snyggt. Tack för att du för kampen för vår sida.
Citat:
Jag har inte sagt att jag besitter information som andra saknar. Det jag har sagt är att du är hjärntvättad och lever i en bubbla.
Du har precis skrivit att du känner till saker andra inte gör. Åh vad synd det är om dig.

Citat:
HAHAH, jag trodde inte att du trodde på att objektivitet existerade överhuvudtaget.
Lär dig skilja på objektivitet och objektiv moral innan du ser dum u.. Eh, ja.. Mycket för sent, men det är väl tanken som räknas.
Citat:
Fört och främst så indikerar allt på Guds allsmäktighet. Precis allt!
Eh, nej.

Citat:
Från Galaxer till atomer. Men människan själv hittar alla bevisen inom sig själva. Jag har gett dig alla sorters bevis men du vägrar inse dom och det skiter jag blanka fan i.
Att träd är vackra är inte bevis för gud, det är bara bevis för att du tycker träd är vackra.
Citat:
Du döms för dina handlingar och jag för mina. Kan upprepa de för skojs skull:
Åh, upprepade dumheter. Vad underbart.

Citat:
Ingenting blir till av sig själv.

Universum som vi känner till kom till genom en expandering. Vad kom kraften ifrån som expanderade pricken? var kom pricken ifrån?
Om vi inte vet, var det automatiskt gud då? Är det hur du bevisar saker? Jag vet inte var den här pennan kom ifrån. Det måste vara en gud som skapade den i min skrivbordslåda! Den här guden hatar dessutom bögsex. Tadaa! Religion.

Citat:
Hur skapade alla grundämnen när expanderingen skedde? Silver, Guld, brons, metall, järn, helium, kalium, väte och alla andra grundämnen? Var det evolution som var orsaken för dessa också?
Tyngre element vet vi skapas i stjärnor. Ja, vi kan observera detta.
Igen, om vi inte visste svaret på alla frågorna, är det bevis för en gud? Varför? I så fall, hur vet vi att det inte är Det Flygande Spaghettimonstret?

Citat:
Vad skapade gravitation? Evolution?

Det finns andra naturlagar som den fysiska världen måste rätta sig efter, var kom de ifrån?

Vad skapade livet på jorden? Celler, protein, kolhydrater, DNA, RNA?

Vad bestämde att hela jorden inte skulle täckas med vatten eller bestå av tort land?

Hur kan människokroppens alla organ och celler se ut som de gör och ändå vara resultatet av en icke-vetande, icke tänkande process?
Så igen är ditt argument att för att du inte förstår hur saker fungerar så är det bevis på en gud? Kom igen nu...

Citat:
Du förstår nog inte men jag skriver det ändå. Ingenting som finns i den fysiska världen kan en icke-tänkande, icke-vetande process åstadkomma. Faktum är att icke-vetande, icke-tänkande processer endast leder till förruttnelse och förstörelse. Vi känner inte till en enda icke tänkande process som leder till nåt gott. Allting om de lämnas i fred, ruttnar, rostar, går sönder och så småningom försvinner. Människorkroppen är ett ypperligt exempel.
Tillför man energi händer det saker, exempelvis ökande komplexitet. Det är rätt enkelt egentligen, men för vissa verkar det svårt.

Citat:
Könsorganen hos människan och dess utseende. Hade mannens könsorgan sett annorlunda ut hade samlag varit omöjligt bland könen. Ögonen är ett annat bevis. Ögonen och förbindelsen mellan ögonen och hjärnan kan absolut inte skapas av icke vetande processer. En ingenjör måste ligga bakom det. I en trädgård ser du bevis på Guds allsmäktighet. I regnskogar ser du det, i öknen ser du det. Du ser det överallt.
Det finns ingenting sådant som irreducerbar komplexitet. Det är bara korkade kreationister som håller fast vid det ännu trots att det motbevisats gång efter annan.

Citat:
Du har fått en fri vilja att antingen erkänna honom eller också förneka honom. Det är endast genom att du använder din fria vilja som du förnekar och inte för att evolution uppfanns.
Så han är inte allsmäktig. Bra att veta. Då har dikotomin bevisats. Tack.

Citat:
Det spelar ingen roll vad du ger för förklaring. Det är högst märkligt att en människa som inte tror på någon religion eller Gud, mjau mjau mjau mjau mjau mjau. Mjau mjau mjau. Men du har gett dig in på ett krig som du vet varken in eller ut på. Det är förvirrad och behöver rannsaka dig själv och verkligen komma underfund med dina inre känslor. Oavsett vilken av mina teorier är den riktiga behöver du ta dig i kragen och möta dina inre känslor.
Förtsätt hitta på sagor om det får dig att sova bättre på natten putte. Om mig, om världen, om gudar som blir tvära om någon använder sitt könsorgan fel eller äter fel saker.. Men försök inte påstå att dina fantasier är verklighet.
Citera
2015-11-25, 17:02
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Gud kan inte heller vara sin egen orsak. Därför måste Gud vara evig. Alltså alltid existerat. Detta har jag sagt hela tiden.
Vad finns det för indikationer på en evig gud?
Inom det universum vi kan observera finns ingenting som verkar vara evigt.
Citera
2015-11-25, 17:05
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Det är ingen symbol, 1 är 1 (en hel om du vill) och i detta fallet existerar det utanför rumtiden eftersom "oändlighet" är en inre egenskap i den abstrakta konstruktionen. Eftersom det är oändligt 1 till skillnad från det i annat fall ensamt existerande oändligt 0, så har det en enorm orsakskraft.

Jag har mina skäl.

Du får gärna berätta hur du känner till saker som existerar utanför rumtiden.
Hur har du fått denna kunskap som ingen annan människa innehar?
Citera
2015-11-25, 17:14
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Vi menat samma sak men pratar olika språk. En evig Gud har skapat alltet. Gud kan inte vara annat än just evig. Med evighet menas att Gud alltid har funnits och aldrig varit frånvarande ur existensen.

Nej, du har så fel. Gud kan inte vara ett resultatet av evolution. Om Gud är ett resultat av evolution skulle det innebära att evolution är ''mer'' gud en den evige Guden och det är en motsägelse. Och försten. Om tid och rum inte finns. Ingenting finns. allting är 0. Vad gör så att evolutionen sätts igång? Det finns inget rum att spela i, så var uppstår evolution? Vilken kraft ligger bakom evolution som så småningom leder till gud. Nej Gud kan inte vara sin egen orsak, Ingenting kan vara sin egen orsak. Varken en atom eller en galax eller Gud, ingenting kan vara sin egen orsak och skapas av sig själv eller skapa sig själv. Just därför måste Gud vara evig. Inte ett resultat av stegvis utvecklande processer utan alltid har existerat och är källan till allt annat. Vi är beroende av att en kraft är evig. Antingen är det den osynliga kraften, alltså Gud eller också Universum. Nånting måste vara evig.

Det du måste förstå är att ingenting kan vara sin egen orsak. Ingenting kan skapa sig själv eller bara ploppa upp av tomma intet. Nånting måste vara evig. Det som är evigt är inte skapt och har aldrig varit frånvarande ur existensen. Du kan inte ha en evighet som skapas av nåt som inte är evigt. Hela din teori är skräp och släng den så långt du vara kan. Den är felaktig på alla sätt och vis. Återigen antingen ett evigt universum eller också en evig Gud. Nånting måste vara evig.

Du verkar tro på en evig gud som har skapat "alltet".
Men varför skulle gud vara evig?
Vi vet helt enkelt inte hur universum har kommit till,
men det betyder inte att det finns en evig gud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in