2015-11-25, 17:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Genom att säga som det är: sd är inga pragmatister och har alltid velat stoppa invandringen oavsett hur många som kommer. SDs ideologi är odemokratisk då den exkluderar muslimer i deras principprogram. Alltså. Sd är pojken som skrek varj som nu inte har något att komma med.

Vet du ens vad det betyder att vara pragmatisk?

Ett råd på vägen. Får du ett rött streck under ett ord så är det felstavat alternativt känner ordbehandlingsprogrammet inte till ordet. Det finns undantag men pragmatister och varj är inte några av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Med andra ord, SD har sedan starten sagt precis det som sådana som du av feghet blundat för tills verkligheten bländar så mycket att det inte längre spelar någon roll om ni blundar.

Vi har inte glömt att råttor som du så sent som för bara 10 år sen också förnekade att invandrare var överrepresenterade som brottslingar och nyttjade mer bidrag.

Fram tills det muslimska terrordådet i Paris anklagade ni alla som påpekade att terrorister kunde resa in i Europa och påstå sig vara flyktingar iom att inga ID krävs.

Fram tills igår förnekade självhatare som du att det fanns en ekonomisk gräns för hur många den vita mannen kan försörja och förfäktade idén om att andra folkslag inte kunde ljuga för att tjäna på det, säger en skäggig och skallig och rynkig muslim att han är ett barn, då är han det.

Fegisar som du har blundat. Och det går att blunda för verkligheten, men inte för konsekvenserna av att blunda för verkligheten.

En kapten som styr ett skepp kan också blunda. Men han kan inte blunda för när skeppet går på grund och tar in vatten. Det är vad du kallar öppna ögonen av "rätt orsaker". Att konsekverna blivit så förödande att blunda inte längre går.

Personer som inte fegt lyder media föredrar dock ett parti som haft ögonen öppna hela tiden. Det finns inget hedersamt i att agera först när blunda inte längre går.

"Åååå.... Vad humant... S höll ihop ögonen in i det längsta, de vägrade se... vilka duktiga antirasister... Inte förrän vi nästan kollapsar vek de undan... Och Mp är ännu duktigare, de vill till och med fortsätta blunda"

Underbart inlägg och detta symboliserar hela PK:
det går att blunda för verkligheten, men inte för konsekvenserna av att blunda för verkligheten.
2015-11-25, 17:48
Medlem
isberg15s avatar
Kommer SD sjunka eller öka i opinionsundersökningarna. Vad tror Ni?
2015-11-25, 17:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15

De lär minska. Många oroliga svenskar kommer att vandra tillbaka till ffa M och S, eftersom de blivit itutade att SD är rasister. Och nu har ju S & M lovat att strypa massinvandringen (om än bara på tre år). Bättre koll på saker och ting har inte den genomsnittlige väljaren. Och SD har ju inte alls lyckats spela situationen till sin fördel, utan mest klåpat sig.

Vidare:
V lär gå upp och MP ner. C och FP lär också gå upp. Godhetsapostlarnas flöden.
KD lär också ta ifrån SD.
2015-11-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15

Självklart kommer de att öka. Folk ser vilka som hade rätt hela tiden. Hade dårarna lyssnat för två år sedan hade Sverige inte behövt krascha. Vilket kommer att ske om ett litet tag. När kreditkorten försvinner och ersätts med matkuponger kommer det att bli revolution bland de skäggiga barnen.
2015-11-25, 18:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De lär minska. Många oroliga svenskar kommer att vandra tillbaka till ffa M och S, eftersom de blivit itutade att SD är rasister. Och nu har ju S & M lovat att strypa massinvandringen (om än bara på tre år). Bättre koll på saker och ting har inte den genomsnittlige väljaren. Och SD har ju inte alls lyckats spela situationen till sin fördel, utan mest klåpat sig.

Vidare:
V lär gå upp och MP ner. C och FP lär också gå upp. Godhetsapostlarnas flöden.
KD lär också ta ifrån SD.
Inte då, den här cirkusen har inte gått obemärkt förbi, folk börjar fatta att SD står för det sunda och rimliga, sen att PK media försöker framställa det annorlunda hjälper inte.
SD backar inte, SD ligger still på den nivå man nådde i höstas.

SD kommer ta nyfart under vintern/våren 2016.

Problemen kommer fortsätta växa, vi har antagligen fler uppgörelser och en möjlig regeringskris på G 2016.
2015-11-25, 18:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte då, den här cirkusen har inte gått obemärkt förbi, folk börjar fatta att SD står för det sunda och rimliga, sen att PK media försöker framställa det annorlunda hjälper inte.

Jag skulle säga att du underskattar hur hjärntvättade folk är. Det finns gott om folk som vill få stopp på massinvandringseländet, men som samtidigt, när man påpekar att SD sagt så hela tiden, viftar bort det med att "ja ja, men det var ju av helt andra skäl, det var ju för att de hatar invandrare." Denna idé är så hårt fastkletad på SD att många nu kommer att ta chansen att byta tillbaka till de traditionella partierna.

Men det viktiga är egentligen inte just nu storleken på opinionssiffrorna, utan hur SD lyckas spela ut den här situationen rent metapolitiskt, för att så för framtida framgångar.
2015-11-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD backar inte, SD ligger still på den nivå man nådde i höstas.

SD kommer ta nyfart under vintern/våren 2016.

Problemen kommer fortsätta växa, vi har antagligen fler uppgörelser och en möjlig regeringskris på G 2016.

Det fina i kråksången är att MP troligen kommer att söndervittra inombords och regeringen likaså. En rösts majoritet endast läste jag nyss...

MP: INTERN KRITIK. Kommer troligen att störtdyka i opinionen. Skakigt samarbete med S i och med den strängare flyktingpolitiken.

V: FLYKTINGVÄNLIGASTE PARTIET. Lär ta många röster från MP i fortsättningen. Kan också ta från.
S.

SD: Vet inte hur jag ska spekulera... Jag hoppas att de vinner på detta... De lär göra de? Kan de få 40% till valet 2018?

Ännu en storslam för SD: Dessa utspel KAN öppna upp för samarbete till SD? Vill helst se en mitten-regering. också när det gäller ekonomi. SD+S 2018? Alternativt SD+M.
2015-11-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ja, i ett friskt samhälle hade det varit precis så. Men Sverige är inget friskt samhälle, Sverige är mycket, mycket sjukt. Tänk att för endast 5 år sedan var det blott 1/20-del av befolkningen som ville minska invandringen. När den når extrema nivåer att hela mottagningssystemet faller sönder (och vi i bakgrunden vet om hur skör vårt välfärdssystem är, med alla larm från vården och skolan, och vad till exempel alla de 80.000 vi tagit in på två månader kommer göra med dessa system), så har denna andel endast ökat till drygt 1/5. Att runt 75-80% tyckte att det inslagna spåret som förde det förarlösa loket raka spåret mot bergväggen var bra, igår, innebär - tror jag- att samma andel kommer tycka spårändringen är bra. Vi har ju nu plötsligt undvikit en katastrof, tack vare deras fantastiska ledarskap. "Wow! Tack och lov för vår regering och deras kloka beslut!"

Jag hoppas innerligt att jag har fel, och du har rätt. Det gör jag verkligen. Och kanske underskattar jag mina medmänniskor. Men vi får väl se hur det ser ut i December, när chockvågorna efter dagens helt otroliga presskonferensskalv vibrerat ner i opinionsundersökningarna. Spännande tider väntar!!

Blir verkligen spännande att se opinionen efter regeringens nya flyktingpolitik, nu i December. Hemska tanke om det visar sig att det gått så långt att en majoritet svenskar blivit så mentalt handikappade av medias massiva hjärntvätt i decennier, att de förlorat förmågan att kunna tänka själva. Jag vill inte tro att det skulle vara medfött om andelen är så stor.
2015-11-25, 19:50
Medlem
2big4yous avatar
Jag tror att "skämsfaktorn" vid telefonintervjuer kommer att minska så SD kommer öka,´.
Vi kan mycket väl stå inför ett nyval,hörde nyss att Socialdemokraterna har tittat på en paragraf i Lissabonfördraget som tillåter ett land att helt bomma igen gränserna och detta var Mp helt emot.
Regeringen spricker,nyval i vår och SD på 30-35%
2015-11-25, 20:12
Medlem
omnibenevolents avatar
Tack för svaret sorrymf ! FB levererar .

Jag tror nästa val är SDs ,ensam majoritet eller med folkpartiet. Det var SDare och industri pampar som åkte på builderberger senast,,dom brukar få rätt "wink" ..
Efter nyheterna senast så tror jag även Romson försvinner lite mer framöver. Svetsarn sket nog i det gröna skåpet precis och rosorna har en förvirrad uppsyn över sitt mandat och riket.
2015-11-25, 20:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannexo
Det fina i kråksången är att MP troligen kommer att söndervittra inombords och regeringen likaså. En rösts majoritet endast läste jag nyss...

MP: INTERN KRITIK. Kommer troligen att störtdyka i opinionen. Skakigt samarbete med S i och med den strängare flyktingpolitiken.

V: FLYKTINGVÄNLIGASTE PARTIET. Lär ta många röster från MP i fortsättningen. Kan också ta från.
S.

SD: Vet inte hur jag ska spekulera... Jag hoppas att de vinner på detta... De lär göra de? Kan de få 40% till valet 2018?

Ännu en storslam för SD: Dessa utspel KAN öppna upp för samarbete till SD? Vill helst se en mitten-regering. också när det gäller ekonomi. SD+S 2018? Alternativt SD+M.

Senate tiden har onekligen varit intressant. MP har synats i regeringsställning och jag tror att de mycket väl kan åka ur riksdagen vid nästa val. De visade sig vara så flummiga och ansvarslösa i verkligheten som nidbilden säger. Vad har Romson och Fridolin gjort för miljön? Romson kan inte öppna käften utan att en groda hoppar ur och Fridolin har gjort ett youtube-klipp till lågstadiebarnen, förlåt till lärarna. Islamisten Kaplan har pendlat till Turkiet och någon har sagt att han bygger hus därnere. Dessutom vill han bygga statligt finansierade moskéer i varje stad, för att minska radikaliseringen. Jo, tjena!

Frågan är om S och MP kommer fortsätta regera tillsammans. Kanske är det så att S kommer välja att föra en politik som MP måste sära på skinkorna för. Ministrarna är inga Odenberg-typer utan de kommer klamra sig fast till sista kronan. Väljarna kommer straffa MP för detta hyckleri i nästa val. Kanske tycker till och med Löfven att MP är pinsamma, vilket säger allt. Undrar dessutom om Löfven någonsin kommer referera till Arnstad igen? Orden rasist, fascist och nazist smakar inte lika bra längre.

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag tror att "skämsfaktorn" vid telefonintervjuer kommer att minska så SD kommer öka,´.
Vi kan mycket väl stå inför ett nyval,hörde nyss att Socialdemokraterna har tittat på en paragraf i Lissabonfördraget som tillåter ett land att helt bomma igen gränserna och detta var Mp helt emot.

MP kan väl lämna/sparkas ur regeringen utan att det blir extra val om Löfven får passivt stöd från M eller i varje fall inte motarbetas? Jag har bara svårt att se att någon i 7K skulle vilja ha extra val. Det är ju detsamma som att realisera en aktieförlust istället för att behålla aktien ytterligare 3 år och hoppas att den stiger igen. En absolut förlust nu kontra en potentiell återväxt inom en begränsad framtid. De enda som garanterat växt är SD och det rejält!

Jag tror som du att SD kommer sticka iväg över 30% under våren, förhoppningsvis 30% före/efter nyår i Sentio och/eller Yougov. Precis som du säger finns det möjlighet att skämsfaktorn minskar, men det kommer vi inte få facit på förrän efter nästa val. Blir det inget aktivt återvändarprogram långt innan 2018 som skickar hem hundratusentals lyxemigranter så tror(/hoppas) jag på +175 mandat för SD 2018.
2015-11-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
De som jag redan pratat med (inte uppenbara SDare) har sagt när jag frågat dom vad de tycker om regeringens utspel är att "Det har ju SD sagt hela tiden"
Det är väldigt stor risk att det blir som du säger ett nyval i vår, om inte så lär valet 2018 stå mellan M och SD.
Miljöpartiet har redan straffat ut sig själva så dom tokarna kan man ta med en klackspark i fortsättningen och S som har ansvaret för hela soppan lär kollapsa under sin egen tyngd för folket vet vilka som är ansvariga för den här situationen.
Det räcker med ett enda Ikea till så får S stå i skamvrån tillsammans med MP.
Det blir med stolthet jag skålar in JÅ som statsminister efter valet 2018 (Ev tidigare).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in