Citat:
Låt oss hoppas att du har rätt. Men jag är rädd att vi istället kommer få se en publik uppvisning i fenomenet kognitiv dissonans. Frågan är ju hur debatterna kommer att se ut när dels fascistepitetet blir totalt ohållbart med tanke på s+mps gränskontroller osv osv. Och dels själva moraliska skuldfrågan när det blir alltmer uppenbart att 7K har saboterat Sverige, Sveriges asylsystem, men även saboterat utvecklingen för de fattiga människor som aldrig lyckades ta sig hit.
7Ks höga moraliska svansföring har ju levt på lånad tid pga MSM men nu börjar det svida rejält i kanterna.
Jag tror vi kommer att få se fler politiska avhopp i närtid. Romson, Fridolin och Lööf är nog de som hänger mest löst i toppen. Men vi har ju även migrationsverkets chef, Mona Sahlin, Public Service, osv osv
7Ks höga moraliska svansföring har ju levt på lånad tid pga MSM men nu börjar det svida rejält i kanterna.
Jag tror vi kommer att få se fler politiska avhopp i närtid. Romson, Fridolin och Lööf är nog de som hänger mest löst i toppen. Men vi har ju även migrationsverkets chef, Mona Sahlin, Public Service, osv osv
Likt Jesu lärjungar inte kunde acceptera Messias död och därmed "uppfinner" återuppståndelsen för att lindra gruppens ångest (med reservation för att Jesus faktiskt återuppstod, men det tror jag personligen inte) kommer nog regeringen - ja, hela sjuklövern - reagera enligt samma princip. Ty det kan ju omöjligen vara fel på deras "humanitära stormakts"-politik, eller? Det måste vara någon annans fel, de andra EU-länderna till exempel, med sin inhumana politik - visst?! Och det är ju givetvis inte Sverigedemokraternas politik vi tar efter, utan vi är ju tvingade av nöden att ändra kurs, inte sant?
För att arbeta bort denna ångest - se bara på hur Romson uppträdde idag! - måste man rationalisera, skylla ifrån sig och så vidare. Man måste till varje pris hålla fast vid tankar som leder från ångest, oavsett om de stämmer med verkligheten eller ej.
Men oavsett tror jag att en hel del av väljarna kommer svepas med i denna irrationella "känslovåg" av politiska kursändringar, och därmed kommer SD tappa.