Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Haha, när jag säger något bra om Turkiet är jag insatt, när jag kritiserar är jag oinsatt?
Nej, jag tror inte på konspirationer involverandes judar
Klart som fan Israel och Turkiet gör affärer, det kommer även Ryssland och Turkiet att fortsätta göra, men det militära samarbetet har ju fryst inne sedan Erdogan bestämt sig för att driva Turkiet i islamistisk riktning och stödja Gaza och Hamas. Eller påstår du att relationerna är lika bra som de var med kemalisterna vid makten?
Nej Turkiet är inte längre någon vän i området, vilket också är skälet till att man bygger allianser med t.ex. Cypern och har militärt samarbete med Grekland västerut.
Hur som helst, för att återvända till ämnet, kommer vi att få se ett ännu aggressivare Ryssland i Syrien, dock kommer man såklart passa sig för att flyga över turkiska gränsen. Däremot bör nog även turkiska plan passa sig om de korsar gränsen till Syrien framöver.
Turkiet hade förmodligen rätt att göra det man gjorde igår, men de har nu fått minskat manöverutrymme söder om gränsen.
Nein! Inte alls så jag menar utan får förnimmelsen av att många av er skribenter gärna vill hålla sanningen men ibland så kläcker ni ur er sanningen.
För någon dag sen skrev Regulus som ett frågetecken till en användare om dispyten mellan Turkiet och Syrien i ifrågasättande mening om att Syrien gav PKK och Öcalan fristad i 20 år. Det är tillräckligt för att göra allt i sin makt för att ge tillbaka. Men såna frågor nämns inte varför Turkiet skulle ha agg mot Assad.
Skulle vara bra om man kan vara ärlig också. Säger det igen. YPG är vår fiende, större fiende än vad IS är. IS är inget hot för oss men YPG och deras tusengrenar är det.
När jag skrev affärer under bordet mellan Turkiet och Ryssland så menade jag Israel och inte Ryssland. Det är alltså affärer mellan ISrael och Turkiet.
Både länderna, inklusive USA kankse nog bör också passa sig. Vi får helt enkelt vänta vad som kommer hända i framtiden. Lätt tidigt att förutspå vad som skall komma hända om det ens kommer göra det.