Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-24, 21:22
  #1
Medlem
santos_devilles avatar
Nu har SD fått igenom sin politik rakt av och de har sluppit sitta i tradiga möten och debatter med sjuklövern.

1: Tillfälliga uppehållstillstånd
2: Tillfälliga uppehållstillstånd för barn from idag
3: högre krav på egen försörjning samt egenförsörjning om familj ska få komma även de får TUT
4: Åldersbestäm flyktingbarn

Vad tycker ni som röstat på S ? Representerar dom fortfarande dig?
Vad tycker ni SD:re?
Vad tycker ni miljöpartister som som såg sin representant nästan gråtande fick presentera de nya besluten?

Tror ni fler nya regler komma skall?
Citera
2015-11-24, 22:17
  #2
Medlem
Mandarks avatar
Det är knappast någon storslam för SD...åtminstone inte på lång sikt. När det blir legitimt att diskutera kostnader relaterade till invandring och flyktingmottagande även i de andra partierna så kommer sakta men säkert hemvändarna. M tappade exempelvis många väljare till SD, och jag lovar att väldigt många kommer att rösta på M igen nu när Anna Kinberg Batra pratar om att införa ännu mer restriktiv flyktingpolitik än vad regeringen föreslagit...Många kommer såklart att fortsätta rösta SD för att man tappat förtroendet för sina "ursprungspartier" men jag känner mig rätt övertygad om att stödet för SD kommer att minska rätt rejält de kommande åren. "Vad-var-det-vi-sa" argumentet är en färskvara och när SD inte har monopol på att diskutera restriktiv invandringspolitik så är det rätt körda...

(Tror jag)
__________________
Senast redigerad av Mandark 2015-11-24 kl. 22:22.
Citera
2015-11-24, 22:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Det är knappast någon storslam för SD...åtminstone inte på lång sikt. När det blir legitimt att diskutera kostnader relaterade till invandring och flyktingmottagande även i de andra partierna så kommer sakta men säkert hemvändarna. M tappade exempelvis många väljare till SD, och jag lovar att väldigt många kommer att rösta på M igen nu när Anna Kindberg Batra pratar om att införa ännu mer restriktiv flyktingpolitik än vad regeringen föreslagit...Många kommer såklart att fortsätta rösta SD för att man tappat förtroendet för sina "ursprungspartier" men jag känner mig rätt övertygad om att stödet för SD kommer att minska rätt rejält de kommande åren. "Vad-var-det-vi-sa" argumentet är en färskvara och när SD inte har monopol på att diskutera restriktiv invandringspolitik så är det rätt körda...

(Tror jag)

Tror inte jag, SD kan växa länge till för nu kommer kostnaderna för den urspårade hemmafesten där alla var välkommna och det kommer svida hårt i godhetsknarkandes hjärta var så säker. SD mot 30%

Dessutom så ska nu alla flyktingar fördelas ut till alla kommuner och allt vad det nu kommer att innebära, ser framför mig kulturkrockar och bråk i kommuner som tidigare inte har haft sådana problem. Detta i sig kommer få fler att gå över till SD
__________________
Senast redigerad av Sorrymf 2015-11-24 kl. 22:46.
Citera
2015-11-24, 22:28
  #4
Medlem
SD som parti kommer nog förlora på detta utspel. Däremot så kan man se detta som en vinst för SDs väljare. Väljarna får det de ville ha i rätt så stora drag. Däremot finns det risk för att SD spelat ut sin roll och kommer att tappa väljare.
Citera
2015-11-24, 22:30
  #5
Moderator
Siegfrids avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2015-11-24, 23:03
  #6
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nu har SD fått igenom sin politik rakt av och de har sluppit sitta i tradiga möten och debatter med sjuklövern.

1: Tillfälliga uppehållstillstånd
2: Tillfälliga uppehållstillstånd för barn from idag
3: högre krav på egen försörjning samt egenförsörjning om familj ska få komma även de får TUT
4: Åldersbestäm flyktingbarn

Vad tycker ni som röstat på S ? Representerar dom fortfarande dig?
Vad tycker ni SD:re?
Vad tycker ni miljöpartister som som såg sin representant nästan gråtande fick presentera de nya besluten?

Tror ni fler nya regler komma skall?

Tycker att du kunde varit tydlig med att du snott Aftonbladets och Petter Larssons hatiska krönika: http://www.aftonbladet.se/kultur/article21824799.ab

Känns bra att verkligheten äntligen bitit förnekarna i arslet. Synd bara att det krävdes så många offer innan det skedde.
Citera
2015-11-24, 23:04
  #7
Medlem
dannees avatar
Mp och S gör genom detta SD rumsrent som parti ^^ nu försvinner skäms faktorn mer o mer
Citera
2015-11-24, 23:04
  #8
Medlem
Ja det kanske inte var oväntat. Men det här var en mycket tydlig signal att invandrare
inte längre är välkomna hit. Jag trodde inte S och mp skulle gå så här långt.
Citera
2015-11-24, 23:11
  #9
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
SD som parti kommer nog förlora på detta utspel. Däremot så kan man se detta som en vinst för SDs väljare. Väljarna får det de ville ha i rätt så stora drag. Däremot finns det risk för att SD spelat ut sin roll och kommer att tappa väljare.

Massinvandringen var bara ett problem om växte under 2013-2014 och blev krisartad under hösten 2015...
Genom att anamma SD politik, har sjuklövern iallafall en handlingsplan.

Efter massinvandringen återstår: Skattetrycket, EU-medlemskapet, Svensk-hatet, Kriminaliteten och otryggheten - Allt frodats med sjuklöverns brist på verklighetsförankring i deras politik.

..,Men gratulera, ni Sjuklöver anhängare nu har ni ett verktyg för att hanka er fram. Gör som Sverigedemokraterna säger, så går det inte till kris och katastrof lägen.
Citera
2015-11-24, 23:20
  #10
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Tycker att du kunde varit tydlig med att du snott Aftonbladets och Petter Larssons hatiska krönika: http://www.aftonbladet.se/kultur/article21824799.ab

Känns bra att verkligheten äntligen bitit förnekarna i arslet. Synd bara att det krävdes så många offer innan det skedde.
Problemet blir när reglerna ska efterföljas! Du vet praxis i Sverige är inte samma sak som övriga Europa, visst så tappar den värsta vänsterflanken allt fler invandringsvurmare men det kommer fortfarande raljeras och skrikas vilt när invandrare skall utvisas. Silkesvantarna måste av om det skall kunna ske några förändringar och en markering krävs för att folk inte ska riskera livet för att komma till Sverige och sedan bli nekade inträde.

Om man väljer Romsons ord så kan man säga att politkerna skapat det nya Auschwitz genom sin "naiva" politik!
Citera
2015-11-24, 23:35
  #11
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
SD som parti kommer nog förlora på detta utspel. Däremot så kan man se detta som en vinst för SDs väljare. Väljarna får det de ville ha i rätt så stora drag. Däremot finns det risk för att SD spelat ut sin roll och kommer att tappa väljare.
Mja, vad ska de andra partierna komma med för argument?

"Man måste få vara snäll och naiv, vi ville inte införa er politik, men det var det som räddade oss ur krisen vi själva skapat".

Känns som om många partier kommer ha svårt med trovärdigheten. Särskilt M som vill ha ännu striktare linje. Kom igen liksom, först öppna hjärtan, sedan DÖ och nu vill de ha en hårdare linje men inte regera med SD?

Nä, trovärdigheten är borta och det kommer bara att spela SD i händerna. Sen när det blir legitimt att diskutera kostnaderna så kan SD stå där som martyrer och säga att "detta har vi varnat för i 8 år och det är kul att de andra äntligen håller med oss".
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-11-24, 23:39
Moderator
Uppgörelsen i sig diskuteras i flera trådar.

TS innehåller tydliga frågeställningar, håller er till dem.

// mod
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2015-11-24 kl. 23:44.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback