Visst är det kul att de kommer till Sverige! Vill gärna till Sölvesborg - men jag funderar skarpt på att ta mig till Isle of Wight istället - där de också spelar... 208 pund kostar det dock. Men - med tanke på den festivalens dignitet... Nja, jag tvekar. För bor en i mellersta Sverige och ska ta sig till Blekinge så är det i tid och transport nästan samma kostnad som att dra en resa till Storbritannien.
Nu såg jag de i Berlin i vintras... Det var grymt bra! Så ja, jag ska se bandet igen. Men jag vet inte om det blir i Sverige.
De spelar på Rock in Lisboa också i slutet av maj, innan Sweden Rock... Söndagen efter Sweden Rock spelar de på Isle of Wight.
Idag blev ett ett köp av Queens senaste påhitt: A Night At The Odeon. Konserten ifrån julafton 1975.
Jag köpte vanliga CD-skivan. Tittade även på skivan med bonus-material (som kostade över 100 kronor mer!). Den bonus-skivan är endast tre-spår och en 22 minuters dokumentär. Samtliga av detta finns på DVD:n.
Mitt tips är alltså att köpa CD-skivan (den vanliga) och/eller DVD:n (som var billigare än skivan med bonus-materialet..), men folk gör givetvis som dom vill.
Jag vet inte vem som har rättigheterna till låtarna, men det verkar handla om mycket om girighet på den kanten. Finns det något annat band, eller någon artist, som har sålt så många av sina låtar till olika reklamprojekt?
Det lilla jag hört ifrån Roger Taylor är orden "They just don't get it.." gällande personer som kritiserar deras val med reklamlåtar, samarbeten med Adam Lambert och Paul Rodgers. Även andra senare påhitt.
Att använda namnet "Queen" är ju för att dra publik. Så är det ju. Skulle Brian May + Roger Taylor ge sig ut på en gemensam turné under sina egna namn skulle dom säkert kunna sälja ut halvstora arenor, men att det skulle synas mycket i media är jag tveksam till.
Det är även enkelt att kritisera diverse val, men samtidigt är det ju Brian & Roger som en gång startade Queen. Att en gång startat ett av världens största band och sedan bara lägga av kan inte vara enkelt. Jag tror valet att inte återuppliva Led Zeppelin inte alltid varit självklart för Robert Plant alla gånger heller.
Jag är glad att gubbarna fortfarande håller på, men hade dom fokuserat mer på sina solokarriärer hade jag gärna sett det också. Brian May hade nog lätt kunnat spotta ut 5-6-7 soloalbum idag istället för 2.