2017-12-02, 14:48
Medlem
Strulet med Queen-filmen fortsätter. Denna gång har regissören Bryan Singer försvunnit. Är dock inte första gången har gör så tydligen.

https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/fox-halts-production-queen-biopic-due-bryan-singer-absence-1063710
Citera
2017-12-05, 08:46
Medlem
....och nu får Bryan Singer sparken

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zLGx95/regissoren-sparkas-fran-queen-filmen
Citera
2017-12-11, 14:42
Medlem
Geomeisters avatar
Rörigt med filmen om Queen. Jag älskar Queen, men är tveksam till film. Skulle vara grymt med en riktigt bra, men jag jag vågar inte hoppas på för mycket.

Annars köpte jag Hot Space idag haha. Den ökända Queen-skivan. Många verkar hata den, men jag tycker den är "fulbra" eller vad man ska skriva. Visst är den daterad och det är inte många låtar som kan nämnas med bandets starkare material, men jag gillar den ändå. Den är lite "corny" på ett kul sätt.
Citera
2017-12-11, 19:15
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Annars köpte jag Hot Space idag haha. Den ökända Queen-skivan. Många verkar hata den, men jag tycker den är "fulbra" eller vad man ska skriva. Visst är den daterad och det är inte många låtar som kan nämnas med bandets starkare material, men jag gillar den ändå. Den är lite "corny" på ett kul sätt.
Nu var du nog lite väl diplomatisk

Ok, Rogers låt (Under pressure) är riktigt bra men resten är mediokert.

Trenden ner i Bråviken sattes redan vid "The game" där Fredde *lämnade rodret* till Johnny boy; Nu så-här efteråt vet man ju varför...

Klockan skulle ticka ända till "Inuendo" före jag skulle återvända.

Queen+Bowie+Lennox - Under pressure (1982 / arr. 1992)
https://www.youtube.com/watch?v=fCP2-Bfhy04

Visst sjöng Annie klart bättre än Faruk
Citera
2018-01-13, 15:11
Medlem
Någon som vet om Live at Wembley finns på blu-ray, och isåfall vart man kan köpa den? Bara hittat på dvd.
Citera
2018-01-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Någon som vet om Live at Wembley finns på blu-ray, och isåfall vart man kan köpa den? Bara hittat på dvd.

Den verkar inte finnas på blu-ray. Jag kollade på engelska Amazon och hittade bara på cd och dvd.
Citera
2018-01-14, 18:00
Medlem
Ganska ny med att lyssna på Queen, började med att jag körde Bohemian Rhapsody på guitar hero, och satan va bra den var! Sökte på Queen på Spotify och det visade sig att man kände igen en del låtar från förut, som man inte riktigt har tänkt på vilka som gjort.
Men har lyssnat på dom varje dag i två månader nu, och upptäcker fler grymma låtar hela tiden tack vare denna tråd.

De låtar som gå är varmt just nu är:
Bohemian Rhapsody
Don't Stop Me Now
I Want to Break Free
Killer Queen
Another One Bites the Dust
Friends Will Be Friends
Headlong
Hammer to Fall
You're My Best Friend
Show Must Go On
We Will Rock You
We Are The Champions
Radio Ga Ga
Under Pressure (live at wembley)
Fat Bottomed Girls
Save Me
I Want It All

Låtar som jag börjat lyssna på tack vare den här tråden:

March of the Black Queen
Lily of the Valley
Stone Cold Crazy
Princes Of the Universe
Tie Your Mother Down
Seven Seas of Rhye
Nevermore
The Millionaire Waltz
Death on Two Legs

Även beställt Queen: Days of Our lives dokumentären, och blir nog att köpa Live at Wembley på dvd också, får inte nog av Queen!

Blir nästan lite ledsen när jag tänker på att Freddie Mercury är död, att man aldrig kommer få uppleva bandet live. Tur det finns grymma konserter inspelade iallafall tack för mig!
Citera
2018-01-17, 09:53
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Ganska ny med att lyssna på Queen, började med att jag körde Bohemian Rhapsody på guitar hero, och satan va bra den var! Sökte på Queen på Spotify och det visade sig att man kände igen en del låtar från förut, som man inte riktigt har tänkt på vilka som gjort.
Men har lyssnat på dom varje dag i två månader nu, och upptäcker fler grymma låtar hela tiden tack vare denna tråd.

De låtar som gå är varmt just nu är:
Bohemian Rhapsody
Don't Stop Me Now
I Want to Break Free
Killer Queen
Another One Bites the Dust
Friends Will Be Friends
Headlong
Hammer to Fall
You're My Best Friend
Show Must Go On
We Will Rock You
We Are The Champions
Radio Ga Ga
Under Pressure (live at wembley)
Fat Bottomed Girls
Save Me
I Want It All

Låtar som jag börjat lyssna på tack vare den här tråden:

March of the Black Queen
Lily of the Valley
Stone Cold Crazy
Princes Of the Universe
Tie Your Mother Down
Seven Seas of Rhye
Nevermore
The Millionaire Waltz
Death on Two Legs

Även beställt Queen: Days of Our lives dokumentären, och blir nog att köpa Live at Wembley på dvd också, får inte nog av Queen!

Blir nästan lite ledsen när jag tänker på att Freddie Mercury är död, att man aldrig kommer få uppleva bandet live. Tur det finns grymma konserter inspelade iallafall tack för mig!

Välkommen till gänget

Gällande Queen som live-band är det relativt stor skillnad på 70-talets konsert och 80-talets framåt. 70-talet var lite råare, mindre publikinvolverande och Freddie på piano. 80-talet var Freddie i kostymer, betydligt mer ifrån publiken och mer hits. Jag gillar båda, men vill poängtera det då det finns ganska många konserter ute så du vet vad du köper/beställer.

Att se bandet live med Freddie Mercury är givetvis kört, men Queen + Adam Lambert är inte dumt alls. Visst är dom äldre och Adam Lambert är ingen Freddie Mercury, men showen är påkostad, dom är respektfulla mot Freddie Mercury och Adam Lambert är faktiskt skönare som person än vad man kan tro "popstjärna som varit med i Idol etc.". Om du får chansen att se det tycker jag definitivt du ska tänka på det åtminstone istället för att bara avfärda det som "... Freddie är inte med".
Citera
2018-03-29, 07:19
Medlem
Trots allt strul med både skådisar och regissör ser det ut att bli en film ändå. Premiär den 2 november.

Jag är dock rätt tveksam till om filmen kommer vara något att se.

https://www.bbc.co.uk/events/evfwhn/live/c6xc6q?ns_mchannel=social&ns_source=twitter&ns_cam paign=bbc_live&ns_linkname=5abb59c642fbf7067a3f15b 7%26Queen%20biopic%20coming%20sooner%20than%20you% 20think%26&ns_fee=0#post_5abb59c642fbf7067a3f15b7
Citera
2018-03-29, 11:11
Medlem
Geomeisters avatar
Nyligen såg jag filmen "Night and the City" med Robert De Niro ifrån 1992. Där används Freddie Mercurys version av "The Great Pretender" två gånger under filmen. Tror även originalet alternativt annan version användes en gång också

Nya filmen? Jag inväntar nog några recensioner innan jag ser den. Inte för att bio är "världens grej", men känns som att man kan vänta på många filmer idag. Skulle dock vara kul att sponsra på rätt sätt om den verkligen är sevärd!
Citera
2018-05-16, 10:47
Medlem
Karmans avatar
Nu är trailern här för nya Queen-filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=CwAjcU2_maI
Citera
2018-05-16, 13:57
Medlem
Queen var fantastiska och Freddie ägde scenen.
Jag såg dom ett par gånger, bäst var 1976 på Hovet. Dom hade precis slagit igenom stort och var ett bra liveband. Då åkte dom buss mellan turnéstäderna för att kunna lägga så mycket krut som möjligt på showen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in