2015-11-22, 21:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Japp i bekantskapskretsen kan man briljera med snooker, men när man träffar likasinnade här i tråden så inser man endå vad begränsad kunskapen är.

Allså jag är så trött på spelreklamen. Tror det är nya regler på gång, så bolagen lägger allt krut att få just dej som stamkund.

Spelreklamen är hjärndöd och irriterande.

Apropå Eurosport...förde vi inte en diskussion angående sändningsrättigheterna för Eurosport och snooker? Har det hänt något? Innebär Discovery någon förändring?
Citera
2015-11-22, 21:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Spelreklamen är hjärndöd och irriterande.

Apropå Eurosport...förde vi inte en diskussion angående sändningsrättigheterna för Eurosport och snooker? Har det hänt något? Innebär Discovery någon förändring?

Kontraktet ska gå ut 2016 tror jag. Skulle vara dödstråkigt om de slutade sändas. Då blir det som med alla annan sport Viasat och Canal+ (heter inte så längre?) sänder. Något man läser om på internet i efterhand.
Citera
2015-11-22, 21:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Kontraktet ska gå ut 2016 tror jag. Skulle vara dödstråkigt om de slutade sändas. Då blir det som med alla annan sport Viasat och Canal+ (heter inte så längre?) sänder. Något man läser om på internet i efterhand.

Precis, 2016 går kontraktet ut enligt uppgift. Det är kanske mer lönsamt för Eurosport att sända amerikanska fotbollsligan istället?

Jag frågar mig fortfarande hur BBC ställer sig. Inte fan kan man lägga ner snookersändningarna i England.

Snooker är den näst största TV-sporten i England (eller åtminstone den tredje största).

Dessutom är det snart 2016...
Citera
2015-11-22, 21:49
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Precis, 2016 går kontraktet ut enligt uppgift. Det är kanske mer lönsamt för Eurosport att sända amerikanska fotbollsligan istället?

Jag frågar mig fortfarande hur BBC ställer sig. Inte fan kan man lägga ner snookersändningarna i England.

Snooker är den näst största TV-sporten i England (eller åtminstone den tredje största).

Dessutom är det snart 2016...

Nyheten om förra förlängningen står här: http://www.prosnookerblog.com/2011/07/07/eurosport-extends-snooker-contract-to-2016/

Så det är väl där man ska kolla. Gäller t.o.m. VM. Dock ställer jag mig frågan varför vi inte hört något. Sådana här kontrakt är klara i god tid. Julklapp får man hoppas.

Är inne på samma linje att det hänger mycket på BBC.
Citera
2015-11-24, 10:01
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Nyheten om förra förlängningen står här: http://www.prosnookerblog.com/2011/07/07/eurosport-extends-snooker-contract-to-2016/

Så det är väl där man ska kolla. Gäller t.o.m. VM. Dock ställer jag mig frågan varför vi inte hört något. Sådana här kontrakt är klara i god tid. Julklapp får man hoppas.

Är inne på samma linje att det hänger mycket på BBC.
Fan jag börjar bli lite orolig, som du skriver brukar det vara klart i god tid.
Att Eurosport ingår i Discovery-gruppen gör mig mera orolig. Om man jämför Discovery för 5-10 år och det lilla jag tittar nu, har kanalen gått ner sig rejält.
Citera
2015-11-24, 11:19
Medlem
Skatteskolks avatar
http://livescores.worldsnookerdata.com/Matches/Index/13853/uk-championship

Skulle vi ha en tipstävling? 64 matcher i första omgången... Vi kan ju göra det från typ kvartsfinalerna.

Sändningarna drar igång först på lördag.

Citat:
Fan jag börjar bli lite orolig, som du skriver brukar det vara klart i god tid.
Att Eurosport ingår i Discovery-gruppen gör mig mera orolig. Om man jämför Discovery för 5-10 år och det lilla jag tittar nu, har kanalen gått ner sig rejält.

Var det inte dem som köpte ESPN America? Det gjorde mig ledsen i ögat. De ville åt fotbollsrättigheter. Sen la de ner kanalen.
Citera
2015-11-24, 14:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
http://livescores.worldsnookerdata.com/Matches/Index/13853/uk-championship

Skulle vi ha en tipstävling? 64 matcher i första omgången... Vi kan ju göra det från typ kvartsfinalerna.

Sändningarna drar igång först på lördag.

Var det inte dem som köpte ESPN America? Det gjorde mig ledsen i ögat. De ville åt fotbollsrättigheter. Sen la de ner kanalen.
Tycker även Viasat's satsning på cykel-VM är oroande.

Jag drog iväg ett mail till Eurosport, fick detta till svar.

Hej ******!
Vi kan tyvärr inte kommentera eventuellt pågående kontraktsförhandlingar då sådana kommentarer skulle kunna påverka utgången av förhandlingarna.
Mvh, Martin

Jag tolkar endå detta som att det pågår något, och ambitionerna är att fortsätta med snooker.
Pågick inga förhandlingar hade han kunnat skriva det.
Får hoppas detta löses snabbt, med Masters i antågande i januari.
Citera
2015-11-24, 15:31
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Tycker även Viasat's satsning på cykel-VM är oroande.

Jag drog iväg ett mail till Eurosport, fick detta till svar.

Hej ******!
Vi kan tyvärr inte kommentera eventuellt pågående kontraktsförhandlingar då sådana kommentarer skulle kunna påverka utgången av förhandlingarna.
Mvh, Martin

Jag tolkar endå detta som att det pågår något, och ambitionerna är att fortsätta med snooker.
Pågick inga förhandlingar hade han kunnat skriva det.
Får hoppas detta löses snabbt, med Masters i antågande i januari.

Kontraktet löper självfallet över hela säsongen. Ingen skulle sälja rättigheter för halva säsongen.

Gör också tolkningen att något är på gång. Om det nu inte är ett standardsvar.

Kan inte någon annan maila och fråga om något helt annat? Typ dart, bowls eller någon annan mindre sport? Om man kan hitta kontrakt som löpt ut? Eller om andra mediabolag har utgående kontrakt? Cykel-VM exempelvis.

Sörjer fortfarande förlusten av MotoGP.
Citera
2015-11-24, 15:54
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Kontraktet löper självfallet över hela säsongen. Ingen skulle sälja rättigheter för halva säsongen.

Gör också tolkningen att något är på gång. Om det nu inte är ett standardsvar.

Kan inte någon annan maila och fråga om något helt annat? Typ dart, bowls eller någon annan mindre sport? Om man kan hitta kontrakt som löpt ut? Eller om andra mediabolag har utgående kontrakt? Cykel-VM exempelvis.

Sörjer fortfarande förlusten av MotoGP.
Okej det är endå skönt, blev orolig då året snart är slut.
Tänkte också om det var ett standardsvar, men vill inte tro det.
Ja kan inte säga att jag var jätteintresserad, men kunde titta på Moto GP om jag inte hade annat för mig då.
Kan även sakna Nascar som Eurosport sände sammandrag på söndagkvällar.
Angående rättigheterna vet jag att speciellt italienska cykeltävlingarna kunde bli klara väldigt sent.
Om det berodde på Eurosport eller italienare vågar jag inte säga. Dock är det ju så att det som inte händer i dag, händer i morgon eller någon annan dag i Italien.
Citera
2015-11-24, 16:19
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Okej det är endå skönt, blev orolig då året snart är slut.
Tänkte också om det var ett standardsvar, men vill inte tro det.
Ja kan inte säga att jag var jätteintresserad, men kunde titta på Moto GP om jag inte hade annat för mig då.
Kan även sakna Nascar som Eurosport sände sammandrag på söndagkvällar.
Angående rättigheterna vet jag att speciellt italienska cykeltävlingarna kunde bli klara väldigt sent.
Om det berodde på Eurosport eller italienare vågar jag inte säga. Dock är det ju så att det som inte händer i dag, händer i morgon eller någon annan dag i Italien.

Tidsoptimism från den som planerar sändningarna månne? De utgår från att alla tennismatcher är över i raka set för att klämma in så mycket som möjligt. Sen blir det aldrig raka set och då faller hela tablån.

Tror att jag vid ett tillfälle varit med om att en fotbollssändning brutits till förmån för något annat. Minns inte vad men det var något stort och inget återkommande. Annars är det fussball über alles. Vilket är sorligt. Då de visar fem matcher varje helg när annan sport vill ha utrymme med.
Citera
2015-11-24, 16:42
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Tidsoptimism från den som planerar sändningarna månne? De utgår från att alla tennismatcher är över i raka set för att klämma in så mycket som möjligt. Sen blir det aldrig raka set och då faller hela tablån.

Tror att jag vid ett tillfälle varit med om att en fotbollssändning brutits till förmån för något annat. Minns inte vad men det var något stort och inget återkommande. Annars är det fussball über alles. Vilket är sorligt. Då de visar fem matcher varje helg när annan sport vill ha utrymme med.
Upptäckte att Eurosport även börjat sända polska fotbollsligan, lite oroväckande är det allt.
Citera
2015-11-24, 22:24
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Upptäckte att Eurosport även börjat sända polska fotbollsligan, lite oroväckande är det allt.

Bundesliga (Tyskland), MLS (Nordamerika), Extraklasse (Polen), Europa League, highlight-magasin från CL, EL, naziboll. Missat något? Varför heter kanalen Eurosport?

Sporter som försvunnit då? MotoGP och moppeklasserna under.

Stora franska evemenang som Lemans då? Kanalen är inte fransk längre. Vad händer med dem i framtiden? Känns som kanalen håller på och går ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in