2015-02-21, 22:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Visst är det så, samtidigt tycker jag flera av veteranen har en förmåga att komma igen.
Ronnie är väl det bästa exemplet, för några år sedan var jag övertygad att han aldrig skulle spela snooker igen.
Alla hans problem genom åren, vet inte om Higgins haft några personliga problem eller vad det dåliga spelet berott på. Uppgjorda matcher som The Sun, eller vilken slasktidning det var som avslöjade var han väl oskyldig till. Har för mig att hans manager var inblandad.

Higgins stora bekymmer var historien med uppgjorda matcher. Higgins manager blev avstängd (på livstid?) och Higgins fick en kortare avstängning samt saftiga böter. Personligen tror jag Higgins slank undan rätt billigt men det gick inte att bevisa hans ansvar mer än som gjordes.
Citera
2015-02-22, 00:00
Medlem
Moltas666s avatar
Higgins - Woollaston i finalen! Mark Williams är inte längre samma spelare han en gång var. Det är nog uppenbart att hans semifinalplats underlättades av det stora stjärnfallet i turneringen.

När det gäller Woollaston så blandar han och ger för mycket. Väldigt ojämn, ibland nästan bländande vackert och emellanåt nybörjarfel.

Jag misstänker att Higgins krossar honom i finalen (som går i bäst av 17 frames). Första finalen för Woollaston och jag misstänker att han kan få en viss mättnadskänsla efter semifinalvinsten mot Williams.
Citera
2015-02-22, 11:52
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Higgins stora bekymmer var historien med uppgjorda matcher. Higgins manager blev avstängd (på livstid?) och Higgins fick en kortare avstängning samt saftiga böter. Personligen tror jag Higgins slank undan rätt billigt men det gick inte att bevisa hans ansvar mer än som gjordes.
Jag har alltid haft svårt för Higgins, vet inte vad jag retar mig på hos han.
Som du skriver kom nog Higgins undan lindrigt, verkar konstigt om hans manager skulle gå bakom Higgins rygg utan hans vetskap.
Samtidigt måste ju hans manager tro Higgins skulle vara med på det, annars vore det meningslöst att riskera att förhandla med någon spelsyndikat som han trodde tidningen var.
Så final ikväll, tycker luften gick ur turneringen tidigare i veckan, har inte haft möjlighet att följa så mycket av den heller.
Jag längtar redan till VM och hoppas på O'Sullivan är på riktigt bra spelhumör då.
Citera
2015-02-22, 12:37
Medlem
Jag har kollat på snooker en hel del och sett lite biljard på youtube. Vad jag tycker är konstigt är hur olikt dom spelar.

Greppet är olika och "svingen" är mycket mera rörlig i biljard, kön går inte bara fram och tillbaka som i snooker utan den går även åt sidan och upp och ner.

Varför är det så stor skillnad?.

Ber om ursäkt för offtopic men antar att det är här folk borde veta.
Citera
2015-02-22, 16:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jag har kollat på snooker en hel del och sett lite biljard på youtube. Vad jag tycker är konstigt är hur olikt dom spelar.

Greppet är olika och "svingen" är mycket mera rörlig i biljard, kön går inte bara fram och tillbaka som i snooker utan den går även åt sidan och upp och ner.

Varför är det så stor skillnad?.

Ber om ursäkt för offtopic men antar att det är här folk borde veta.

Jag för min del har i princip enbart tittat på snooker vilket gör att mina kunskaper om speltekniken i andra biljardformer är lite knapphändig. Förhoppningsvis dyker det upp någon som kan svara dig.
Citera
2015-02-22, 17:15
Medlem
pettachis avatar
Jag är också enbart åskådare när det gäller snooker, så lämnar också över till personer med mera kunskap än mig. Glappkontakt är nog en av personerna som borde kunna svar. Jag har inte varit i tråden på ett tag och kollar man tillbaka några sidor hittar jag inte Glappkontakt.
Citera
2015-02-22, 18:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag är också enbart åskådare när det gäller snooker, så lämnar också över till personer med mera kunskap än mig. Glappkontakt är nog en av personerna som borde kunna svar. Jag har inte varit i tråden på ett tag och kollar man tillbaka några sidor hittar jag inte Glappkontakt.

Har skickat ett PM till Glappkontakt!
Citera
2015-02-22, 19:39
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Har skickat ett PM till Glappkontakt!
Nej det har jag inte, annars vart är alla? Väldigt vad dött det var i tråden trots Wales Open.
Citera
2015-02-22, 20:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Nej det har jag inte, annars vart är alla? Väldigt vad dött det var i tråden trots Wales Open.

JAG har skickat ett PM till Glappkontakt!
Citera
2015-02-22, 20:18
Medlem
pettachis avatar
Citat:
JAG har skickat ett PM till Glappkontakt!
Bra, får hoppas alla gamla rävar hittar tillbaka.
Saknar 5-6 skribenter här i tråden.
Så är sista delen kvar av finalen och Welsh Ope. Kan inte säga att jag känner speciellt mycke för något av spelarna, så tittar på finalen lite avtrubbad.
Finns inte ens någon fin domare att titta på.
Bokar snart en biljett till China och letar rätt på Ivy.
Citera
2015-02-22, 20:29
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Innan du åker kan du hoppa in här...

(FB) Welsh Open i Snooker 2015 16-22 februari - Spelplats Motorpoint Arena i Cardiff

Citera
2015-02-22, 21:19
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Då kan du samtidigt leta reda på Michaela Tabb. Enligt Jonas är hon försvunnen. Personligen tror jag hon är hemma och ammar sitt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in