2015-11-24, 11:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det du riktar kritik mot antar jag är bristen på belägg för hur ett abstrakt evigt 1 kan vara "extrakosmiskt". Svaret är; det eviga 1 är internt oändligt och därför är det evigt, och det som är evigt är bortom tiden; det eviga 1 är abstrakt och bara något som är abstrakt likt ideér siffror, punkter och former kan vara bortom rummet. Hur ska man ge mer belägg för det än så? Vet inte just nu. Jag hävdar dock att teorin ger en fullständig förklaring på den största frågan utan att varken motsäga sig själv eller vetenskapen och den är öppen för prövning. Det är ingen troslära.

Jag trodde, att ditt "1" var ett annat sätt att säga "diskrethet". Nu visar det sig, att det är mera än så och att du börjar spekulera tämligen fritt om detta.

Så förtydligande och belägg, tack.
Citera
2015-11-24, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Förutom att det inte är en troslära som motsäger vad vi vet om verkligheten. Därför är det en bättre förklaring.

Men inget "bevis".
Citera
2015-11-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du använder samme resonnemangs-procedurer som Tramse, men med lite annorlunda ad hoc premisser.
Förklara hur det är ad-hoc?
Citera
2015-11-24, 11:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Förklara hur det är ad-hoc?

Saknar belägg.
Citera
2015-11-24, 11:37
Medlem
Citat:
Jag trodde, att ditt "1" var ett annat sätt att säga "diskrethet". Nu visar det sig, att det är mera än så och att du börjar spekulera tämligen fritt om detta.

Så förtydligande och belägg, tack.
Jag spekulerar inte men jag lämnar dig utan belägg för detta, just nu. Du får gärna svar på andra frågor om du har några. Om avsaknaden av just detta belägg gör att du vill förkasta teorin så är det fritt fram.
Citera
2015-11-24, 12:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag spekulerar inte men jag lämnar dig utan belägg för detta, just nu. Du får gärna svar på andra frågor om du har några. Om avsaknaden av just detta belägg gör att du vill förkasta teorin så är det fritt fram.

Tråden rör sig om 'guds'-bevis. Hur hade du tänkt dig att relatera till "bevis" utan att komme med belägg?
Citera
2015-11-24, 12:27
Medlem
Citat:
Tråden rör sig om 'guds'-bevis. Hur hade du tänkt dig att relatera till "bevis" utan att komme med belägg?
Vill du ha belägg för att det av abstrakta objekt bestående av siffror, form och linjer går att konstruera logiskt 1 som saknar ändar.

Någonting säger mig att du antingen inte kan förstå logiken i det, eller att du inte accepterar det som bevis i vilket fall. Därför vill jag inte lägga ner tid och möda på det.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2015-11-24 kl. 12:35.
Citera
2015-11-24, 12:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vill du ha belägg för att det av abstrakta objekt bestående av siffror, form och linjer går att konstruera logiskt 1 som saknar ändar.

Du kunne ju börja med att förtydliga och specificera vad det egentligen är det avser med "1".

Citat:
Någonting säger mig att du antingen inte kan förstå logiken i det,

Naturligvis inte, eftersom dina spekulationer är tämligen luddiga.

Citat:
eller att du inte accepterar det som bevis i vilket fall.

Det återstår att se, om/när du förtydliger din tes och kommer med belägg.
Citera
2015-11-24, 12:52
Medlem
Citat:
Du kunne ju börja med att förtydliga och specificera vad det egentligen är det avser med "1".
Det är en helhet som är logiskt uppbyggd av abstrakta objekt och som har värdet 1.
Citat:
Naturligvis inte, eftersom dina spekulationer är tämligen luddiga.
Jag vill ha en konsensus om implikationen av sådan teoretisk skapelse innan den presenteras, annars är vi tillbaka på ruta ett även om jag ger belägg.
Citat:
Det återstår att se, om/när du förtydliger din tes och kommer med belägg.
Jag har varit helt tydlig med allt utom med förklaringen om hur evigt 1 är konstruerat.
Citera
2015-11-24, 13:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är en helhet som är logiskt uppbyggd av abstrakta objekt och som har värdet 1.

Jag vill ha en konsensus om implikationen av sådan teoretisk skapelse innan den presenteras, annars är vi tillbaka på ruta ett även om jag ger belägg.

Jag har varit helt tydlig med allt utom med förklaringen om hur evigt 1 är konstruerat.

Fortfarande suddigt ock otydligt.
Citera
2015-11-24, 13:10
Medlem
Citat:
Fortfarande suddigt ock otydligt.
Svårt att veta hur jag ska förklara det om du inte specificerar mer exakt vad det är du inte förstår.
Citera
2015-11-24, 13:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Svårt att veta hur jag ska förklara det om du inte specificerar mer exakt vad det är du inte förstår.

I första hand "förstår" jag inte bristen på en grundläggande definition, som preciserar och specificerar vad det egentligen är din tal-mysticism och dennas symbolik relaterar till och försöker beskriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in