Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Intressant. Har man hört vittnen från Syrien också? Har de åtalade erkänt själva gärningen, och har de gett någon förklaring?
Jag har inte hunnit läsa igenom allt. Har dock läst de inledande förhören med de misstänkta. En av de misstänkta är svårt skadad och han påstår sig inte minnas något. Han svarar "Nej" på i princip alla frågor. Den andra misstänkte förnekar brott som jag förstår det. Han har i inledande förhör förnekat att det är han på bilderna. När förhörsledaren frågar om han varit i Syrien skrattar han. Han svarar "Nej", "Ah" och "Och" på frågor. Väldigt otydligt, de har inte sagt mycket alls. Värt att minnas att jag endast läst inledande förhör - om annat sagts senare vet jag inte.
En fru och ex fru till en misstänkt (den som inte skadats) har hörts. De vittnar om att han varit i Syrien. De pekar ut honom på en del fotografier. Finns även andra som har vittnat, bland annat en f.d. flickvän.
Det finns också en stark teknisk bevisning utförd på fotografier och videoklipp som kopplar gärningsmännen till bilder och platser.