2015-11-23, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
När lär man få se några mods? Ganska trött på spelet.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/searchresults/?

Om du syftar på större mods får du vänta tills GECK släpps, januari nån gång.
Citera
2015-11-23, 18:53
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLF100
Gå till en workbench och klicka transfer och sedan store all junk(på datorn är det först R på workbench sedan T).

Jag har en fråga men detta är en spoiler så ni som är klara med spelet kanske kan kolla:

Ingenting alls...
Skulle ha kört på det jag tänkte från första början att
Citera
2015-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Ingenting alls...
Skulle ha kört på det jag tänkte från första början att

Okej, tack. Jag ska nog ladda en gammal save och göra det du borde ha gjort
Citera
2015-11-23, 19:09
Medlem
Draedons avatar
Till er som klarat spelet....

Citera
2015-11-23, 20:41
Medlem
Elementarts avatar
Ibland när jag har rensat ett hus eller en plats från Raiders eller Super Mutants så står det inte på kartan [CLEARED] Blir det så för er andra också?
Citera
2015-11-23, 21:11
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ibland när jag har rensat ett hus eller en plats från Raiders eller Super Mutants så står det inte på kartan [CLEARED] Blir det så för er andra också?

Jag är nyfiken på om ALLA platser ens kan bli cleared. Hur ska man veta vad det innebär? Att man dödat alla fiender som håller till på en plats? Gjort det samma + plockat alla bobble heads? Gjort allt det + hittat alla tidningar? Dödat allt och lootat ALLT av värde?

Vad innebär egentligen cleared och på vilka platser kan man få det?
Citera
2015-11-23, 21:46
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Enda negativa jag har att säga efter alseles för många timmars spelande är att jag ibland saknar det där riktiga vansinnet som fanns i tidigare falloutspel, alla de där galna sakerna som emellanåt, hittills har jag i alla fall inte stött på något sådant, typ den där dörren, i ett avlägset hörn, tror det var i trean, som när man fick upp den visades vara igenmurad, och hade meddelande "fuck you" på den, eller den bindgalna sexroboten FISTO i New Vegas "please assume position".

Men det kommer kanske senare, är en långsam falloutspelare som snokar i vartenda hörn, så trots många nedlagda timmar har jag ute kommit överväldigande långt.

Kan nog säga att det väntar dig väldigt många sjuka grejer. Det finns ett parkeringsgarage bland annat där man börjar undra vem som designade det, hur fan mår en sån människa som designat det egentligen
De flesta är omärkta på kartan. Dock är en kuslig grej med återkoppling till trean utmärkt och med väldigt bra story i terminaler osv.

Hitills hittat iallafall 4-5 ställen som är riktigt bra ur ett "vansinnigt" perspektiv ;D
D.v.s. grejer som är bättre än alla i fo3 och nv. Resten av ställena tycker jag håller ungefär samma klass. Älskar downtown boston och alla omärkta källare/clubar osv.

Vet hur det är att spela sakta och inte börja med mainquesten för tidigt. 72 timmar, lvl 48. har inte gått till diamond city ännu

Finns aldeles för mycket terminaler/lappar och livsöden att läsa om. För att inte tala om settlements.....
Citera
2015-11-23, 22:14
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag är nyfiken på om ALLA platser ens kan bli cleared. Hur ska man veta vad det innebär? Att man dödat alla fiender som håller till på en plats? Gjort det samma + plockat alla bobble heads? Gjort allt det + hittat alla tidningar? Dödat allt och lootat ALLT av värde?

Vad innebär egentligen cleared och på vilka platser kan man få det?

Just Cleared tror jag syftar på att alla fiender är döda.
Citera
2015-11-23, 22:20
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Just Cleared tror jag syftar på att alla fiender är döda.

Många ställen jag märkt (som itne är settlement platser) är det att deras boss dödas och slut kistan öppnas, ibland är det inte en namngiven mob utan bara en legendary.
Citera
2015-11-23, 22:26
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Till er som klarat spelet....

Mitt svar:
Citera
2015-11-23, 22:39
Medlem
Jthunderas avatar
Min character har slutat prata och får inga subtitles mer... Alla andra snackar och har text. Någon mer som upplevt detta och kanske har någon lösning?
Citera
2015-11-23, 22:54
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Nej, det är bara en 10 sekunders lockout sen kan man fortsätta att hacka, så den sista stjärnan på hacking är ganska meningslös att ta om man inte ids vänta hela 10 sekunder.

Den sista på lockpicking är också ganska meningslös om man har 99+ pins, det är ganska lätt att picka locks även på master, speciellt om man har hittat lite lockpicking magazines och om man har armor parts med större "sweet spots" på lockpickingen.

Tycker faktiskt lockpicking är skitlätt :P Jag har aldrig någonsin förstört mer en 1 pin på något lås oavsett svårighetsgrad. Vanligtvis räcker en bobby pin till minst 2 master locks för mig. Skulle givetvis ALDRIG välja den sista poängen i lockpicking/hacking perken om de inte var de sista som var kvar :> Alla mina armors är deep pocketed då jag verkligen tar upp allt skit typ

Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Inte om man stängde ner datorskärmen och sedan öppnade den igen. Då resetades allt. Och så är det även i NV och FO4.

Att stänga terminalen efter 3 fails har man ju alltid gjort Trodde bara att man blev utlåst för alltid om man var dum nog att faila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in