2015-11-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Härligt!
Finns det något sätt som jag kan kolla upp detta? Jag vet att jag har spelat några spel som sparas i Steam Cloud men jag hittar inte något sätt att kolla upp det, bara att det ibland kommer upp en varning att min sparfil på datorn inte stämmer överens över molnets och då måste jag välja vilken save jag ska ta för att synka.

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag trodde man blev utlåst för alltid? Var det inte så på Fallout 3?

Pengarna landar i workshop för mig. Brukar hitta lite bottlecaps i misc tabben där

Nej, det är bara en 10 sekunders lockout sen kan man fortsätta att hacka, så den sista stjärnan på hacking är ganska meningslös att ta om man inte ids vänta hela 10 sekunder.

Den sista på lockpicking är också ganska meningslös om man har 99+ pins, det är ganska lätt att picka locks även på master, speciellt om man har hittat lite lockpicking magazines och om man har armor parts med större "sweet spots" på lockpickingen.
Citera
2015-11-23, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag trodde man blev utlåst för alltid? Var det inte så på Fallout 3?
Inte om man stängde ner datorskärmen och sedan öppnade den igen. Då resetades allt. Och så är det även i NV och FO4.
Citera
2015-11-23, 09:29
Medlem
Har du bara 1 försök kvar kan du gå ur terminalen och sen gå in igen så har du nya försök.
Citera
2015-11-23, 09:52
Medlem
GreenBastards avatar
Det hade vart fruktansvärt bra med en mod som gör att man kan styra sina resurser och settlers bättre är ju fruktansvärt svårt att hålla rätt på vem som gör vad speciellt på settlements med stora landområden.

Sen saknar jag ett hardcore mode också. Jag kör på survival men känns ju som mat och vatten är helt onödigt att ens släpa runt på då det bara fungerar som stimpacks ändå.
Citera
2015-11-23, 10:01
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Det hade vart fruktansvärt bra med en mod som gör att man kan styra sina resurser och settlers bättre är ju fruktansvärt svårt att hålla rätt på vem som gör vad speciellt på settlements med stora landområden.

Sen saknar jag ett hardcore mode också. Jag kör på survival men känns ju som mat och vatten är helt onödigt att ens släpa runt på då det bara fungerar som stimpacks ändå.

Håller med om settlements, man vill kunna se på ett smidigare sätt att person X är assignad till resurs Y. Som det är nu känns det som att man många gånger chansar att dom inte redan har ett assignment när man assignar dom.

Skulle gärna ha ett mode där sömn/mat/törst är faktorer, kanske tillomed kyla. Har spelat The long dark en del på sistone och där gör dom verkligen något roligt med sånt. Känns liksom omotiverat i dagsläget att släpa runt på en massa mat som väger mycket och bara ger 10 hp när man äter den.

Ser mycket fram emot när folk börjar modda loss på allvar, vanligtvis brukar dom här spelen kräva två genomspelningar för mig, en omoddad för grundupplevelsen och storyn, och sen en supermoddad något halvår/år senare för att se hur folk har förbättrat grundspelet
Citera
2015-11-23, 11:13
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Härligt!
Finns det något sätt som jag kan kolla upp detta? Jag vet att jag har spelat några spel som sparas i Steam Cloud men jag hittar inte något sätt att kolla upp det, bara att det ibland kommer upp en varning att min sparfil på datorn inte stämmer överens över molnets och då måste jag välja vilken save jag ska ta för att synka.
Gå in i Steam, ändra till "List view" och se om du har ett moln bredvid texten "Ready to play". Har du ett moln är det inga problem då synkas det.

Du kan även högerklicka och välja "Properties", kolla fliken "Updates" och längst ner så bör Fallout 4 vara ibockat under "Steam Cloud".

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Bytte partner från Dogmeat till en annan. Var hittar man Dogmeat igen efter det?
Jag undrar samma sak. Jag bytte till Piper, och bad Dogmeat dra sig till Sanctuary Hills (hoppas jag, kommer inte ihåg riktigt). Men nu hittar jag inte vovven där, eller vet ni om han ligger på något speciellt ställe?

I värsta fall får jag väl ta och pilla med något konsolkommando.
Senast redigerad av mog 2015-11-23 kl. 11:16.
Citera
2015-11-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Gå in i Steam, ändra till "List view" och se om du har ett moln bredvid texten "Ready to play". Har du ett moln är det inga problem då synkas det.

Du kan även högerklicka och välja "Properties", kolla fliken "Updates" och längst ner så bör Fallout 4 vara ibockat under "Steam Cloud".

Jag undrar samma sak. Jag bytte till Piper, och bad Dogmeat dra sig till Sanctuary Hills (hoppas jag, kommer inte ihåg riktigt). Men nu hittar jag inte vovven där, eller vet ni om han ligger på något speciellt ställe?

I värsta fall får jag väl ta och pilla med något konsolkommando.

Hundfan ska ligga i en koja och chilla. Förslagsvis scrapa alla hundkojor utom en så bör han va på samma ställe jämt
Citera
2015-11-23, 17:09
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
Hundfan ska ligga i en koja och chilla. Förslagsvis scrapa alla hundkojor utom en så bör han va på samma ställe jämt
Aah, hundkojjorna ja! Fasen, de tänkte jag inte på såklart!

Tack!
Citera
2015-11-23, 17:50
Medlem
wastaahs avatar
Hur salvagar man allt 'junk' som man lootat ute i världen när man har det ligger i inventoryt?
Senast redigerad av wastaah 2015-11-23 kl. 17:54.
Citera
2015-11-23, 18:28
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Hur salvagar man allt 'junk' som man lootat ute i världen när man har det ligger i inventoryt?

Tagits upp ett jäkla antal gånger nu:

Du behöver Inte scrappa junk, bara lägga in i arbetsbänken, och när du bygger så används resurserna automatiskt från grejerna som ligger där.
Citera
2015-11-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

Gå till en workbench och klicka transfer och sedan store all junk(på datorn är det först R på workbench sedan T).

Jag har en fråga men detta är en spoiler så ni som är klara med spelet kanske kan kolla:
Citera
2015-11-23, 18:47
Medlem
Messigoals avatar
När lär man få se några mods? Ganska trött på spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in