Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBastard
Det hade vart fruktansvärt bra med en mod som gör att man kan styra sina resurser och settlers bättre är ju fruktansvärt svårt att hålla rätt på vem som gör vad speciellt på settlements med stora landområden.
Sen saknar jag ett hardcore mode också. Jag kör på survival men känns ju som mat och vatten är helt onödigt att ens släpa runt på då det bara fungerar som stimpacks ändå.
Håller med om settlements, man vill kunna se på ett smidigare sätt att person X är assignad till resurs Y. Som det är nu känns det som att man många gånger chansar att dom inte redan har ett assignment när man assignar dom.
Skulle gärna ha ett mode där sömn/mat/törst är faktorer, kanske tillomed kyla. Har spelat The long dark en del på sistone och där gör dom verkligen något roligt med sånt. Känns liksom omotiverat i dagsläget att släpa runt på en massa mat som väger mycket och bara ger 10 hp när man äter den.
Ser mycket fram emot när folk börjar modda loss på allvar, vanligtvis brukar dom här spelen kräva två genomspelningar för mig, en omoddad för grundupplevelsen och storyn, och sen en supermoddad något halvår/år senare för att se hur folk har förbättrat grundspelet